Fast Lane
 

Mick Schumachert nem zavarja, ha az apjához hasonlítják

Mick Schumachert nem zavarja, ha az apjához hasonlítják: Michael Schumacher fia, aki éppen pénteken töltötte be a 20. életévét, folyamatosan lépdel előre a ranglétrán: tavaly a Formula-3-ban lett Európa-bajnok, idén pedig első szezonját tölti majd az F1 közvetlen előszobájának számító Formula-2-ben. Elkerülhetetlen számára, hogy időről időre hétszeres világbajnok apjához viszonyítsák, de ez egyáltalán nem zavarja az ifjú németet: „Sosem jelentett problémát, ha az apámhoz hasonlítottak, sőt igazából ez egy cél, hogy az F1 történetének legjobbjához mérhessenek. Megtiszteltetés, hogy a példaképemhez, az apámhoz hasonlítanak, csak tanulhatok és fejlődhetek ettől” – nyilatkozta Mick Schumacher egy videointerjú során. (fotó: Mick Schumacher Facebook)

Fast Lane
 

Aragóniában tesztel Bautista és Davies

Aragóniában tesztel Bautista és Davies: Nem tölti tétlenül az első európai fordulóig hátralévő időt a Ducati gyári Superbike-világbajnoki alakulata, ugyanis kétnapos privát tesztet teljesítenek csütörtökön és pénteken a soron következő futamoknak otthont adó Motorland Aragón versenypályán. A gyakorláson egyaránt részt vesz a világbajnoki összetettet hat győzelmének köszönhetően simán vezető Alvaro Bautista, valamint a téli hátfájdalmai miatt jóval problémásabb szezonkezdetet teljesítő Chaz Davies is. A hírek szerint a beállítások finomhangolása mellett arra is igyekeznek felkészülni a bolognaiak, hogy miként fog viselkedni a V4-es Panigale, amennyiben valóban lejjebb viszik majd a maximális fordulatszámukat. A mezőny két hét múlva, április elején látogat majd a spanyolországi helyszínre. (fotó: WorldSBK Media)

Fast Lane
 

Nincs gerincsérülése a Buriramban nagyot eső szabadkártyásnak

Nincs gerincsérülése a Buriramban nagyot eső szabadkártyásnak: Titipong Warokorn és Leon Camier a WSBK vasárnapi Superpole-futamának hatodik körében buktak, amely miatt piros zászlóval le is intették a versenyt. Míg utóbbi megúszta térdficammal, a szabadkártyával induló thai motorost mellkasi és fejsérülésekkel, valamint agyrázkódásokkal szállították kórházba, ahol megállapították, hogy két mellkasi csigolyája is eltört. Szerencsére azonban a gerincoszlopa nem sérült, Warokorn azóta pedig már egy sikeres műtéten is átesett, néhány napon belül pedig újra képes lesz már ülni is, addig viszont természetesen megfigyelésre a bangkoki kórházban tartják. (fotó: WorldSBK Media)

Fast Lane
 

Nelson Piquet lánya babát vár Danyiil Kvjattól

Nelson Piquet lánya babát vár Danyiil Kvjattól: Úton van a legújabb F1-es baba, a mezőny pedig rövidesen újabb apukával bővül. A Toro Rossóhoz visszatérő Danyiil Kvjat barátnője, Kelly Piquet ugyanis az Instagram-profilján tette közzé a jó hírt, miszerint gyermeket vár az orosz pilótától. „Remélem, a szemed olyan szép színű lesz, mint a tenger” – írta a fenti fotó mellé a korábbi háromszoros világbajnok Nelson Piquet idősebbik lánya, aki már évek óta egy párt alkot Kvjattal. (fotó: Kelly Piquet Instagram)

Fast Lane
 

Rövidzárlat okozta a MotoE jerezi tűzesetét

Rövidzárlat okozta a MotoE jerezi tűzesetét: Ahogy arról mi is beszámoltunk, az idén induló elektromos világkupa-sorozat mezőnye épp az Angel Nieto nevét viselő spanyol pályán tesztelt, amikor egyik éjszaka tűz ütött ki az összes gépnek otthont adó garázsban. A jelentések szerint mind a 18 motor használhatatlanná vált, s a további felszerelések jelentős része is odaveszett, emiatt az már biztos, hogy csúszni fog a bajnokság rajtja, a szervezők azonban igyekeznek a lehető leghamarabb összeállítani a módosított versenynaptárt. A MotoE legújabb közleménye szerint bár a rendőrségi vizsgálatok továbbra is folynak a tűz keletkezésével kapcsolatban, azt már megállapították, hogy rövidzárlat okozta a tüzet, amely aztán gyorsan átterjedt a nagyteljesítményű töltőberendezésre. A rövidzárlat pontos kiváltója még nem ismert, de azt ismét hangsúlyozták: egyetlen motor sem volt a töltőhöz csatlakoztatva a tűz kitörésekor. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Györfi Alen a 25. helyről vághat neki a Daytona 200-nak

Györfi Alen a 25. helyről vághat neki a Daytona 200-nak: A hétvégén rendezik a legendás daytonai 200 mérföldes motorversenyt, ahol félig ovál, félig normál pályán kell körözniük a versenyzőknek. Györfi Alen először szerepel az amerikai viadalon, azonban így is a 64 fős mezőny első felébe kvalifikált: a Forty Racing korábbi Európa-bajnoka 25. helyen zárta az időmérőt a Yamaha R6-osával. Az indulók között van még két további magyar származású versenyző: Halász Antal az 52., Nemes Zoltán az 58. pozícióból vághat majd neki a futamnak. A rajtelsőséget amúgy a 16 éves Sean Dylan Kelly szerezte meg, aki ezzel a verseny 78 éves történetének legfiatalabb pole-pozíciósa lett. A futam itthoni idő szerint szombaton 18 órakor indul, s ha minden igaz, a www.fanschoice.tv honlapon egy egyszerű regisztrációt követően élőben nyomon lehet majd követni az eseményeket. (fotó: Györfi Alen Facebook)

Fast Lane
 

Bautista és Caricasulo hangolt a legjobban az időmérőre

Bautista és Caricasulo hangolt a legjobban az időmérőre: Szombat délelőtt egy-egy rövid szabadedzéssel folytatódott a Superbike-vb és a Supersport-vb programja Thaiföldön. Előbbi kategóriában a pénteki tréningeken is leggyorsabb Alvaro Bautista zárt az élen, előnye két tizedmásodperc Jonathan Rea-vel szemben. A két favoritot ismét a Yamahák követik a sorban, közülük ezúttal Alex Lowes lett a harmadik, de jól ment Leon Haslam és Tom Sykes is maga ötödik és hetedik helyével. A supersportosoknál Federico Caricasulo érte el a legjobb időt Randy Krummenacher és Jules Cluzel előtt, ami pedig a magyar érdekeltségeket illeti: a pénteken műszaki gondok által hátráltatott Sebestyén Péter 15. lett a PTR Hondával, a Team Toth színeit képviselő Hector Barbera viszont nem futott mért kört. Folytatás itthoni idő szerint reggel 7-től a Superpole-edzésekkel. (fotó: Ducati Corse)

Fast Lane
 

Alonso rekordjával pole-ban a Toyota Sebringben

Alonso rekordjával pole-ban a Toyota Sebringben: A hétvégén rendezik a hosszútávú-világbajnokság 2018/2019-es szezonjának soron következő fordulóját, méghozzá a naptárba első alkalommal bekerülő Sebring International Racewayen, ahol a megszokottól eltérően nem hatórás, hanem 1000 mérföldes verseny vár a mezőnyre. Helyi idő szerint csütörtök este került sor az időmérőre, amelyen Fernando Alonso 1:40,124-es körrekordot repesztett, Kazuki Nakajima idejével együtt pedig a #8-as Toyota átlaga volt a legjobb, így a Sebastien Buemivel kiegészülő trió zsebelte be a rajtelsőséget. A Kamui Kobayashi, Mike Conway, Jose Maria Lopez hármas közel fél másodperccel lassabb átlagot produkált a #7-es Toyotával, de így is övék lett a második pozíció, megelőzve a Stephane Sarrazinnel, Egor Orudzhevvel és az F1-ből érkező Szergej Szirotkinnal felálló SMP Racinget. A sebringi futam itthoni idő szerint péntek este 21 órakor startol, s az Eurosport 1 élőben közvetíti. (fotó: WEC Media)

Fast Lane
 

Mégis beleszámítják a statisztikákba a sprintversenyeket

Mégis beleszámítják a statisztikákba a sprintversenyeket: A 2019-es szezontól kezdődően immár nem kettő, hanem három versenyt rendeznek hétvégenként a Superbike-világbajnokság mezőnye számára: a két „rendes” viadal között kerül sor az úgynevezett Superpole-futamra, amelynek fixen tíz kör a távja és kevesebb pont is jár érte. Eleinte az itt elért eredményeket nem akarták beleszámolni a történelmi statisztikákba, hiszen az előző bő három évtized mutatóit alaposan megkavarná a plusz egy verseny fordulónként. A Phillip Island-i évadnyitó után azonban meggondolták magukat a WSBK irányítói, ugyanis mégis teljes értékűként kezelik a sprintversenyeket a statisztikák szempontjából: aki azon elindul, az ugyanúgy egy rajtnak számít, mint a hagyományos futamokon való részvétel, ahogy a győzelmek, a dobogós helyezések és a leggyorsabb körök számának figyelembe vételekor is egyenértékűvé lépett elő a Superpole-futam. Gregorio Lavilla, a WSBK sportrészlegének ügyvezető igazgatója szerint ezzel akarják elismerni a sprintversenyen látott parázs csaták értékét, viszont ezzel alaposan felborítják az eddigi mutatókat: hogy csak egy példát mondjunk, mostantól nemcsak duplázni, hanem triplázni is lehet egy hétvégén, ahogy azt Alvaro Bautista rögtön Ausztráliában meg is tette. (fotó: WorldSBK Media)

Fast Lane
 

Megvan, ki veszi át Whiting helyét Ausztráliában

Megvan, ki veszi át Whiting helyét Ausztráliában: Ahogy arról mi is beszámoltunk, csütörtök reggel váratlanul elhunyt a Formula-1 versenyigazgatója, Charlie Whiting, aki szerdán még szokásos teendőit intézte: bejárta a pályát, több versenyzővel is beszélgetett. A szakember a versenyigazgatói szerepkör betöltése mellett rajtfelelős és a biztonság küldöttség első embere is volt, az FIA-nak pedig gyorsan lépnie kellett, ki vegye át tőle ezeket a feladatokat a hétvégi melbourne-i évadnyitón. Végül úgy döntöttek, továbbra is egy kézben összpontosuljon a három feladatkör, Whiting ideiglenes utódja pedig az a Michael Masi lesz, aki korábban az ausztrál Supercarsban dolgozott hasonló szerepkörben, de tavaly néhány nagydíjhétvégén már tevékenykedett Whiting helyetteseként. A közlemény arra nem tért ki, hogy az Ausztrál Nagydíjat követően ki fogja betölteni az F1 hivatalos versenyigazgatójának szerepkörét. (fotó: FIA)

Fast Lane
 

Biaggi pont ilyen debütálásról álmodott a csapatával

Biaggi pont ilyen debütálásról álmodott a csapatával: A hétvégi Katari Nagydíjon mutatkozott be a gyorsaságimotoros-világbajnokságon a korábbi hatszoros világbajnok – négyet a 250-esek között, kettőt a Superbike-ban szerzett – Max Biaggi alakulata: a Peter Öttllel összefogva megvalósuló projekt egy KTM-et indít a Moto3-as kategóriában, amelynek nyergében Aron Canet igyekszik felvenni a versenyt a többiekkel. A szezonnyitó kiváló eredménnyel zárult számukra, hiszen a spanyol motoros pole-t szerzett, majd a futamon is végig az élbolyban küzdve végül harmadik lett – mindezt úgy, hogy a végsebessége láthatóan elmaradt a Hondákétól. „Ilyen szereplésről álmodtam” – nyilatkozta Biaggi, akit a SpeedWeek.com idézett. „Nagyon elégedett vagyok Aron teljesítményével, megmutatta, hogy egy igazi harcos a pályákon. Előbb vagy utóbb a dobogó legfelső fokán láthatjuk majd őt, a végsebesség terén pedig tovább fogunk fejlődni” – jelentette ki a „Kalóz”. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Dohányreklám helyett évfordulót ünnepel a Ferrari Melbourne-ben

Dohányreklám helyett évfordulót ünnepel a Ferrari Melbourne-ben: Eredetileg a Phillip Norris kampánya, a Mission Winnow, amelynek neve a káros anyagok megszűrését hirdeti, a maranellói istálló nevében és idei autójának festésében is szerepet kapott. Ám miután az ausztrál hatóságok vizsgálódni kezdtek, hogy mindez megfelel-e a dohányreklámokra vonatkozó helyi előírásoknak, a Ferrari gyorsan közölte, hogy a logót leveszi az SF90-estől az idénynyitó hétvégére, sőt az FIA által közzétett legfrissebb nevezési listán már újfent csak Scuderia Ferrari szerepel az istálló neveként. Az olasz gárda, amely sokak szerint a 2019-es szezon favoritja a tesztek alapján, most bemutatta, milyen dizájnnal áll rajthoz az Ausztrál Nagydíjon: a Mission Winnow logó helyét a Scuderia istálló alapításának 90. évfordulójára emlékezik a festés. A várakozások szerint a második futamtól aztán újra a korábban bemutatott külsővel láthatjuk Sebastian Vettel és Charles Leclerc versenygépét. (fotó: Ferrari S.p.A.)

Fast Lane
 

A MotoGP Fellebbviteli Bíróságára került a Ducati-ügy

A MotoGP Fellebbviteli Bíróságára került a Ducati-ügy: Mint arról mi is beszámoltunk, volt némi utóélete a szezonnyitó Katari Nagydíjnak, miután négy rivális gyártó – a Honda, a Suzuki, a KTM és az Aprilia – óvást nyújtott be a Ducati hátsó kereke előtt megjelent, a lengőkarra rögzített „szárnyas” aero-elem miatt, amelyet a fotón be is karikáztunk. Az újítást a hétvége jelentős részében csak Danilo Petrucci használta a gyári versenyzők közül, a versenynapra azonban a későbbi győztes Andrea Dovizioso motorjára is felkerült. Danny Aldridge, a MotoGP technikai igazgatója még a katari teszten legálisnak minősítette az eszközt, s a felügyelők most is elutasították az óvást, így hivatalossá vált a futam végeredménye. Az ügy azonban mégsem zárult le teljesen, azt ugyanis továbbküldték a MotoGP Fellebbviteli Bíróságának annak érdekében, hogy „több információt szerezzenek” az esettel kapcsolatban. (fotó: Ducati Corse)

Fast Lane
 

Mégis lesz már idén teszt a KymiRingen

Mégis lesz már idén teszt a KymiRingen: Egy nappal azt követően, hogy kiadták a 2019-es szezonközi tesztek időrendjét, amelyben nem szerepelt a leendő Finn Nagydíj építés alatt pályája, az illetékesek máris bejelentették, hogy mégis lesz már ebben az idényben teszt a helyszínen, miután garanciát kaptak rá a létesítménytől, hogy megfelelő állapotban lesz ehhez a pálya. A teszt végül az eredetileg tervezettnél korábbi időpontban kerül sorra: a szombati közlemény augusztus 19-ét és 20-át jelöli meg a kétnapos gyakorlás dátumaként, azaz a Brit GP előtti héten látogatnak oda a motorosok. Egész pontosan a hat MotoGP-s gyártó tesztcsapata: mindegyiküknek legalább egy versenyzővel képviseltetnie kell magát az eseményen. Ez a fejlemény biztató lehet abból a szempontból, hogy jövőre mégis bekerülhet a naptárba a KymiRing és a finnországi futam. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Júniusban kap ismét új aszfaltot a silverstone-i pálya

Júniusban kap ismét új aszfaltot a silverstone-i pálya: Azok után, hogy a tavalyi újraaszfaltozást követően a nem megfelelő vízelvezetés miatt törölni kellett a MotoGP Brit Nagydíját, újabb munkálatokra lesz szükség a pályán. A Motorsport.com úgy tudja, a silverstone-i létesítmény által „alapvető karbantartásnak” nevezett aszfaltozás ahhoz is szükséges, hogy a brit pálya megkapja a FIM-től az A jelű besorolást, ami elengedhetetlen a MotoGP vendégül látásához. A helyszín sűrű programja miatt a munkálatokra júniusban, azaz még az F1-es és motoros nagydíjak előtt kerül majd sor. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Máris újra autóba ült a Makaóban nagyot bukó pilótahölgy

Máris újra autóba ült a Makaóban nagyot bukó pilótahölgy: Sophia Flörsch a 2018-as Makaói Nagydíj Formula-3-as versenyén szenvedett óriási balesetet, amely során a gerince is megsérült. Szerencsére azonban nem bizonyultak maradandónak a sérülései, így kevesebb mint négy hónap elteltével ismét autóba ülhetett a 18 éves versenyző. Flörsch összesen 90 kört teljesített szerdán Monzában a Van Amersfoort Racing csapatával, amelynek színeiben idén a Formula European Masters sorozatban fog szerepelni, amely gyakorlatilag leváltja a GP3-mal összeolvadó F3-as Eb-t. „Elképesztően fitt, szerintem erősebbnek tűnik, mint az egész tavalyi szezon során” – értékelt a csapatfőnök a Motorsport.com szakoldal hasábjain. (fotó: Van Amersfoort Racing)

Fast Lane
 

2031-ig hosszabbított a katari pálya a MotoGP-ben

2031-ig hosszabbított a katari pálya a MotoGP-ben: Hivatalossá vált, hogy még legalább 12 éven keresztül ellátogat a Losail International Circuitre a gyorsaságimotoros-vb mezőnye. A 2004 óta a versenynaptár részét képező, s 2008 óta villanyfényes szezonnyitónak otthont adó sivatagi pálya eddig 2026-ig rendelkezett érvényes kontraktussal a Dornával, most ezt hosszabbították meg további öt évvel – jelentették be az idei futam előtti csütörtökön. Katar tehát annak ellenére is még sokáig a bajnokság része marad, hogy rendre felmerülnek különböző problémák vele: néhány éve a pálya vízelvezetése okozott gondot, idén pedig ismét a rajt időpontjával kapcsolatban vannak aggodalmak a versenyzők részéről. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Technikai igazgató nélkül maradhatott a Williams

Technikai igazgató nélkül maradhatott a Williams: Borzalmas előszezont produkált a már tavaly is a konstruktőri tabella utolsó pozíciójában végző grove-i F1-es gárda: az első barcelonai teszthét több mint felét kénytelenek voltak kihagynia, mert nem készült el időben az autó, aztán amikor végre pályára gurulhattak, egyértelműen sereghajtónak tűntek. Nem véletlen, hogy felmerült, hogy távoznia kell a Mercedestől az előző szezon előtt megszerzett Paddy Lowe technikai igazgatónak, a szakember azonban Barcelonában még határozottan cáfolta ezeket az értesüléseket. Most viszont úgy tűnik, egy héttel az évadnyitó Ausztrál Nagydíj előtt mégis lemondhatott a szerepköréről: a Motorsport.com szakoldalnak a Williams egyik szóvivője meg is erősítette, hogy Lowe jelenleg szabadságot vett ki „személyes okokból”. Azt már nem részletezték, mit jelent ez pontosan a technikai igazgató jövőjére nézve, mindenesetre az is bonyolíthatja a helyzetet, hogy a megérkezésekor részvényes is lett a jobb napokat megélt istállóban. (fotó: Glenn Dunbar/Williams)

Fast Lane
 

A Ten Kate Racing keményen dolgozik a visszatérésen

A Ten Kate Racing keményen dolgozik a visszatérésen: A holland csapat akkor járt pórul, amikor a Honda váratlanul bejelentette, hogy a Moriwaki és az Althea Racing összefogásából létrejövő gyári csapattal tér vissza a Superbike-világbajnokságra, és a továbbiakban nem számítanak a Ten Kate istállóra, még privát hondás alakulatként sem. Phillip Islanden aztán elkezdtek pletykák terjedni arról, hogy végül Loris Bazzal visszatér csapat.„Nagyon keményen dolgozunk rajta, hogy visszajussunk a mezőnybe” – mondta a Motorsport.com szakoldalnak Kervin Bos a Ten Kate csapatmenedzsere. „Bizonyos okokból nem beszélhetünk erről a sajtónak, mert nem akarunk senkire sem nyomást helyezni. Folyamatosan dolgozunk, hiszen komoly céljaink vannak. Sajnos nem beszélhetek arról, hogy melyik versenyzővel és melyik gyártóval akarunk visszatérni. Sok dologgal készen állunk, de nincs meg minden és még kell pár megbeszélésnek történnie az elkövetkezendő hónapokról.” A Ten Kate vélhetően egy Yamahával vagy Suzukival térne vissza a mezőnybe, azonban az előzetes várakozásokon ellentétben, legkorábban Jerezben tűnhetnek fel ismét a mezőnyben. (Fotó: WorldSBK Media)

Fast Lane
 

Újabb szintet lép Mick Doohan fia az autóversenyzésben

Újabb szintet lép Mick Doohan fia az autóversenyzésben: A korábbi ötszörös motoros világbajnok fia, Jack Doohan tavaly váltott gokartról formulaautókra: a Red Bull juniorprogramjába bekerülve a brit Formula-4-es bajnokságban állt rajthoz, ahol három futamot megnyert, s ezzel ő lett az év újonca. A 16 éves ausztrál pilóta most feljebb lép, idén ugyanis már a Dallara F3-as autóit használó Euroformula Openben fog szerepelni, méghozzá a Double R Racing színeiben, amelynek versenygépét a tél folyamán már kétszer is tesztelte. Nem példátlan, hogy egy Red Bull-junior ebben a szériában szerepeljen: Doohan előtt megfordult itt többek között a Formula-1-ig jutó versenyzők közül Sebastian Vettel, Carlos Sainz és Jaime Alguersuari is. (fotó: Red Bull Content Pool)