Fast Lane
 

Változott a dobogó a Bol d’Oron

Változott a dobogó a Bol d’Oron: Még a leintés utánra is maradt egy fordulat a FIM endurance-vb 2019/2020-as idénynyitóján. Az eredetileg a Suzuki Endurance Racing Team és a Wojcik Racing Team mögött harmadikként befutó Team ERC Endurance BMW-jénél ugyanis a verseny utáni ellenőrzésnél kiderült, hogy az üzemanyagtankjuk kapacitása nem felelt meg a szabályok előírásainak. Emiatt a felügyelők kénytelenek voltak kizárni az egységet a legendás 24 órás versenyről, így viszont a BMW új gyári alakulata, az Ilya Mikhalchik, Julian Puffe, Kenny Foray összeállítású BMW Motorrad Endurance Team léphetett fel a dobogó harmadik fokára első EWC-s szereplése alkalmával. (fotó: FIM EWC Media)

Fast Lane
 

Ricciardót kizárták a szingapúri időmérőről

Ricciardót kizárták a szingapúri időmérőről: Hiába végzett eredetileg a nyolcadik helyen a Formula-1-es Szingapúri Nagydíj kvalifikációján Daniel Ricciardo, utólag kizárták az edzésről az ausztrált. A pilótát és csapatát már nem sokkal az időmérő után beidézték a felügyelők, amiért a Renault-jának MGU-K-ja meghaladta a maximálisan előírt teljesítményt. Az istálló azzal igyekezett védekezni, hogy a túllépés minimális volt, ráadásul Ricciardo második leggyorsabb Q1-es körében történt, ám a szabályok kimondják, hogy nem lehet figyelembe venni egy technikai jellegű szabálysértésnél, hogy az előnyt jelentett-e vagy sem. Ricciardo így a mezőny végéről vághat neki a vasárnapi futamnak, a nyolcadik rajthelyet pedig csapattársa, Nico Hülkenberg örökölte meg, de értelemszerűen mindenki más előrelépett egy pozíciót mögötte. (fotó: Renault Sport)

Fast Lane
 

Pol Espargaro csuklótörés miatt kihagyja az aragóniai futamot

Pol Espargaro csuklótörés miatt kihagyja az aragóniai futamot: A KTM spanyol motorosa az időmérő edzést megelőző negyedik szabadedzésen bukott a 9-es kanyarban, és már a pályán is látszott, hogy fájlalja a kezét. Espargarót hordágyon vitték el a baleset helyszínéről az orvosi központba, ahol megállapították, hogy eltört a bal kezében az orsócsontja, így a versenyzőt Barcelonába szállítják további kezelésre. Ez pedig azt jelenti, hogy a vasárnapi Aragóniai Nagydíjon sem tud rajthoz állni, amelyen így a KTM színeit egyedül a Johann Zarco helyét átvevő Mika Kallio fogja képviselni. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Bejelentette 2020-as versenyzőit a Sky Racing Team VR46

Bejelentette 2020-as versenyzőit a Sky Racing Team VR46: Jövőre is két-két motort indít a Moto2-ben és a Moto3-ban a Valentino Rossi nevével fémjelzett, Pablo Nieto által irányított csapat. A középső kategóriában továbbra is Rossi féltestvére, Luca Marini fog ülni az egyik Kalex-vázas gépen, míg mellé új csapattársként Marco Bezzecchi érkezik, aki idén debütált a géposztályban a Tech3 színeiben. A Moto3-ban Celestino Vietti újoncévén mutatott teljesítménye – jelenleg nyolcadik az összetettben, s ezzel a legjobb a debütánsok közül – hosszabbítást ért az ifjú olasznak, csapattársa pedig az az Andrea Migno lesz, aki legutóbb 2017-ben versenyzett a Sky VR46 alakulatánál. Migno Dennis Foggiát váltja a KTM nyergében, míg Bezzecchi a Gresiniékhez távozó Nicolo Bulega helyét veszi át a Moto2-ben. (fotó: Sky Racing VR46)

Fast Lane
 

Csak a rövidebb nyomvonalat használja Suzukában a WTCR

Csak a rövidebb nyomvonalat használja Suzukában a WTCR: A Túraautó-világkupa szervezői bejelentették, hogy nem a teljes Grand Prix-pályán, hanem a mindössze 2243 méteres „East Circuit” névre hallgató vonalvezetésen fog körözni a WTCR mezőnye az október végi forduló során. Korábban a WTCC három évig használta már ezt a konfigurációt, akkor a legendás suzukai kanyarok – mint például a Spoon vagy a 130R – és az előzési lehetőségek hiánya miatt nem nyerte el a versenyzők tetszését. Tavaly még a teljes nyomvonalon ment a WTCR, idén viszont biztonsági okokból kellett változtatniuk ezen a döntéshozóknak. A motorversenyek miatt ugyanis poliuretán korlátokat helyeztek el a pálya jelentős részén, ezek azonban az FIA biztonsági előírásainak nem felelnek, s mivel a japán helyszín sűrű naptára miatt nincs idő a teljes vonalvezetésen lecserélni, majd visszahelyezni őket, a jelentősen rövidebb nyomvonal mellett döntöttek. „A biztonság mindig az elsődleges szempont számunkra” – jelentette ki Francois Ribeiro, a WTCR promótere. (fotó: WTCR Media)

Fast Lane
 

DTM-ből érkező újoncot igazolt a Dragon Racing

DTM-ből érkező újoncot igazolt a Dragon Racing: Bejelentette második versenyzőjét a Formula-E 2019/2020-as idényére a Dragon Racing: a már korábban leigazolt ex-F1-es Brendon Hartley csapattársa Nico Müller lesz. A svájci pilóta korábban több FE-teszten is részt vett az Audival, kétszer a leggyorsabbnak is bizonyult Marrakeshben, versenykörülmények között viszont a mostani szezonban fog debütálni. Müller jelenleg a Német Túraautó-bajnokságban, azaz a DTM-ben képviseli az Audi színeit, pillanatnyilag a tabella második helyén áll – igaz, René Rast a múlt hétvégén már bebiztosította előtte a bajnoki címét. „A Formula-E óriási kihívást jelent, főleg egy újoncnak, de úgy vélem, izgalmas évad áll előttünk. A csapat már bebizonyította, hogy képes nyerni és dobogós helyezésekért harcolni” – fogalmazott Müller. A Dragonnál tavaly megforduló Maximilian Günther, Jose Maria Lopez, Felipe Nasr trióból jelen állás szerint csak előbbi marad a Formula-E-ben, miután aláírt a BMW-hez. (fotó: Dragon Racing)

Fast Lane
 

Nem büntették Micheliszt a Priaulx-ütközések után

Nem büntették Micheliszt a Priaulx-ütközések után: Ha azt mondjuk, akciódús futamokat láthattunk vasárnap a WTCR ningbói fordulóján, akkor még finoman fogalmaztunk. Michelisz Norbert is „benne volt a buliban”, mindkét versenyen Andy Priaulx-lal koccant, ám míg előbb ez sem akadályozta meg a győzelemben, utóbbi viadalon kiesett. A versenyirányítás mindkét esetet vizsgálta, ám mindkét esetben úgy döntöttek, nem büntetik a bajnokság vezetését magához ragadó magyar pilótát. A korábbi futamon úgy látták a felügyelők, hogy Priaulx fékezett korábban, míg az utolsó versenyen Micheliszt is meglökte Frederic Vervisch, így azt is versenybalesetnek minősítették. A leintés után amúgy Priaulx úgy fogalmazott, hogy még soha nem találkozott ilyen őrült versenyzéssel, mint most Ningbóban, míg Norbi a brit túl agresszív védekezését kritizálta. A felügyelők inkább a hyundaiossal értettek egyet a jelek szerint, hiszen helybenhagyták az eredményeket, így Michelisz megtarthatta győzelmét és összetettbeli vezetését is. Két márkatársa viszont már nem úszta meg a büntetéseket: Nicky Catsburg 30 másodperces időbüntetést kapott Daniel Haglöf meglökéséért, így a nyolcadikról a 15. helyre csúszott vissza a második futamon, míg Augusto Farfust öt másodperces büntetéssel sújtották, ám mivel a brazil kiesett, ennek nem volt jelentősége. (fotó: WTCR Media)

Fast Lane
 

Iannone vállsérülés miatt nem indulhat a misanói futamon

Iannone vállsérülés miatt nem indulhat a misanói futamon: Andrea Iannone a San Marinó-i Nagydíj négy szabadedzése során összesen háromszor bukott, ebből kétszer szombaton. Az utolsó, FP4-es esése után az orvosi központba szállították – emiatt az időmérőn nem is tudott részt venni –, ahol kiderült, hogy egy korábbi vállsérülése súlyosbodott a hétvégi balesetek miatt, s ezért nem is engedik rajthoz állni a vasárnapi versenyen. Sőt, mivel a soron következő Aragóniai Nagydíj rögtön egy hét múlva következik, az azon való szereplése is kérdésessé vált az apriliásnak. Nem Iannone egyébként az egyetlen, aki megsérült Misanóban: a Moto2-ben Mattia Pasini csigolya-, Marcel Schrötter pedig kulcscsonttörést szenvedett. (fotó: Aprilia Racing)

Fast Lane
 

2025-ig hosszabbított a Williams a Mercedesszel

2025-ig hosszabbított a Williams a Mercedesszel: A grove-i Formula-1-es alakulat péntek délben bejelentette, hogy 2021-től további öt évre szóló megállapodást kötött a Mercedesszel, azaz egészen a 2025-ös idény végéig a német gyártja el erőforrásokkal a patinás istállót. A Mercedes 2014-ben lett a Williams partnere, a hibridkorszak első éveiben pedig komoly sikereket értek el együtt, hiszen kétszer is az összetett harmadik helyén zárt a csapat. „A Williams az F1 egyik ikonikus márkája, s a Mercedes büszke rá, hogy a motorsportos családjában tudhatja őket. Kemény időszakon mennek keresztül mostanában, de ez is csak a kitartásukat és az erejüket bizonyítja, ahogy azért küzdenek, hogy visszatérjenek a rajtrácson az őket megillető helyre. Biztos vagyok benne, hogy fényes jövő várhat a privát alakulatokra a 2021-ban bevezetendő szabályzat alatt, és örülünk, hogy a sport új korszakában is folytathatjuk partnerségünket a Williamsszel” – mondta el Toto Wolff, a Mercedes-AMG Petronas Motorsport vezetője. Claire Williams, a grove-i gárda helyettes csapatfőnöke a sikerek mellett kiemelte: az évek során igazi barátokká váltak a Mercedesnél dolgozó emberekkel. (fotó: Williams Racing)

Fast Lane
 

Bulega a Gresininél folytatja

Bulega a Gresininél folytatja: Nicolo Bulega már hetekkel ezelőtt bejelentette, hogy hosszú évek után kiszakad a VR46 kötelékeiből, amelynek színeiben előbb a Moto3-ban, majd idén a Moto2-ben szerepelt. Most pedig arra is fény derült, hogy a Gresini Racing igazolta le őt két szezonra. „Fontos pillanatban jött ez a megállapodás a karrieremben, és ez új motivációt ad számomra. Már várom ezt az új kalandot, de persze hosszú még az idei szezon, és a célom, hogy a lehető legjobb eredményekkel zárjak jelenlegi csapatomnál, a Sky Racing Team VR46-nál. Furcsa lesz hat év után más színeket viselni, de köszönöm Fausto Gresininek a bizalmat, igyekszem nagy erőbedobással, elszántsággal és eredményekkel meghálálni” – nyilatkozta Bulega, aki a Marc VDS-hez Alex Marquez mellé igazoló Sam Lowes helyét veszi át az alakulatnál. A Gresini közleményéből egyúttal az is kiderül, hogy jövőre immár két motort kívánnak indítani a Moto2-ben, ám a másik versenyzőt egyelőre nem jelentették be – igaz, sajtóhírek szerint jó esély van rá, hogy egy másik olasz, nevezetesen Romano Fenati kössön ki náluk. S ha már az ő neve felmerült: olasz lapok arról írnak, hogy a renitens motorosnak nem más lesz a menedzsere a jövőben, mint Andrea Iannone… (fotó: Gresini Racing)

Fast Lane
 

Az F1 miatt módosul az aragóniai MotoGP-futam időpontja

Az F1 miatt módosul az aragóniai MotoGP-futam időpontja: Annak köszönhetően, hogy a Formula-1 vezetősége tavaly óta a legtöbb nagydíj esetén helyi idő szerinti 15 óra 10 perces rajtot írt elő, nagyon ritkán fordult elő, hogy az F1-es futam ütközött volna a gyorsaságimotoros-vb királykategóriájának versenyével. Jövő hétvégén viszont Szingapúrba látogat a száguldó cirkusz, ahol 20:10-kor startol a viadal, ami közép-európai idő szerint 14:10-et jelent. Márpedig ezen a hétvégén rendezik a MotoGP Aragóniai Nagydíját is, a szervezők pedig annak érdekében, hogy a legnagyobb géposztály küzdelmei ne essenek egybe az F1-es futammal, úgy döntöttek, hogy változtatnak a vasárnapi időrenden. Ennek értelmében a MotoGP-futam a szokottnál egy órával korábban, 13 órakor startol majd a Motorland Aragón versenypályán. Emiatt a Moto2-esek zárják majd a sort 14:30-as rajttal – az ő versenyük tehát egybeesik majd az F1-gyel –, míg a Moto3-asok 11 órai kezdését egyáltalán nem érinti a módosítás. A MotoGP-idény hátralévő futamai közül egyébként még három ütközik majd F1-es hétvégével, ám mindhárom esetben (Ausztrália–Mexikó, Malajzia–Egyesült Államok, Valencia–Brazília) bőven lesz időeltérés a két széria versenyei között. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Szerződést bontott a Haas és a Rich Energy

Szerződést bontott a Haas és a Rich Energy: Úgy tűnik, végéhez ért a hónapok óta tartó bohózat a Haas F1 Team főtámogatója kapcsán. A Rich Energy erre a szezonra vált az amerikai gárda névadó szponzorává, s bár már az elejétől kezdve voltak érdekes megnyilvánulásai az energiaitalos cégnek, ezt azzal koronázták meg, amikor néhány hete az akkori vezérigazgató, William Storey a részvényesek beleegyezése nélkül közzétette a hírt, miszerint felbontották a szerződést a csapattal. Ez akkor még nem valósult meg, Storey-t pedig eltávolították a cég éléről, most azonban maga a Haas jelentette be, hogy szakítanak a szponzorukkal, mindezt a Rich Energy vállalat-átszervezési folyamataira hivatkozva. A Motorsport.com úgy tudja, a támogató távozása nem érinti az autók festését, így a Haasok továbbra is fekete-arany színekben pompáznak majd. (fotó: Haas F1 Media)

Fast Lane
 

Megtartja a Buemi, Rowland párost a Nissan

Megtartja a Buemi, Rowland párost a Nissan: A napokban újabb csapat 2019/2020-as felállása vált hivatalossá a Formula-E-ben, miután a Nissan megerősítette, hogy az előttünk álló szezonban is a Sebastien Buemi, Oliver Rowland duóval állnak rajthoz. Buemi az elektromos széria indulása óta ennél az e.dams csapatánál versenyez, s bár szinte biztosnak tűnt a maradása, voltak kétségek amiatt, hogy a Formula-E naptára több ponton is ütközik a WEC menetrendjével, ahol a svájci ugyancsak érdekelt: a Motorsport.com értesülései szerint ebben az esetben a toyotás kötelezettségek élveznek prioritást. Rowland pedig az előző idényben csatlakozott a gárdához, s a hírek szerint a szerződése tartalmazott egy opciót a hosszabbításra a teljesítményétől függően: úgy tűnik, a néhány dobogós helyezés és az összetettbeli tizedik hely meggyőzte a Nissant. Mindenesetre a bejelentéssel már öt istálló teljes felállása ismert: az Audié (Lucas di Grassi, Daniel Abt), a Venturié (Felipe Massa, Edoardo Mortara), a Virginé (Sam Bird, Robin Frijns) és az újonnan érkező Porschéé (Neel Jani, André Lotterer), emellett azt is tudni, hogy a kétszeres bajnok Jean-Eric Vergne marad a DS Techeetah-nál, a Dragon pedig leigazolta Brendon Hartley-t. (fotó: Nissan)

Fast Lane
 

Rosszabbodott Correa állapota, mesterséges kómában tartják

Rosszabbodott Correa állapota, mesterséges kómában tartják: Közleményt adott a múlt heti spái Formula-2-es balesetben érintett Juan Manuel Correa családja: azok után, hogy egy londoni kórházba balesetbe szállították át az Anthoine Hubert halálát okozó incidensben érintett pilótát, újabb komplikációk léptek fel. A közlemény szerint az amerikai színekben induló versenyzőnél akut légúti distressz szindrómát diagnosztizáltak, amely az orvosi leírás szerint „a a tüdő olyan jellegű károsodása, amely miatt nem jut elegendő oxigénhez, így a keringés, és egyéb szervek is károsodnak”, s amely gyakori az ekkora erejű ütközések esetén. Correát jelenleg mesterséges kómában tartják, állapota „kritikus, de stabil”. A család a közleményben megköszönte az eddigi támogató üzeneteket, egyúttal pedig részvétet fejezte ki Hubert hozzátartozói irányába.

Fast Lane
 

Sam Lowes lesz Alex Marquez csapattársa 2020-ban

Sam Lowes lesz Alex Marquez csapattársa 2020-ban: Alig egy nappal azután, hogy a Petronas Sprinta Racing bejelentette Xavi Vierge leigazolását, a Marc VDS közleményben erősítette meg, hogy a hetek óta terjedő sajtóhíreknek megfelelően Sam Lowes veszi át a spanyol helyét jövőre. A korábbi Supersport-világbajnok, aki egy évnyi MotoGP-zés után tavaly tért vissza a Moto2-be, hatodik szezonját futja majd a középső kategóriában. A brit annak az Alex Marqueznek lesz a kollégája, akinek a hosszabbítását már korábban bejelentették – annak ellenére is, hogy többször felmerült, hogy a vb-éllovas fellép a MotoGP-be. Lowes így nyilatkozott a bejelentés kapcsán: „Nagyon boldog és hálás vagyok, hogy lehetőségem van a véleményem szerint legjobb Moto2-es csapathoz csatlakozni. Alex Marquez remek munkát végez idén, és csapattársként rengeteget tanulhatok tőle. Volt néhány nehéz időszakom a karrierem során, de úgy érzem, végre elérkezett az én időm. Nagyon várom, hogy együtt dolgozhassam a csapattal. Ez egy valóra vált álom, és mindent meg fogok tenni, hogy eredményekkel háláljam meg a bizalmat.” (fotó: Marc VDS Racing)

Fast Lane
 

Megvan a Petronas Sprinta Racing egyik Moto2-es versenyzője

Megvan a Petronas Sprinta Racing egyik Moto2-es versenyzője: Csütörtökön közleményben jelentette be a Petronas Sprinta Racing, hogy a következő szezonban Xavi Vierge ülhet majd fel az egyik motorjukra. A spanyol versenyző a 2015-ös évad közepe állandó tagja a Moto2-es világbajnoki mezőnynek, több dobogós helyezést is szerzett már. Jelenleg a Marc VDS színeit képviseli, ahol sajtóértesülések szerint Sam Lowes pótolhatja majd őt Alex Marquez oldalán. De még visszatérve a Petronas-bejelentésre: a közleményben egyúttal az is kiderült, hogy 2020-ban immár két gépet indítanak majd a Moto2-ben. Razlan Razali csapatvezető a másik versenyzővel kapcsolatban elmondta: remélik, hogy az idén folyamatosan sérült, s ezért különböző motorosok által helyettesített Khairul Idham Pawi felépül, s újra teljes idényt futhat náluk. Rajta kívül többek között Hafizh Syahrint és Jonas Folgert is szóba hozták már az alakulattal. (fotó: Petronas Sprinta Racing)

Fast Lane
 

Megvan, hol folytatja jövőre a Moto3-as éllovas

Megvan, hol folytatja jövőre a Moto3-as éllovas: Az Italtrans Racing Team bejelentette, hogy kétéves szerződést írt alá Lorenzo Dalla Portával, aki így 2020-ban és 2021-ben immár a Moto2-es kategóriában húzza majd a gázt. Dalla Porta jelenleg 14 pontos előnnyel vezeti az összetett tabellát a legkisebb kategóriában, köszönhetően sachsenringi győzelmének és összesen hét dobogós helyezésének. Fő ellenfele, Aron Canet fellépése már korábban biztossá vált az Angel Nieto Team színeiben, s immár az is eldőlt tehát, hogy Dalla Porta is a középső géposztályban folytatja jövőre. Az olasz motoros csapattársa Enea Bastianini lesz, akivel tavaly még a Moto3-ban, a Leopard Racingnél voltak kollégák. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Takumi Takahashi ülhet fel Camier motorjára Portimaóban

Takumi Takahashi ülhet fel Camier motorjára Portimaóban: Leon Camier még májusban, a Superbike-világbajnokság imolai fordulóján szenvedett vállsérülésből, amelyből a jelek szerint a sikeres műtétek ellenére sem gyógyult még fel teljesen. A Honda ugyanis bejelentette, hogy a soron következő portugál futamot is kihagyja a brit, a helyére pedig ezúttal Takumi Takahashit ültetik. Korábban Jerezben és Misanóban Yuki Takahashi kapott lehetőséget, utána csak Ryuichi Kiyonari képviselte a színeiket, most azonban a japán Superbike-bajnokságot vezető motorosra szavaztak, aki bő egy hónapja fontos szerepet játszott a HRC harmadik helyében a suzukai nyolcóráson. Takahashi számára nem lesz ismeretlen a WSBK-s közeg sem, 2017-ben rajthoz állt már két hétvégén, s az egyik épp a portimaói volt, ahol egy tizedik helyezést is szerzett a japán. (fotó: WorldSBK Media)

Fast Lane
 

Dupla lábtörést és kisebb gerincsérülést szenvedett az F2-es baleset másik résztvevője

Dupla lábtörést és kisebb gerincsérülést szenvedett az F2-es baleset másik résztvevője: Ahogy arról beszámoltunk, halálos baleset történt a Formula-2-esek szombati első versenyén Spa-Francorchamps-ban. Az incidenst Giuliano Alesi indította el azzal, hogy elveszítette az irányítását az autója felett a Raidillionban. Őt akarta elkerülni Anthoine Hubert, aki emiatt a bukótérbe csapódott, ahol nagy tempóval beleszáguldott a mögötte érkező Juan Manuel Correa. Hubert sajnos belehalt sérüléseibe, a Sauber Junior Team pilótájának állapotáról viszont csak késő este láttak napvilágot pontos információk. A médiastábja szerint az amerikai versenyző mindkét lába eltörött, emellett kisebb gerincsérüléseket is szenvedett. Szombat este már meg is műtötték őt, állapota stabil, de azóta is az intenzív osztályon kezelik. A közleményből az is kiderül, hogy Correa a kórházba szállítás alatt végig magánál volt. A Belga Nagydíj szervezői és az FIA amúgy még szombat este úgy döntött, hogy a Hubert iránti tiszteletből törlik a vasárnapi második F2-es futamot. (fotó: Sauber Junior Team)

Fast Lane
 

Továbbra is tartja magát a Zarco-Repsol Honda pletyka

Továbbra is tartja magát a Zarco-Repsol Honda pletyka: Johann Zarco és a KTM a spielbergi versenyhétvégén bontott szerződést, így a francia a szezon végén távozik az osztrák gyártótól. A MotoGP-ben hivatalosan egyetlen hely kiadó már csak a 2020-as évadra, de az is csak formálisan, ugyanis borítékolható, hogy Takaaki Nakagami hosszabbítani fog az LCR Hondával. Ugyanakkor továbbra is tartja magát a pletyka, hogy Jorge Lorenzo esetleg az idény végén elhagyja a Repsol Hondát: a folyamatosan sérülésekkel küzdő spanyol kapcsán felmerült néhány hete egy ducatis visszatérés lehetősége, ám azóta az ötszörös világbajnok megerősítette, hogy kitölti 2020 végéig érvényes kontraktusát. Ennek ellenére arról cikkez több elismert szakportál, hogy ha Lorenzónak nem javul a formája – akár a sérülések, akár a Hondához való nehéz alkalmazkodás miatt –, akkor mégis távozhat a Repsoltól, ez pedig esélyt nyithat Zarco előtt. Persze a legvalószínűbb még mindig az a két lehetőség, amelyről maga a francia is beszélt: tesztpilótai állás egy MotoGP-s gyártónál vagy visszatérés a Moto2-be. (fotó: Sebas Romero/KTM Images)