Fast Lane
 

Sepangban is kettős pontszerzéssel zárt Keszthelyi Vivien

Sepangban is kettős pontszerzéssel zárt Keszthelyi Vivien: Teljesítette az ázsiai F3-as téli bajnokság második versenyhétvégéjét is a BlackArts Racing színeiben induló magyar pilóta, aki Malajziában a kibővült mezőnyben is begyűjtött egy kilencedik, egy tizenegyedik és egy tizedik helyezést – a második futamon úgy küzdötte vissza magát, hogy technikai probléma miatt csak a bokszutcából indulhatott. A 18 éves hölgyversenyzőre a távol-keleti túra után újabb kihívás vár a héten, hiszen ezúttal a W Series válogatóján kell majd helytállnia. (fotó: Team VRS)

Fast Lane
 

Visszatérhet Afrikába a Dakar?

Visszatérhet Afrikába a Dakar?: Miután a 2019-es kiírás csupán egy ország, Peru határain belül zajlott, a Dakar igazgatója, Etienne Lavigne ismét három országot érintő rendezvényt akar 2020-ban, ami a terepviszonyokkal kapcsolatban is jóval változatosabb összeállítást jelentene. Lavigne úgy nyilatkozott a Motosport.com szakoldalnak, hogy egyelőre még semmi sincs eldöntve a következő évi Dakarral kapcsolatban, még az is elképzelhető, hogy az elmúlt évek során Dél-Amerikában bekövetkezett (nem feltétlenül pozitív irányú) politikai és emiatt gazdasági változások miatt a rendezvény visszatér Afrikába, ahol utoljára 2007-ben vendégeskedett a Dakar – a 2008-as kiírás terrorfenyegetés miatt elmaradt. (Fotó: Red Bull Content Pool)

Fast Lane
 

Jenson Button édesapa lesz

Jenson Button édesapa lesz: A 2009-es Formula-1-es világbajnok, tavaly a japán Super GT-ben bajnoki címet szerző pilóta az Instagramján közzétett ultrahangos fotóval adta hírül, hogy párjával, a tavaly júniusban eljegyzett, modellként dolgozó Brittny Warddal kisbabát várnak. „Brittny és én örömmel jelentjük be, hogy családunk tagja már elfoglalta az első ülést. Nézzétek, hogy kényelembe vágta magát!” – írta a brit versenyző. (fotó: Jenson Button Instagram)

Fast Lane
 

Laudát kiengedték a kórházból

Laudát kiengedték a kórházból: Jó hírek érkeztek az osztrákok korábbi háromszoros Formula-1-es világbajnokáról. A tavaly nyáron tüdőátültetésen is átesett Niki Lauda a karácsonyi hetekben lett influenzás, amely miatt újra a műtéten is végző bécsi klinikára került. Szerencsére kiderült, hogy csak elővigyázatossági intézkedésről volt szó, így amint javult a Mercedes ügyvezető jogkör nélküli elnökének állapota, máris kiengedték őt a kórházból, hogy otthon folytassa a rehabilitációt. Lauda feltett szándéka állítólag továbbra is az, hogy a melbourne-i idénynyitón újra ott lehessen a paddockban a címvédő alakulattal. (fotó: Daimler Media Site)

Fast Lane
 

Bukás miatt adta fel a Dakart az erdélyi motoros

Bukás miatt adta fel a Dakart az erdélyi motoros: Gyenes Emanuel évek óta állandó tagja a mezőnynek a világ legnagyobb tereprali versenyén, s ezúttal is elég szépen haladt a cél felé: a hétfői szakasz után a 40. helyet foglalta el az összetettben. A Szatmárnémetiből származó versenyző azonban kedden bukott: a sportolói Facebook-oldalán közzétett bejegyzés szerint a korábban indított élmenők által felvert homok miatt különösen nehéz dolga volt a motorosok jelentős részének. Gyenes az első mért pontnál esett el, a balesetben tönkrement a navigációs rendszere, emellett a karja is megsérült, így azt nem tudta a kormányon tartani, emiatt tíz perc után kénytelen volt a helikoptert hívni és feladni a viadalt. A román színekben szereplő versenyző megköszönte a támogatást a családjának és mindenki másnak is, és megígérte: jövőre még erősebben tér vissza a Dakarra. (fotó: Gyenes Emanuel Facebook)

Fast Lane
 

Közösen készül Dovizioso és Petrucci

Közösen készül Dovizioso és Petrucci: Örömmel érzékeli Claudio Domenicali, a Ducati vezérigazgatója, hogy a 2019-es gyári MotoGP csapatuknál teljes az összhang, amire az elmúlt években nem nagyon volt példa. „Ezúttal a két versenyzőnk, Andrea és Danilo kifejezetten jó barátok, akik szívesen dolgoznak együtt” – mondta a sportvezető. A tavalyi szezon után a Hondához távozott Jorge Lorenzo helyére érkezett Danilo Petrucci és Andrea Dovizioso nagyon jó kapcsolatot ápol egymással a pályán kívül is, és közösen készülnek a 2019-es idény feladataira is. Ezúttal az olaszországi Porto Recanati környékén található motokrossz pályán edzettek együtt. „Ez egy szép nap” – osztott meg egy képet Petrucci a közösségi oldalán, míg Dovizioso csak annyit jegyzett meg alá, hogy ez volt az első napjuk a közös edzőtáborukban. (Fotó: Facebook/Danilo Petrucci)

Fast Lane
 

Kettős pontszerzéssel debütált az F3-ban Keszthelyi Vivien

Kettős pontszerzéssel debütált az F3-ban Keszthelyi Vivien: A hétvégén rendezték az FIA által hitelesített F3 Asian Championship Winter Series első fordulóját Thaiföldön, ahol a 18 éves hölgypilóta is rajthoz állt a BlackArts Racing színeiben. A magyar versenyző az első futamot a nyolcadik helyen zárta, majd ezt követte egy tizenegyedik és egy kilencedik helyezés, azaz a háromból két versenyen pontszerzőként ért célba, s összesen hat bajnoki egységgel gazdagodott. A csapatfőnök elégedett volt Keszthelyi teljesítményével: elmondása szerint túlteljesítette a várakozásokat. Mindeközben a hölgyversenyző párja, David Schumacher egy dobogót is begyűjtött Buriramban, a nagy esélyesnek kikiáltott Dan Ticktum viszont csak szenvedett: hiába szerzett két pole-t is, mindössze egy második helyre futotta a Red Bull üdvöskéjének, ezzel pedig csak a hatodik az összetettben, amelyet a két győzelmet is arató Rinus VeeKay vezet. (fotó: Team VRS)

Fast Lane
 

Kigyulladó autóval ért véget a Zengő Motorsport dubaji 24 órása

Kigyulladó autóval ért véget a Zengő Motorsport dubaji 24 órása: A WTCR-ből ismert magyar alakulat is indult a hétvégi dubaji 24 óráson, a Cupra TCR DSG-t Horváth Tamás, Tóth Csaba, Kismarty-Lechner Gábor, Kontra György és maga a csapatfőnök, Zengő Zoltán vezette. Éppen utóbbi ült az autóban, amikor a viadal 374. körében kigyulladt a versenygép, így kiállni kényszerült a csapat. Zengő Zoli az istálló Facebook-oldalán közzétett videóban úgy fogalmazott: a motorral vagy a turbóval adódhat valami probléma. Addig egyébként remekül alakult a zengősök számára az egynapos, az incidens pillanatában a kategóriájuk hetedik helyén haladtak.

Fast Lane
 

Kizárták a Dakarról a néző lábán áthajtó kamionost

Kizárták a Dakarról a néző lábán áthajtó kamionost: Andrej Karginov két szakaszt is megnyert az ötből az idei sivatagi viadalon, a pénteki etap után azonban nem csak teljesítményével került be a hírekbe. A Kamaz pilótája ugyanis áthajtott egy 60 éves dél-afrikai férfi lábán, aki négy társával nem a kijelölt nézői zónában tartózkodott. A férfit kórházba szállították, ahol combcsonttörést állapítottak meg nála, a szervezők pedig arra hivatkozva, hogy Karginov nem állt meg segíteni a sérültnek – ahogy az kötelező lenne –, kizárták az oroszt a versenyből. Karginov a harmadik helyen állt az összetettben két márkatársa, Eduard Nikolajev és Dimitrij Szotnyikov mögött, ezek után azonban nem folytathatja a Dakart. A Kamaz főnöke, a hétszeres győztes Vlagyimir Csagin túl keménynek nevezte a büntetést, hozzátéve, hogy pilótája csak a célba érkezés után értesült arról, hogy áthajtott egy rossz helyen tartózkodó néző lábán. (fotó: Red Bull Content Pool)

Fast Lane
 

Frijns és Evans kezdte legjobban a marrakeshi hétvégét

Frijns és Evans kezdte legjobban a marrakeshi hétvégét: A Virgin Racinget erősítő Robin Frijns volt a leggyorsabb a Formula-E első marrakeshi szabadedzésén, megelőzve a szezonnyitót megnyerő Antonio Felix da Costát és saját csapattársát, Sam Birdöt. A második tréningen tovább fokozódott a tempó, a legjobb időt Mitch Evans érte el a Jaguarral, míg mögötte André Lotterer és Sebastien Buemi sorakozott. A gyakorlás krónikájához tartozik, hogy Felipe Massa műszaki hiba miatt kénytelen volt leparkolni az autóját nem sokkal a leintést megelőzően. Folytatás délben az időmérővel, majd 16 órakor következik a futam Marokkóban. (fotó: Formula-E Media)

Fast Lane
 

A Ducati nyitja a MotoGP-s bemutatók sorát

A Ducati nyitja a MotoGP-s bemutatók sorát: Megvan a három nagy gyári csapat hivatalos prezentációjának időpontja. Elsőként a Ducati rántja majd le a leplet Andrea Dovizioso és Danilo Petrucci 2019-es gépéről, méghozzá január 18-án, pénteken este 18 órakor (a képen még a tavalyi motor részlete látható). Ezt követi majd a Repsol Honda bemutatója január 23-án 10:30-kor Madridban, ekkor láthatjuk először Jorge Lorenzót is repsolos színekben a címvédő Marc Marquez mellett. A legtovább a Yamaha vár a leleplezésre, de a szponzorváltás miatt talán az ő eseményük ígérkezik a legérdekesebbnek, hiszen a Movistar távozásával és a Monster előrelépésével szakíthatnak az eddigi dizájnnal a hangvillások. Minderre február 4-én, néhány nappal a sepangi teszt kezdete előtt kerül sor Jakartában – vélhetően mindhárom istálló prezentációját élőben lehet majd követni a különböző közösségi és videós oldalakon. (fotó: Ducati Corse)

Fast Lane
 

Dobja a facebookos közvetítést a WTCR

Dobja a facebookos közvetítést a WTCR: Mivel jelentősen kevesebb néző követte a túraautó-világkupa eseményeit a közösségi médiában, így a vezetőség úgy döntött, hogy a kategória első futamai visszaköltöznek az Eurosportra, amely 2018-ban csak a vasárnapi eseményeket közvetítette. Francois Ribeiro kiemelte, hogy a szabadedzések és az első időmérő edzés élő közvetítése továbbra is a Facebookon keresztül lesz majd elérhető. Szerencsére a francia azt is megígérte, hogy a zseniális videoklipek gyártásával továbbra sem állnak le a WTCR-ben. A szezon maga április első hétvégéjén indul Marokkóban. (Fotó: WTCR Media)

Fast Lane
 

Vergne szerint az F1-nek és a Formula E-nek egyesülni kéne

Vergne szerint az F1-nek és a Formula E-nek egyesülni kéne: A Formula E bajnoka, Jean-Eric Vergne szerint az elektromos sorozat immár végérvényesen bizonyította létjogosultságát a nemzetközi autósportban. Igazán neves pilóták versenyeznek a bajnokságban, a világ szinte minden tájára eljutottak, látványosak az utcai versenyeik. A korábbi F1-es pilóta úgy véli, a közeli jövőben – úgy 2030 körül – már csak kizárólag elektromos autók lesznek, ezeket fejlesztik majd a gyártók. „Továbbra is azt mondom, hogy az autóversenyzés csúcsa a Formula-1, ami a legfontosabb sorozata az autósport történetének. A Formula E más, nem versenyez vele, ám abszolút egyetértek azzal a vélekedéssel, hogy a jövő szempontjából az lenne a legjobb, ha a két sorozat egy napon egyesülne” – állította Vergne. (Fotó: fia.com)

Fast Lane
 

Keszthelyi Vivien és David Schumacher egyszerre mutatkozik be az F3-ban

Keszthelyi Vivien és David Schumacher egyszerre mutatkozik be az F3-ban: Néhány napja látott napvilágot a hír, hogy Keszthelyi Vivien a BlackArts Racing színeiben rajthoz áll az FIA által hitelesített Formula-3-as Ázsiai Bajnokságban, most pedig kiderült, hogy a hétszeres F1-es világbajnok Michael Schumacher unokaöcse, Ralf Schumacher fia, David ugyanebben a szériában fog versenyezni egy másik alakulattal. David Schumacher, aki tavaly az év újonca lett hazája F4-es sorozatában, bő egy éve alkot egy párt Viviennel, aki szerint nem változtat a kapcsolatukon, hogy riválisokként fognak versenyezni az F3-as sorozatban. Rajtuk kívül egyébként a mezőny tagja lesz Daniel Ticktum is: a Red Bull juniorprogramjának tagja, aki az F1-es induláshoz szükséges szuperlicencpontok gyűjtése érdekében indul a téli szériában, így újfent egy ifjú Schumacherrel mérheti össze erejét, hiszen tavaly az F3-as Eb-n ő volt Mick fő ellenfele a bajnoki címért. (fotó: Team VRS Press)

Fast Lane
 

A Ferrarinál köthet ki a Mercedes egykori protezsáltja

A Ferrarinál köthet ki a Mercedes egykori protezsáltja: Egybehangzó sajtóértesülések szerint a maranellóiak F1-es fejlesztő- és szimulátoros pilótája lehet Pascal Wehrlein – igaz, ezt az érintett felek egyelőre még nem erősítették meg. A Formula-1-ben a Manor és a Sauber színeiben két szezont teljesítő német tavaly év végéig tartozott a Mercedes kötelékeibe – a DTM-ben bajnoki címet is nyert velük –, ezért nem állhatott rajthoz a Formula-E december közepi, rijádi szezonnyitóján sem a Mahindrával, amellyel most hétvégén debütál majd az elektromos sorozat marrakeshi állomásán. A Ferrarinak azok után van szüksége fejlesztőpilótára, hogy a szerepkört eddig betöltő Antonio Giovinazzi és Danyiil Kvjat egyaránt üléshez jutott 2019-ben: előbbi az Alfa Romeo Saubernél, utóbbi a Toro Rossónál fog vezetni. A Motorsport.com szakoldal szerint nem kizárt, hogy Wehrlein mellé is keresnek még egy második fejlesztőpilótát az olaszok. (fotó: Daimler Media Site)

Fast Lane
 

Törölték az Africa Race hatodik szakaszát

Törölték az Africa Race hatodik szakaszát: A viadal egyetlen magyar egysége, a Varga Racing Team adott hírt erről a csapat hivatalos Facebook-oldalán, ahol ezt írták a döntéssel kapcsolatban: „Noha a marokkói-mauritániai határ átlépése időben megtörtént, az Africa Eco Race versenyirányítása törölte a viadal mai napra tervezett 6. szelektív szakaszát. A hivatalos tájékoztatás szerint a döntést „az időjárással kapcsolatos okok és a versenyzők biztonsága” érdekében voltak kénytelenek meghozni: a pihenőnap helyszínére, a nyugat-szaharai Dakhlára ma reggelre olyan sűrű köd ereszkedett, hogy az orvosi és versenyigazgatói helikopterek csak túlságosan későn tudtak felszállni, így nem lett volna garantálva a mezőny biztonsága. Varga Imre és Toma „Csimpi” József a karaván többi, még versenyben lévő egységével, valamint a szervizcsapatokkal együtt összekötőn halad az első mauritániai tábor, Chami felé, ahol a külügyminisztérium kihelyezett tábori irodájában esnek majd át az útlevél- és vízumügyintézésen, továbbá az országba való belépéssel kapcsolatos egyéb formalitásokon.” (fotó: Varga Racing Team)

Fast Lane
 

Kirúghatta Arrivabenét a Ferrari

Kirúghatta Arrivabenét a Ferrari: Hosszú hónapok óta lehet hallani olyan pletykákat, miszerint Sergio Marchionne elnök halála után megromlott a viszony Maurizio Arrivabene csapatfőnök és Matteo Binotto technikai igazgató között a Ferrari Formula-1-es csapatánál. Nos, úgy tűnik, előbbi került ki vesztesen kettejük csatájából: a Gazzetta dello Sport értesülései szerint a maranellóiak úgy döntöttek, kirúgják Arrivabenét, s a 2019-es idénynek már Binotto vezetésével vágnak neki. Arrivabene 2015-ben került a Ferrari F1-es alakulatának élére, míg Binotto már bő két évtizede náluk dolgozott, elsősorban a motorrészlegen. (fotó: Ferrari)

Fast Lane
 

Lauda ismét intenzívre került

Lauda ismét intenzívre került: Niki Lauda még tavaly nyár végén, egy betegség folyományaként esett át tüdőátültetésen, a rehabilitációja azonban remekül haladt, néhány hete már hazaengedték a kórházból, s azt tervezte a Mercedes ügyvezető jogkör nélküli elnöke, hogy a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon vissza is tér az F1-es paddockba. Osztrák lapértesülések azonban arról számoltak be, hogy a korábbi háromszoros világbajnok az ünnepi időszakban újfent influenzás lett, ezért ismét a bécsi kórház intenzív osztályán ápolják. Szerencsére úgy tűnik, ez csak egy elővigyázatossági lépés a műtét miatt még mindig gyengébb immunrendszere miatt, ugyanis a hírek szerint már a jövő héten újra hazatérhet a legendás ex-pilóta. (fotó: Daimler Media Site)

Fast Lane
 

Megvan a Supersport-vb első teljes szezonos női versenyzője

Megvan a Supersport-vb első teljes szezonos női versenyzője: Amiről néhány napja már pletykaszinten beszámoltunk az Ana Carrasco SSP300-as szerződéséről szóló cikkünkben, az most hivatalos megerősítést is nyert: a 2018-ban a Supersport 300-as kategóriában az összetett 12. helyén végző, előtte pedig három évig a Moto3-ban szereplő Maria Herrara idén fellép a Supersport-világbajnokság mezőnyébe. A 22 éves spanyol motoros, aki az MS Racing színeiben indul, ezzel az első hölgyversenyző lett a hatszázas kategória történetében, aki teljes idényt futhat. Korábban nyolc motoros próbálkozott a Supersportban – legutóbb Alessia Polita a 2013-as monzai fordulón –, de egész szezont egyikük sem teljesített. Herrera emellett egyébként a MotoE-ben is szerepelni fog az Angel Nieto Team csapatával, emiatt vagy az elektromos széria sachsenringi, vagy a Supersport doningtoni fordulóját kénytelen lesz kihagyni időpontütközés okán. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Romantikus verssel árulta el bemutatója időpontját a McLaren

Romantikus verssel árulta el bemutatója időpontját a McLaren: Újabb csapat tette közzé, mikor rántják le a leplet 2019-es Formula-1-es autójukról: a McLaren két, szívet formázó narancssárga sisakkal és egy verssel árulta el, hogy február 14-én mutatják be az MCL34 kódjelű gépet. „Some cars are red, others are blue. On Valentine’s Day, we’ll reveal ours to you” – írták a Twitteren, amely szabad, közel sem műfordítói interpretációban nagyjából annyit tesz, hogy „Néhány autó piros, sok más pedig kék. Valentin-napon felfedjük a miénk”. A wokingiak egyik új pilótája, Lando Norris, aki Carlos Sainz oldalán ejti meg F1-es debütálását, még tovább fűzte a gondolatmenetet: „Végre megcsináltam, srácok: 19 hosszú évbe telt, de megvan az első Valentin-napi randim!” – írta az ifjú brit. A McLaren amúgy a negyedik istálló, amely bejelentette a prezentációja időpontját: a sort egyelőre a Renault fogja nyitni február 12-én, majd egy napra jön a Racing Point, amely vélhetően akkor árulja el a végleges nevét is, míg a McLarent a Ferrari követi 15-én. Az első barcelonai teszt február 18-án rajtol, legkésőbb az első nap reggeléig vélhetően az összes alakulat megejti a bemutatóját valamilyen formában. (fotó: McLaren)