Fast Lane
 

Zarco mégis a Yamahánál köthet ki tesztmotorosként?

Zarco mégis a Yamahánál köthet ki tesztmotorosként?: Még mindig nem tisztázott, mi lesz Johann Zarco sorsa: azok után, hogy Alex Marquez leigazolásával a Hondánál nem maradt helye, a franciának az Avintia Ducati és a Marc VDS Moto2-es csapata jelentheti a két fő opciót. Úgy tűnik azonban, hogy a korábbi nyilatkozatokkal ellentétben mégsem zárult be előtte az ajtó a Yamahánál sem! Bár Zarco úgy fogalmazott néhány hete, hogy az LCR-es beugrás elfogadása révén már biztosan nem lesz tesztversenyző a hangvillásoknál, illetve Jonas Folger távozása után úgy hírlett, csak japán motorosokkal dolgozna a jövőben a gyár, Lin Jarvis Yamaha-főnök most egyértelművé tette, hogy a kétszeres Moto2-es világbajnok továbbra is opció: „Tíz napja beszéltem Johann-nal, és mondtam neki, hogy ha a hondás opció mégsem válik be, mi továbbra is szívesen látnánk tesztmotorosként. Szeretne továbbra is versenyezne, szóval szerintem előbb neki kell eldöntenie, hogy azt választja vagy érdeklődik a tesztelői szerepkör iránt is. Pillanatnyilag nem sietünk sehova, neki kell döntenie, de egyértelműen fontolóra vesszük őt is” – jelentette ki Jarvis a valenciai teszten a MotoGP.com weboldalnak nyilatkozva. Zarco két évig versenyzett a Tech3-nél szatellit Yamahával, azóta pedig a KTM-ről és a 2018-as Hondáról is vannak tapasztalatai, ezek pedig értékesek lehetnek a japán gyártó számára. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Pedrosa ugrik be Oliveira helyére a valenciai teszten

Pedrosa ugrik be Oliveira helyére a valenciai teszten: Miután Miguel Oliveira a vállműtétjéből gyógyul fel éppen, csak a most hétvégi szezonzárón debütáló Iker Lecuona állna a Tech3 KTM rendelkezésére a keddi-szerdai kollektív gyakorláson. Viszont találtak egy helyettest, aki felülhet a portugál motorja, méghozzá Dani Pedrosa személyében. A visszavonult spanyol klasszis kézenfekvő választás, hiszen a KTM tesztmotorosaként tevékenykedik, így ráadásul kitűnően is ismeri a versenygépet. „Nagyon érdekes és óriási megtiszteltetés lesz, hogy egy olyan legenda fog velünk dolgozni, mint Dani” – mondta Herve Poncharal, a Tech3 csapatvezetője. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Olasz győzelem GT-ben, holland siker F3-ban Makaóban

Olasz győzelem GT-ben, holland siker F3-ban Makaóban: Nemcsak a WTCR-esek és az utcai motorosok küzdöttek meg egymással a legendás Makaói Nagydíjon: két másik világkupa-kategória szereplői is pályára gurultak a legendás utcai helyszínen. A GT Világkupában a kvalifikációs versenyt is megnyerő Raffaele Marciello győzött: a mercedeses olasszal nem bírtak mit kezdeni a Porschék, akik végül kétszeri pozíciócserét követően Laurens Vanthoor, Earl Bamber sorrendben futottak be. Érdekesség, hogy ebben a mezőnyben indult Michelisz Norbert hyundaios márkatársa, Augusto Farfus is (ezért helyettesítette őt Luca Engstler a hétvégén), a tavalyi győztes brazil viszont „csak” negyedikként zárt a BMW-vel. Ami pedig a Formula-3-as Világkupát illeti: a start után Jüri Vips tört az élre, ám egy biztonsági autós fázist követő újraindításnál Richard Verschoor megelőzte őt, így a Makaóban újonc holland nyerte meg a futamot. A dobogót az amerikai Logan Sargeant tette teljessé. (fotó: Macau GP)

Fast Lane
 

Változott a versenynap időrendje Valenciában

Változott a versenynap időrendje Valenciában: Nemcsak a WTCR-ben módosítottak a futamok időpontján, hanem a gyorsaságimotoros-vb idényzárójának vasárnapjába is belenyúltak a szervezők. A legfontosabb változás, hogy az eredetileg 10:05-re kiírt második MotoE-futam átkerült a nap végére, a MotoGP versenye utánra, azaz 15:35-kor fog startolni a bajnoki címről is döntő utolsó viadal. Így a bemelegítő edzések a tervezettnél fél órával később, 8:50-kor kezdődnek a Moto3-asok tréningjével, és a változtatás oka inkább itt keresendő: a pénteki és szombati tapasztalatok alapján vélhetően úgy érezték a szervezők, hogy 8:20-as kezdéssel még túl hideg lenne az aszfalt. A módosítás a Moto3, a Moto2 és a MotoGP futamának kezdését nem érinti: a megszokott 11:00-12:20-14:00 felállásban rajtol a három kategória idei utolsó megmérettetése. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Bagnaia csuklóját törte, kihagyja a Valenciai GP-t

Bagnaia csuklóját törte, kihagyja a Valenciai GP-t: Furcsa bukást szenvedett el Francesco Bagnaia a valenciai évadzáró harmadik szabadedzésének végén: a Pramac Ducati motorosa a bokszból kijövet esett nagyot. Az olasz beütötte a fejét, a pályán található orvosi központban pedig agyrázkódást és bal csuklótörést diagnosztizáltak nála. Bagnaiát kórházba is szállították, s bár már vissza is tért a pályára, az orvosok nem engedik részt venni az időmérőn és a futamon. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Beiktatták a MotoGP Legendák közé Jorge „Aspar” Martinezt

Beiktatták a MotoGP Legendák közé Jorge „Aspar” Martinezt: Miközben csütörtök kora délután kiderült, hogy a most visszavonuló Jorge Lorenzót a jövő évi jerezi futamon veszik be a MotoGP Legendák közé, este egy másik ikont be is iktattak ebbe az elit társaságba. Jorge „Aspar” Martinezről van szó, aki 1982-től 1997-ig versenyzett a gyorsaságimotoros-vb kisebb kategóriában. 1986-ban szerezte az első világbajnoki címét a 80 köbcentisek között, ahol az ezt követő két szezonban sem talált legyőzőre, 1988-ban ráadásul a 125-ösök között is győzni tudott. Az összesen 37 nagydíjgyőzelemig és négy vb-címig jutó spanyol aktív pályafutása után csapatvezetőként is letette a névjegyét a sportban: több géposztályban is szerepelt az istállója, többek között Talmácsi Gábor is az ő színeikben lett világbajnok 2007-ben a 125-ös kategóriában. Martinez a 30. versenyző, aki csatlakozott a MotoGP Legendák klubjához: rajta kívül Giacomo Agostini, Mick Doohan, Geoff Duke, Wayne Gardner, Mike Hailwood, Daijiro Kato, Eddie Lawson, Anton Mang, Angel Nieto, Wayne Rainey, Phil Read, Jim Redman, Kenny Roberts, Jarno Saarinen, Kevin Schwantz, Barry Sheene, Marco Simoncelli, Freddie Spencer, Casey Stoner, John Surtees, Carlo Ubbiali, Alex Crivillé, Franco Uncini, Marco Lucchinelli, Randy Mamola, Kork Ballington, Dani Pedrosa, Stefan Dörflinger és Nicky Hayden tagja ennek a körnek. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Változnak a makaói WTCR-futamok időpontjai

Változnak a makaói WTCR-futamok időpontjai: Még az eredetileg tervezettnél is korábban kell majd kelnünk a Túraautó-világkupa versenyei miatt, pénteken ugyanis apróbb módosítást tettek közzé a szombati és vasárnapi időtervet érintően. Ennek értelmében az első futam itthoni idő szerint szombaton 7:30-kor, a második viadal vasárnap 1:20-kor, a harmadik pedig hajnali 4 órakor fog startolni. A versenyeket az Eurosport 1 és az M4 Sport – vélhetően – ennek ellenére is egyaránt élőben fogja közvetíteni. A változtatás egyébként nem érinti a többi kategória, azaz az utcai motorverseny, a GT és az F3-as világkupa futamainak időpontját. (fotó: WTCR Media)

Fast Lane
 

Debütál a MotoE-ben a Supersport 2017-es világbajnoka

Debütál a MotoE-ben a Supersport 2017-es világbajnoka: Az Ajo csapat szerdán bejelentette, hogy Lucas Mahias fogja helyettesíteni a sérült Niki Tuulit a hétvégi valenciai duplafutamos idényzárón. A MotoE Világkupa első futamát megnyerő finn még Misanóban szenvedett csukló- és combsérülést, ezért nem tud rajthoz állni Spanyolországban. Mahias a legnagyobb sikerét 2017-ben érte el a Supersport-világbajnokságon, amikor meg tudta nyerni az összetettet, de idén is nyert két versenyt, emellett pedig korábban a FIM endurance-világbajnokságán (EWC) is vb-címet tudott szerezni. A franciának ez lesz az első szereplése az elektromos szériában, viszont nem először látogat Valenciába: 2013 és 2015 között a Moto2 szezonzáróján állt ugyanott rajthoz. (fotó: Kawasaki Racing)

Fast Lane
 

2030-ra karbonsemlegessé válna az F1

2030-ra karbonsemlegessé válna az F1: Nagyszabású terveket jelentett be kedden a Formula-1 vezetősége: a száguldó cirkusz a környezettudatosság úttörőjeként szeretné elérni, hogy a következő tíz évben teljesen karbonsemlegessé tennék a sportágat. Ez technológiai szinten elsősorban az erőforrások átalakítását érinti: a közlemény hangsúlyozza, hogy már a jelenlegi hibrid motorok is a leghatékonyabb hajtásláncnak számítanak, ugyanakkor mindezt fenntartható üzemanyagokkal kombinálva célba vették a teljesen karbonsemleges erőforrás létrehozását. De itt nem is állna meg az F1, 2025-re ugyanis minden versenyt is fenntarthatóvá tennének: a hétvégék során keletkező hulladékokat teljes egészében újrahasznosítanák. Emellett feltett szándéka a sportág vezetésének az is, hogy a futamok közötti utazások is környezetbarátabb módon valósuljanak meg, s így összességében is jelentősen csökkentsék a Formula-1 ökológiai lábnyomát. (fotó: Red Bull Content Pool)

Fast Lane
 

Alonso először dobogón terepraliban

Alonso először dobogón terepraliban: Néhány hete hivatalosan is bejelentették, hogy Fernando Alonso rajthoz áll a 2020-as Dakar-ralin egy Toyotával, a spanyol felkészülése pedig azóta is zajlik. A héten például a négynapos Al Ula-Neom ralin vett részt navigátorával, Marc Comával, s végül több szakaszon elért harmadik helyeik után az összetettben is a dobogó alsó fokán végeztek, így az F1-ben két vb-címig jutó pilóta első pódiumát könyvelhette el a terepraliban. Alonso januárban Nasser Al-Attiyah, Giniel de Villiers és Bernhard ten Brinke mellett fogja képviselni a Toyota színeit az első szaúd-arábiai Dakaron (az e heti viadalt is itt rendezték amúgy). Ami pedig a további terveit illeti: a napokban felmerült, hogy Alonso az Andretti Autosporttal indulhat az Indy 500-on, amelynek megnyerésével a spanyol megszerezné az autósport tripla koronáját, ami már évek óta az elsődleges célja. (fotó: Fernando Alonso Twitter)

Fast Lane
 

Biaggi csapatával tér vissza a Husqvarna

Biaggi csapatával tér vissza a Husqvarna: A KTM már korábban bejelentette, hogy míg a Moto2-ből kiszállnak vázgyártóként, addig a Moto3-ban gyarapítani fogják a jelenlétüket, amelynek egyik megnyilvánulása a Husqvarna márka visszahozása lesz a kategóriába. A Husqvarna korábban dobogós helyezéseket szerzett a legkisebb géposztályban, mielőtt 2015 végén kiszállt, így négy év távollét után köszönthetjük őket ismét a mezőnyben. Méghozzá most már az is kiderült, hogy a Max Racing Team fog két új Husqvarna FR 250 GP-t indítani 2020-ban: a Max Biaggi és Peter Öttl által irányított csapatnál Romano Fenati és Alonso Lopez ülhet majd fel a két motorra. (fotó: Husqvarna)

Fast Lane
 

Pedrosa, Bradl és Guintoli is Jerezben tesztelt

Pedrosa, Bradl és Guintoli is Jerezben tesztelt: Három gyári tesztmotoros, név szerint a KTM-nél szereplő Dani Pedrosa, a HRC-t képviselő Stefan Bradl és a Suzukit segítő Sylvain Guintoli kétnapos privát gyakorláson vett részt a jerezi pályán hétfőn és kedden. A MotoGP.com rövid beszámolója szerint Pedrosáék azon dolgoztak, hogy jövőre közelebb kerülhessenek az élcsapatokhoz – érdekesség, hogy a versenyzéstől visszavonult spanyol először száguldhatott át azon a kanyaron, amely immár az ő nevét viseli –, míg a többiek elsősorban a finomhangolásra koncentráltak a valenciai idényzárót követő hivatalos teszt előtt, amelyen megkezdődik a teljes értékű munka a 2020-as versenygépekkel vagy azok első változataival. (fotó: Dani Pedrosa Instagram)

Fast Lane
 

Megszületett Talmácsi Gábor kisfia

Megszületett Talmácsi Gábor kisfia: Hazánk egyetlen világbajnok motorosa, a 2007-ben a 125 köbcentis kategóriában csúcsra jutó – a mindent eldöntő valenciai futamnak egyébként épp hétfőn volt a 12. évfordulója – Talmácsi Gábor néhány hónapja vette el szerelmét, Gabriellát, most pedig megszületett közös gyermekük. Minderről a sportolói Facebook-oldalán számolt be a versenyző: „Boldogan jelenthetem, hogy egy hete megszületett a kisfiam. Hölgyeim és uraim: Talmácsi Márk!” – írta Talmácsi Gábor egy kép kíséretében. (fotó: Talmácsi Gábor sportolói Facebook)

Fast Lane
 

Ismét utólagos büntetéssel vették el Kvjat pontját

Ismét utólagos büntetéssel vették el Kvjat pontját: Változott a Formula-1-es USA Nagydíj végeredménye, miután Danyiil Kvjat öt másodperces büntetést kapott a futam hajrájában bemutatott manőveréért. A Toro Rosso pilótája Sergio Perezt támadta, előznie azonban csak ütközésbe torkolló bevetődéssel sikerült, így hiába lett tizedik a pályán, végül a 12. helyen értékelték, míg a Racing Point mexikóija megkaparintotta az utolsó pontot (közéjük Kimi Raikkönen fért még be). Két érdekesség a történtek kapcsán: a Toro Rosso másik versenyzője, Pierre Gasly is egy Perezzel történt koccanás miatt kényszerült kiállni az austini viadal végén; illetve Kvjat már az előző Mexikói Nagydíjon is kapott utólagos büntetést Nico Hülkenberg falba rakásáért, amelynek köszönhetően ott is pontszerző helyet bukott az orosz. (fotó: Red Bull Content Pool)

Fast Lane
 

Oliveirát megműtik, kihagyhatja Valenciát

Oliveirát megműtik, kihagyhatja Valenciát: Miguel Oliveira jobb válla még a Brit Nagydíjon sérült meg, amikor Johann Zarcóval ütközve bukott, majd a múlt héten Phillip Islanden kapott egy újabb ütést a szél miatti FP4-es esése során. A portugál emiatt ki is hagyta az ausztrál futamot, s bár Sepangban megpróbálkozott az indulással, az első edzés után visszalépett a hétvégétől. Pénteken még nem tudta megmondani a versenyző, hogy szüksége lesz-e operációra, csapata, a Tech3 KTM viszont vasárnap bejelentette, hogy még a mai nap során megműtik Innsbruckban: a sérült ínszalagokat Dr. Karl Golser igyekszik majd helyreállítani. Mivel a vállműtétek után általában nagyjából három hónapos rehabilitációs időt igényelnek – elég csak Marc Marquez tavalyi esetére vagy Takaaki Nakagami mostani szezon végi hiányzására gondolnunk –, ez jó eséllyel azt jelenti, hogy Oliveira az évadzáró Valenciai Nagydíjat, valamint az azt követő novemberi teszteket is kihagyja, s csak a februári sepangi teszten térhet vissza, bár ezt hivatalosan még nem erősítette meg az alakulat. (fotó: Red Bull KTM Tech3)

Fast Lane
 

Oliveira mégsem indul Sepangban

Oliveira mégsem indul Sepangban: Miguel Oliveira az Ausztrál Nagydíj negyedik szabadedzésén bukott hatalmasat az óriási szélnek köszönhetően, amely miatt a Phillip Island-i futamot kénytelen is volt kihagyni. Ennek ellenére elutazott Malajziába, ahol az orvosok zöld jelzést is adtak neki, ám a portugál már csütörtökön elmondta, hogy az első szabadedzés után fog dönteni a folytatásról. Nos, a Tech3 KTM versenyzője mindössze négy kört tudott teljesíteni az FP1-en, csapata tájékoztatása szerint a jobb csuklója okozott nehézséget számára, éppen ezért közösen úgy döntöttek, hogy a gyógyulást szem előtt tartva Oliveira nem folytatja a szezon utolsó előtti fordulóját. A cél, hogy a két hét múlva esedékes valenciai évadzárón ismét ott lehessen a mezőnyben. A portugál már a második hiányzó ezen a hétvégén a királykategóriában, hiszen Tito Rabat sem indul a Malajziai GP-n. (fotó: Red Bull KTM Tech3)

Fast Lane
 

MV Agustára vált az újdonsült Supersport-világbajnok

MV Agustára vált az újdonsült Supersport-világbajnok: Alig néhány nappal azt követően, hogy a katari szezonzárót bebiztosította a vb-címet, Randy Krummenacher bejelentette, hogy 2020-ban már nem a Bardahl Evan Bros. Yamaháján, hanem az MV Agusta Reparto Corse csapatának színeiben láthatjuk. A svájci idén négy győzelemmel és roppant konstans teljesítménnyel lett világbajnok a Supersportban, miközben az MV Agusta két dobogós helyezést tudott felmutatni 2019-ben, legutóbb pedig még a 2017-es Phillip Island-i évadnyitón tudott futamot nyerni a márka Roberto Rolfo révén. Krummenacher azonban a Yamaha-uralom ellenére is bizakodó a címvédési esélyeit illetően: „Nagyon örülök, hogy a Supersportban maradhatok, élvezem ezt a kategóriát. Komoly kihívás lesz az MV Agustával versenyezni, de Andrea Quadranti és csapatának profizmusa révén biztos vagyok benne, hogy remek munkát fogunk végezni annak érdekében, hogy megnyerjük jövőre a bajnokságot. Köszönöm a lehetőséget és a bizalmat, már alig várom, hogy november végén tesztelhessem a motort” – fogalmazott a 29 éves versenyző. (fotó: WorldSBK Media)

Fast Lane
 

Sikeresen megműtötték Nakagami vállát

Sikeresen megműtötték Nakagami vállát: Néhány hete látott napvilágot a hír, miszerint Takaaki Nakagami vállműtét miatt kihagyja a szezon utolsó három versenyét, így a hazai viadala, a Japán Nagydíj volt számára az utolsó futam 2019-ben. Az LCR Honda motorosa még az asseni futamon a Valentino Rossival történt ütközés során sérült meg. A helyét Johann Zarco vette át a múlt hétvégi Phillip Island-i versenyen, Nakagami pedig kedden átesett az operáción. Az azt végrehajtó Dr. Hiroyuki Sugaya így fogalmazott: „Súlyos porcsérülés volt a vállában, ezért eltávolítottuk ezt a porcot a váll mozgathatósága érdekében. A végeredmény jól néz ki, szóval szerintem rendben lesz a következő MotoGP-szezonra” – mondta el a szakember, míg a 27 éves versenyző hozzátette: amint képes lesz rá, elkezdi a fizioterápiát. Nakagami 2020-ban is az LCR Honda motorosa lesz, a hosszabbítását az idei korai befejezéssel együtt jelentette be csapata. (fotó: LCR Honda)

Fast Lane
 

Változott a dobogó Suzukában, Michelisz nyert egy pontot

Változott a dobogó Suzukában, Michelisz nyert egy pontot: Ami azt illeti, igazából kétszer is változott a harmadik helyezett személye a WTCR utolsó japán futamán. Történt ugyanis, hogy az eredetileg a pódium alsó fokát birtokló Tiago Monteiro az utolsó kör végén, a biztonsági autós fázis alatt – saját bevallása szerint kommunikációs félreértés miatt – a boksz felé vette az irányt, majd amikor észlelte a hibáját, a füvön átvágva tért vissza a pályára. Csakhogy addigra Kevin Ceccon megelőzte őt, ezért úgy tűnt, az olaszé lesz a dobogó alsó foka. Az Alfa Romeo pilótája viszont utólag öt másodperces büntetést kapott, amiért a verseny korábbi szakaszában ütközött Rob Huff-fal a 2-es kanyarban. Így mégis Monteiro lett volna a harmadik, ám a fent említett füvön való átvágás miatt őt pedig 30 másodperces büntetéssel sújtották, így végül a portugál 15. lett, s Thed Björké lett a harmadik hely. A hondás szankciója pedig Michelisz Norbertet is érinti, hiszen ennek köszönhetően a kilencedik helyett a nyolcadik pozíció lett az övé, azaz szerzett plusz egy pontot, így hatpontos hátránnyal távozhatott Suzukából a vk-vezetést visszaszerző Esteban Guerrierivel szemben. (fotó: WTCR Media)

Fast Lane
 

Időpontot cserélt a Supersport-vb és az SSP 300 idényzárója

Időpontot cserélt a Supersport-vb és az SSP 300 idényzárója: Időjárási okokra hivatkozva – ennél pontosabb indoklást egyelőre nem adtak ki a szervezők – módosítottak a katari finálé szombati programján. Ennek értelmében felcserélték a két supersportos vb-kategória versenyének időpontját: előbb kerül sor a Sebestyén Pétert és a Team Toth csapatát is felvonultató Supersport-világbajnokság futamára, amelyen az is eldől, hogy Randy Krummenacher, Federico Caricasulo vagy Jules Cluzel nyeri-e meg a vb-címet, majd utána következik a Supersport 300-asok utolsó viadala (náluk Manuel Gonzalez már bebiztosította az összetett elsőséget). Magyar idő szerint tehát szombaton 16:15-kor rajtol a Supersport, 17:15-kor pedig az SSP300 idei utolsó versenye. (fotó: WorldSBK Media)