Egyéb autósport

Alonso megkezdte a felkészülést a Dakarra

A következő hónapokban intenzív programot teljesít a Toyotával a spanyol, aki 2020-ban már ott akar lenni a legendás viadalon – igaz, úgy hírlik, bármikor kiszállhat a projektből, ha nem érzi elég felkészültnek magát.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Talán az eddigieknél is nagyobb fába készül vágni a fejszéjét Fernando Alonso, aki az előző években már számos, a Formula-1-en kívüli autóversenyen próbára tette magát. A hosszútávú-vb-n világbajnokságot és két Le Mans-i 24 órást nyert, a tripla korona beteljesítéséhez azonban még hiányzik neki a diadal az Indy 500-ról, amelyen 2017-ben remek teljesítménnyel debütált, idén viszont a McLaren bénázása révén még a kvalifikáció sem jött össze neki. Közben Daytonában is győzni tudott, most azonban Alonso egy teljesen új szakágban, a terepraliban készül kipróbálni magát, ugyanis most már hivatalos, hogy a spanyol megpróbál rajthoz állni a 2020-as Dakaron.

Méghozzá „természetesen” a Toyotával, amellyel a WEC-ben is szerepelt. Néhány hónapja már ki is próbálta a Dakar-győztes autójukat, mostantól viszont intenzív felkészülési program vár az összességében háromszoros világbajnok pilótára Európában, Afrikában és a Közel-Keleten egyaránt. Keddtől négynapos teszten vesz részt Namíbia partjainál, majd szeptember közepén a dél-afrikai tereprali-bajnokság negyedik állomásán, a Harrismith 400 elnevezésű viadalon megejti a versenyen való bemutatkozását. Ezek után is több viadalon állhat rajthoz Alonso, többek között a Marokkó Ralin is várható a szereplése.

„Idén márciusban sikeres kétnapos tesztet teljesített Fernando a Dakar-győztes Toyota Hilux volánjánál Dél-Afrikában, ami értékes tapasztalatnak bizonyult” – fogalmazott a Toyotát a Dakaron szerepeltető Gazoo South Africa főnöke, Glyn Hall, akit a Motorsport.com idéz. „Nemcsak Fernando élvezte a dolgot, hanem mi is láttuk, hogyan alkalmazkodik és fejlődik minden egyes alkalommal. Egyértelmű volt, hogy Fernando felkészülten érkezett meg a tesztre, és készen állt magába szívni mindent, amit mutatunk neki. A tereprali új Fernando számára, de biztos vagyok benne, hogy megvannak a képességei, hogy vállalja ezt a kihívást. A Dakar címvédőjeként a komoly terepralis múltunkkal biztos vagyok benne, hogy remekül tudunk majd együtt dolgozni Fernandóval a következő hónapokban, hogy felkészüljön.”

A Motorsport.com úgy tudja, amennyiben Alonso nem érzi magát felkészültnek a Dakarra, úgy bármikor kiszállhat a projektből. Érdekes kérdés még, hogy ki lesz a spanyol navigátora. A fő esélyesnek tartott Alex Haro a Toyota másik pilótája, Giniel de Villiers oldalán fog szerepelni (ő egyébként ott lesz Alonsóval a namíbiai teszten). A Stephane Peterhansellel hét Dakart nyerő Jean-Paul Cottret a legnevesebb elérhető navigátor, ugyanakkor sajtóhírek szerint nem más lehet Alonso társa, mint a motorosok között ötször diadalmaskodó, 2015 és 2019 között pedig a Dakar igazgatójaként ténykedő Marc Coma – igaz, ehhez a KTM engedélye is kellene, mivel náluk dolgozik vezérigazgatóként. A 2020-as Dakar egyébként az első lesz a viadal történetében, amelyet Szaúd-Arábiában rendeznek.

Fotó: Toyota Gazoo Racing


Hozzászólások