Supersport 300

Ana Carrasco: „Hihetetlen, hogy mindezt elértem”

Történelmi sikert ért el vasárnap a spanyol motoros, hiszen ő lett a gyorsasági motorsport első női világbajnoka – a Superbike-vb oldalának beszélt arról, hogyan is élte meg a szezont és a mindent eldöntő magny-cours-i futamot.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Ana Carrasco korábban már a Moto3-ban is letette a névjegyét pontszerzéseivel, a Supersport 300-as világbajnokságon azonban még komolyabb sikereket ért el. Tavaly Portimaóban első nőként tudott világbajnoki motorversenyt nyerni, majd idén ezt megfejelte további két sikerrel Imolában és Doningtonban, ahol ráadásul ritkán látható dominanciát mutatott. Onnantól kezdve folyamatosan vezette a világbajnoki összetettet, s noha az évad második felében már hullámzóbb teljesítményt nyújt – emiatt néhány ellenfele „gyanúsnak” is nevezte az említett két győzelmet –, a magny-cours-i fináléra is tízpontos előnnyel érkezett meg.

Scott Deroue megakadályozhatta volna abban, hogy feltegye a pontot az i-re a szezon végén a spanyol hölgy, de műszaki hiba miatt kiállni kényszerült, Mika Perez viszont végig ott motorozott az élbolyban, Carrasco pedig csak a fináléban tudott felzárkózni a pontszerzők közé. Az elképesztően izgalmas utolsó kör hajrájában aztán Perezt megelőzték, csak másodikként futott be, Carrasco pedig a 13. helyért járó három pontnak köszönhetően egyetlen egységgel elhódította a vb-címét, ezzel pedig a gyorsasági motorsport történetének első női világbajnoka lett.
„Nagyon boldog vagyok, hihetetlen számomra, hogy ezt elértem. Csak szeretnék köszönetet mondani a körülöttem lévő embereknek, a teljes kawasakis csapatnak, valamint a családomnak is, hiszen sokat segítettek abban, hogy most itt lehetek. Ez az ajándék az egész éves munkánkért. Egyszerűen csak boldog vagyok” – nyilatkozta a Superbike-vb hivatalos honlapjának kamerái előtt a spanyol, aki a célba érés után egy ideig nem tudta, mi lett a végeredmény: „Az elején nem tudtam, hogy megnyertem a bajnokságot. Próbáltam nézni az embereket, hogy megértsem, mi is történt. Akkor jöttem rá, hogy megnyertem, amikor az 5-ös kanyarhoz értem, és kérdeztem a fotósoktól, hogy első vagyok-e vagy sem, ők meg mondták, hogy igen, álljak meg. Nagyon-nagyon jó és őrült érzés.”

Arra a kérdésre, hogy élvezte a mindent eldöntő franciaországi viadalt, felemás választ adott Carrasco: „Hát, fogjuk rá. Tudtam, hogy fel kell jönnöm az elejébe és szereznem kell néhány pontot. Nem volt könnyű, mert elég nagy volt a boly és meglehetősen gyorsak is voltak. Próbáltam törni előre, mert tudtam, ha Mika nyeri a versenyt, nem leszek bajnok. Igyekeztem a lehető legtöbb pontot szerezni, s végül a szerencse az én oldalamon állt.”
Magát a 2018-as szezont így értékelte a fiatal hölgymotoros: „Az eleje nagyon jól alakult számunkra, főleg az első négy verseny, hiszen nyertünk is kettőt. Utána viszont változtak a szabályok, más súlyelosztást kellett használnunk a motoron, és nehezen találtuk meg a jó beállításokat, mivel 14 kilóval nehezebbek voltunk. A csapat számára is nehéz volt megtalálni a módját annak, hogy jól működjön a gép. Az utolsó négy futamon eléggé szenvedtünk, én is folyamatosan küzdöttem, mert nem éreztem jól magam a motoron, és általában hátulról kellett indulnunk. Nehéz volt koncentráltnak és nyugodtnak maradnunk, mivel a többiek ott voltak az élen, én meg hátul, így pedig nehéz a vb-címért küzdeni, de végül megcsináltuk.”

Carrasco végül arról is beszélt, milyen érzés számára, hogy a sikerei rengeteg hölgyversenyzőt motiválhatnak a karrierjük során: „Büszke vagyok. Nagyon fontos ennek a sportágnak, hogy van egy nő, aki ott harcol az élen. Maria (Herrera, a mezőny másik hölgytagja – a szerk.) is remek munkát végez. Ha mi itt vagyunk, a jövőben talán könnyebb dolguk lesz idáig eljutni a hölgyversenyzőknek. Ha továbbra is így végezzük a munkánkat, biztosak lehetünk benne, hogy néhány éven belül több női motoros lesz a mezőnyben.”

Fotó: WorldSBK Media


Hozzászólások