Fast Lane
 

Miller Panigale V4R-t tesztelt Barcelonában

Miller Panigale V4R-t tesztelt Barcelonában: Alig néhány nappal a MotoGP Le Mans-i Francia Nagydíját követően, ahol a Pramac Racing versenyzője a negyedik helyen ért célba, máris egy másfajta Ducatira nyergelt át Jack Miller. A Circuit de Catalunya-Barcelona versenypályán ugyanis, ahol Moto2-es és Moto3-as alakulatok is teszteltek a napokban, az ausztrál kipróbálta azt a Panigale V4R-t, amely a szezon eddigi részét uralja a Superbike-világbajnokságon: Alvaro Bautista révén az első tizenegy versenyt ez az új modell nyerte meg. Köridőket és egyéb információkat egyelőre nem tettek közzé Miller kalandjáról. (fotó: WorldSBK Media)

Fast Lane
 

Laverty a misanói visszatérést célozta meg

Laverty a misanói visszatérést célozta meg: Eugene Laverty még a Superbike-vb imolai fordulójának első szabadedzésén esett hatalmasat, amely során mindkét csuklóját eltörte. Az ír motoros azóta két műtéten is átesett Barcelonában, természetesen Dr. Xavier Mir keze által, rehabilitációs időnek pedig „kevesebb mint két hónapot” jósoltak az orvosok, így bár a jerezi hétvégét még biztosan kihagyja, a versenyző célja, hogy június 21-23-án ott legyen a misanói futamok rajtrácsán. A Team Go Eleven Imolában a BSB-ben szereplő Tommy Bridewellt ültette fel Laverty Ducatijára, nem kizárt, hogy Spanyolországban is ő lesz a helyettes. (fotó: WorldSBK Media)

Fast Lane
 

A Williams fejlesztőpilótája lett a W Series élmenője

A Williams fejlesztőpilótája lett a W Series élmenője: A grove-i F1-es alakulat hétfőn bejelentette, hogy felveszik versenyzői akadémiájukba, sőt a csapat fejlesztőpilótája lesz Jamie Chadwick. A 21 éves hölgyversenyző 2015-ben bajnok lett a Brit GT4-es bajnokságban, most télen pedig az MRF Winter Seriesben, miközben tavaly futamot nyert a Brit Formula-3-as sorozatban. Chadwick a W Series mezőnyének is tagja, sőt néhány hete az ő győzelmével ért véget a női bajnokság történetének első versenye. A Williams közleménye szerint a pálya szélén és a gyárban is segíteni fogja a munkájukat a fiatal tehetség, aki a Brit Nagydíjjal kezdődően három európai futamra is elkíséri majd őket. (fotó: Williams)

Fast Lane
 

Alonso a kvalifikációért küzd az Indy 500-on

Alonso a kvalifikációért küzd az Indy 500-on: Egyre nagyobb gondban a legendás viadalon Fernando Alonso és a McLaren: miután a hétközi szabadedzéseken egy baleset és műszaki gondok is hátráltatták, a szombati időmérőn teljesített öt kísérlete során nem tudta beverekedni magát a legjobb harminc pilóta közé a spanyol. A kétszeres F1-es világbajnok 227,244 mérföld/órás átlagával a 31. helyen zárt, ez pedig azt jelenti, hogy vasárnap a legrosszabb hat versenyzőnek kiírt edzés során küzdhet azért, hogy ott legyen a 33 fős rajtrácson (összesen 36 induló próbál meg részt venni az idei indianapolisi 500 mérföldesen). „Nem igazán volt meg a sebességünk, szóval a megérdemelt helyünkön vagyunk. Remélhetőleg vasárnap újabb lehetőségünk lesz kiharcolni az indulást. Ha sikerül, rendben van, ha nem, akkor az azért van, mert nem is érdemeljük meg” – fogalmazott önkritikusan Alonso. Szombaton egyébként az is eldőlt, hogy ki az a kilenc versenyző, aki harcban lehet a pole-ért vasárnap este: név szerint Spencer Pigot, Will Power, Simon Pagenaud, Josef Newgarden, Colton Herta, Ed Jones, Ed Carpenter, Alexander Rossi és Sebastien Bourdais. (fotó: Chris Jones/IndyCar Media)

Fast Lane
 

Tassit kizárták az első zandvoorti futamról

Tassit kizárták az első zandvoorti futamról: Megbukott az utólagos ellenőrzésen Tassi Attila Honda Civicje a WTCR holland állomásán: a felügyelők és a csapat közleménye szerint is az egyik szenzor nem volt csatlakoztatva az ECU-hoz. A fiatal magyar pilótát kizárással „jutalmazták”, bár ezzel pontot nem veszített, hiszen amúgy is a 18. helyen futott be. Volt azonban egy másik utólagos szankció is: Jean-Karl Vernay kapott 15 másodperces büntetést, amellyel a 11. helyről egészen a 22. pozícióig csúszott hátra. (fotó: WTCR Media)

Fast Lane
 

Barbera helyettesként debütál a BSB-ben

Barbera helyettesként debütál a BSB-ben: Azok után, hogy viharos körülmények között szakított a Team Toth alakulatával, majd a Supersport-világbajnoki mezőnyt elhagyva helyettesként bemutatkozott a Superbike-vb-n, most újabb sorozatban próbálhatja ki magát Hector Barbera. A legutóbbi két WSBK-fordulón a sérült Leandro Mercadót pótló spanyolt ugyanis a Brit Superbike egyik élgárdája, a JG Speedfit Kawasaki kérte fel, hogy ugorjon be a szintén sérült Ben Currie helyére a Donington Park-i fordulóra. A Kawasaki ZX-10RR-rel van tapasztalata az említett WSBK-s szereplés okán, de a pálya sem lesz ismeretlen számára, hiszen anno a gyorsaságimotoros-vb kisebb kategóriában versenyzett ott Barbera, sőt 2003-ban ott szerezte első futamgyőzelmét még a 125 köbcentis géposztályban. A tripla futamot hozó doningtoni állomásra május utolsó hétvégéjén kerül sor. (fotó: Orelac Racing Team)

Fast Lane
 

Pedrosa végre felülhetett a KTM-re

Pedrosa végre felülhetett a KTM-re: Dani Pedrosa azok után lett az osztrák gyártó tesztmotorosa, hogy tavaly távozott a Repsol Hondától és a versenyzéstől is visszavonult. Eddig azonban nem tudta segíteni a KTM munkáját, télen ugyanis fáradásos kulcscsonttörést diagnosztizáltak nála, amelyet műteni kellett, s amely három hónapos rehabilitációs időt igényelt. Az eredeti remények szerint már a Jerezt követő egynapos kollektív teszten bevetették volna a rutinos spanyolt, ám erre végül nem került sor, a KTM azonban most a Motorsport.com szakoldalnak megerősítette, hogy egy mugellói privát teszten – amelyet a Ducati szervezett, s amelyen az Aprilia és a Yamaha is részt vett – Pedrosa végre felülhetett az RC16-osra. Ugyanakkor csak néhány kört tett meg a motorral a spanyol, a munka jelentős részét Mika Kallio végezte, mivel Pedrosa továbbra sincs százszázalékos állapotban, az osztrákok azonban bíznak benne, hogy a Katalán Nagydíjat követő tesztnapon már számolhatnak vele. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Alaposan összetörte McLarenjét az Indy 500-ra készülő Alonso

Alaposan összetörte McLarenjét az Indy 500-ra készülő Alonso: Immár második alkalommal áll majd rajthoz az Indy 500-on Fernando Alonso, aki amennyiben nyerni tud, Graham Hill után a történelem második pilótája lesz, aki meg tudja szerezni a „Tripla Koronát”, azaz nyerni tud a Monacói Nagydíjon, a Le Mans-i 24 órás versenyen és az Indy 500-on. Alonsónak már csak az utóbbi hiányzik. Az 500 mérföldes versenyen a McLaren-Chevrolet-val indul, ám a szerdai edzésen a 3-as kanyarban elvesztette az irányítást az autója felett, és háromszor is a korlátnak ütközött. A kétszeres F1-es világbajnok nem sérült meg a balesetben, és az orvosi vizsgálatokat követően kijelentette, túlságosan is kisodródott a kanyarban, és a fal már túl közel volt.

Fast Lane
 

Spa is csatlakozik az EWC naptárhoz, méghozzá egy 24 órás versennyel

Spa is csatlakozik az EWC naptárhoz, méghozzá egy 24 órás versennyel: A motoros endurance-világbajnokság eddig is komoly kihívás elé állította a versenyzőket, hiszen a Le mans-i 24 órás verseny, és a Bol d’Or sem nevezhető túl egyszerűnek, ám a 2021-2022-es szezontól kezdve a spái 24 órás versenyt is teljesíteniük kell a motorosoknak. A pályán utoljára 1981-ben zajlott gyorsaságimotoros-vb futam, 1992-ben pedig superbike-vb verseny. A verseny az előzetes tervek szerint péntek este 22 órakor fog indulni. Természetesen még történni fog néhány átalakítás a pályán a biztonság miatt, ám Francois Ribeiro, az Eurosport Events első embere megígérte a Crash.net szakoldalnak tett nyilatkozatában, hogy az Eau Rogue, a Les Combes és a La Source kanyarok mindenképpen benne lesznek a vonalvezetésben, amelyet igyekeznek a lehető legkevésbé megváltoztatni. (Fotó: Daimler Media Site)

Fast Lane
 

Hivatalossá vált, hogy 35 év után visszatér az F1-es Holland Nagydíj

Hivatalossá vált, hogy 35 év után visszatér az F1-es Holland Nagydíj: A versenypálya és a szervezők kedden jelentették be hivatalosan, hogy 2020-tól újra lesz Forma–1-es nagydíj a hollandiai Zandvoortban. A régi-új helyszínnel három évre szóló megállapodást írt alá a Forma–1, főtámogatójuk a Heineken lesz. A jövő évi naptártervezet ugyan még nem készült el, Chase Carey, az F1 elnöke azt nyilatkozta, hogy Zandvoort az év ezen időszakában, Monaco előtt kaphat helyet a programban. Carey elnöksége alatt a hollandiai a harmadik bejelentett új helyszín Rió és Hanoi után. A Forma–1-ben eddig összesen 30 Holland Nagydíjat rendeztek, s azok mindegyikének Zandvoort adott otthont, és az utolsó holland futamot 1985-ben Niki Lauda nyerte a McLaren-Porschéval. A pálya jelenlegi hossza 4300 méter, 13 kanyarból áll.

Fast Lane
 

A Daimler vezérigazgatója együtt ünnepelt Lewis Hamiltonékkal

A Daimler vezérigazgatója együtt ünnepelt Lewis Hamiltonékkal: A Mercedesnek illusztris vendége volt Barcelonában, ugyanis a csapatot meglátogatta a Daimler vezérigazgatója, Dieter Zetsche, aki annak idején a Mercedes F1-es pályafutását újraindította. A nagyfőnök kifejezetten örült az újabb kettős győzelemnek, egyrészt a dobogón ünnepelt a pilótákkal, Lewis Hamiltonnal és Valtteri Bottasszal, másrészt bebizonyította, érti a tréfát, amint azt a fotón is látszik.

Fast Lane
 

Dokumentumfilm készül Schumacher pályafutásáról

Dokumentumfilm készül Schumacher pályafutásáról: Természetesen ez önmagában még nem lenne nagy hír, hiszen már karrierje során is számos alkotás készült a Formula-1 történetének legsikeresebb pilótájáról, ám ez lesz az első alkalom, hogy a művet Michael Schumacher családja is támogatja. A dokumentumfilm, amely egyszerűen a Schumacher címet kapta, számos eddig nem látott interjút és archív felvételt is tartalmazni fog a hétszeres világbajnokról. A tervek szerint december 5-én kerül a német és svájci mozikba a film, ezzel is újabb emléket állítva az idén januárban 50 éves versenyzőnek, aki 25 éve szerezte meg első vb-címét az F1-ben. A filmet Michael Wech és Hans-Bruno Kammertöns díjnyertes rendezők jegyzik. (fotó: Ferrari S.p.A.)

Fast Lane
 

BSB-sztár helyettesíti Lavertyt Imolában

BSB-sztár helyettesíti Lavertyt Imolában: A képen is szereplő Eugene Laverty az első pénteki szabadedzés során bukott nagyot, amely balesetben mindkét csuklóját eltörte, így nem tudta folytatni szereplését a Superbike-vb olaszországi fordulóján. A Go Eleven Ducati már ki is jelölte az ír versenyző helyettesét: Tommy Bridewellt láthatjuk a hétvége további részében a V4-es Panigale nyergében. A 30 éves motoros ugyan nem indult még WSBK-futamon, de hosszú évek óta a Brit Superbike mezőnyét erősíti, idén pedig éppen egy Ducatival ért el remek eredményeket, amelyek révén összetettben a második helyen áll. (fotó: WorldSBK Media)

Fast Lane
 

Sennáról elnevezett új riói pályára költözhet az F1-es Brazil GP

Sennáról elnevezett új riói pályára költözhet az F1-es Brazil GP: Tulajdonképpen ezt jelentette be szerdán Brazília elnöke, Jair Bolsonaro, aki szerint a fővárosi hatóságok már alá is írták a megállapodást az új pálya felépítéséről. Az elnök várakozásai alapján már az idei év végére, hat-hét hónap alatt elkészülhet a létesítmény, amely Interlagos helyét veheti át a Brazil Nagydíj házigazdájaként. Tény, hogy a Sao Pauló-i futam jövője körül több kérdőjel is volt a közelmúltban, erre reagálva költöztetnék át az új riói helyszínre a Formula-1-es nagydíjat. Az elnök azt is elmondta, hogy a pályát a háromszoros világbajnok Ayrton Sennáról nevezhetik el, aki valóságos hős és legenda Brazíliában (is). Érdekesség, hogy a MotoGP kapcsán már tavaly felmerült, hogy Rióban térhetne vissza a bajnokság az országba – vélhetően a két helyszín egy és ugyanaz lenne. Érdekesség, hogy a brazil főváros már adott otthont F1-es futamnak a Jacarepagua versenypályán, ám azt a 2016-os nyári olimpiai előkészületei során elbontották. (fotó: Red Bull Content Pool)

Fast Lane
 

Újraaszfaltozzák Silverstone-t, 2021-ig marad a MotoGP

Újraaszfaltozzák Silverstone-t, 2021-ig marad a MotoGP: Azok után, hogy tavaly az új felület rossz vízelvezetése miatt törölni kellett a gyorsaságimotoros-vb Brit Nagydíját, a Dorna kijelentette, hogy az ikonikus pálya csak akkor tarthatja meg a helyét a naptárban, ha ismét újraaszfaltozzák. Nos, szerda délelőtt bejelentették, hogy minderre idén júniusban, azaz még a Formula-1-es és a MotoGP-s nagydíjak előtt kerül sor. A munkálatokat kivitelező cég ezúttal nem a tavaly felsülő Aggregate Industries, hanem a Tarmac lesz, emellett pedig az egyik legelismertebb pályatervező, Jarno Zaffelli is jelen lesz tanácsadóként: a szakember többek között a sepangi pálya újraaszfaltozásában is részt vett néhány éve. Úgy tűnik, mindezek pedig meggyőzték a MotoGP irányítóit, ugyanis azt is bejelentették, hogy egy évvel, azaz 2021-ig meghosszabbították a szerződést Silverstone-nal, amely 2010 óta ad otthont a motorosok Brit Nagydíjának. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Pasini Le Mans-ban is helyettesít, de megint mást

Pasini Le Mans-ban is helyettesít, de megint mást: Úgy tűnik, a teljes idényre ülést nem kapó Mattia Pasini univerzális beugró lett idén a Moto2-ben. A rutinos olasz az Amerikai Nagydíjon Augusto Fernandezt helyettesítette, s a remek negyedik helyen futott be, míg Jerezben már Jake Dixon motorján ült, s végül egy kieséssel zárta a gyengébb hétvégéjét. Nos, Le Mans-tól kezdődően pedig a Petronas Sprinta Racing színeiben láthatjuk Pasinit, náluk ugyanis Khairul Idham Pawi törte el az ujját egy szombati bukás során. A malájt már meg is műtötték, méghozzá sikeresen, de várhatóan hat-nyolc hétre kidőlt, így alighanem több futamon is a helyén fog szerepelni Pasini, aki először a keddi Moto2-es teszten próbálhatja ki a csapat Kalex-vázas gépét. (fotó: Petronas Sprinta Racing)

Fast Lane
 

Továbbra is áthajtásos büntetés jár a kiugrásért a MotoGP-ben

Továbbra is áthajtásos büntetés jár a kiugrásért a MotoGP-ben: Bár a Cal Crutchlow termasi, valamint Maverick Vinales és Joan Mir rajtnál való bemozdulásáért kiosztott szankció kapcsán felmerült, hogy túl erős büntetés a bokszutcán való áthajtás, s esetleg meg lehetne oldani a félperces hátrány helyett csak nagyságrendileg három másodperces lemaradást eredményező hosszúkörös büntetést, most azonban úgy tűnik, minden marad a régiben. Legalábbis ebben a szezonban mindenképp: az LCR Honda brit versenyzője beszélt arról a Crash.net hasábjain, hogy a három érintett motoros megállapodott róla, hogy igazságtalan lenne velük szemben, ha a későbbiekben más elkövetőket enyhébb szankcióval sújtanának, így végül úgy döntöttek, marad az áthajtásos büntetés a 2019-es idényben bármilyen bemozdulás esetén – a szabály szerint a piros lámpák kialvásának pillanatában kell mozdulatlannak lennie a motornak –, a jövőben azonban elképzelhető enyhítés. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

2020-tól a Motorland Aragón is vendégül látja a WTCR-t

2020-tól a Motorland Aragón is vendégül látja a WTCR-t: Már korábban is felmerült, hogy újra Spanyolországban versenyezhetne a túraautózás elitkategóriája, most pedig a főként a motorversenyeiről ismert – a MotoGP és a WSBK egyaránt ellátogat hozzájuk – Motorland Aragón versenypálya bejelentette, hogy 2020-tól három éven keresztül a WTCR naptárának része lesznek. Sem a világkupa, sem elődje, a WTCC nem versenyzett még Aragóniában: legutóbb 2012-ben, Valenciában rendeztek túraautó-világbajnoki futamot spanyol földön (a képen is ez a pálya szerepel a TCR International 2015-ös versenyéről). A bejelentés persze még nem tekinthető teljesen hivatalosnak – már csak azért sem, mivel még az sem dőlt el, hogy az Eurosport Events és a TCR-promóter WSC Group megállapodik a jelenlegi WTCR-formátum folytatásáról (a szerződésre 2018-ra és az idei szezonra szól), márpedig addig a naptárral kapcsolatban sem történhetnek bejelentések. (fotó: TCR Media)

Fast Lane
 

Két szabadkártyás is indul a 300. MotoGP-futamon

Két szabadkártyás is indul a 300. MotoGP-futamon: Ez rögtön két információt is tartalmaz, kezdjük az előbbivel. Egyfelől Katar után ismét elindul az Apriliához tesztversenyzőként átigazoló Bradley Smith, aki így idei második versenyére készül a legnagyobb géposztályban. Rajta kívül a HRC-nél hasonló szerepkört betöltő Stefan Bradl áll még rajthoz beugróként, a korábbi Moto2-es világbajnok első 2019-es bevetésén vesz részt a hétvégi Spanyol Nagydíjon. Ami pedig a cím második felét illeti: a jerezi viadal lesz a MotoGP-kategória történetének 300. futama. Az akkor jelentős átalakításon átesett királykategória 2002-ben vette fel ezt a nevet, viszont meg kell jegyezni, hogy ez a kerek szám úgy jön ki, hogy sem a Marco Simoncelli halála miatt másfél kör után leállított és törölt 2011-es sepangi verseny, sem a tavalyi elmaradt silverstone-i viadal nem szerepel a statisztikákban. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Rég nem látott olasz ül Ducatira Imolában

Rég nem látott olasz ül Ducatira Imolában: Számos szabadkártyás induló lesz a három kategóriában a Superbike-világbajnokság jövő hétvégi imolai fordulóján, de mind közül kiemelkedik Lorenzo Zanetti, aki a legnagyobbak között fog versenyezni. A Motocorsa Racing olasz versenyzője, aki a Ducati Corse állandó tesztmotorosa, egy ötödik Panigale VR4 nyergében tűnik majd fel a rajtrácson. Zanetti 2012-ben már lenyomott egy szezont a WSBK-ban, majd évekig a Supersport-vb-n szerepelt, legutóbb 2017-ben. „Remélem, jól tudok majd teljesíteni a világbajnoki mezőny ellen, de nem tűzik ki konkrét célokat, csak azt, hogy a legjobbamat igyekszem nyújtani, és megpróbálom élvezni” – fogalmazott Zanetti. A Supersportban egyébként ugyancsak lesz egy rutinos beugró Massimo Roccoli személyében, aki 2006 és 2013 között versenyzett a WSSP-ben, sőt futamot is nyert. Rajta kívül Luca Ottovani áll rajthoz szabadkártyásként a hatszázasok között, ő azonban újonc lesz. Ami pedig a Supersport 300-at illeti: ott nem kevesebb, mint öt beugró versenyzőt köszönhetünk az amúgy is eléggé népes mezőnyben. (fotó: WorldSBK Media)