MotoGP

Az újoncok is részt vehetnek a sepangi shakedown-teszten

Elfogadott néhány szabályváltoztatást a Grand Prix Commission: a címben is említett újdonság mellett a legfontosabb, hogy jövőre ismét láthatunk szabadkártyásokat a Moto2-ben.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

A gyorsaságimotoros-vb szabályait alkotó Grand Prix Commission a sepangi hétvégén ülésezett, s elfogadtak néhány kisebb, de azért jelentős változtatást. A MotoGP-t illetően a legfontosabb, hogy a hagyományos sepangi kollektív tesztet megelőző háromnapos shakedown-teszten 2020-tól a királykategóriás újoncok is részt vehetnek.

Eddig ez a kvázi bejárató gyakorlás a tesztcsapatok és a kedvezménnyel rendelkező (jelenleg Aprilia és KTM) gyártók hivatalos versenyzői számára volt fenntartva, hozzájuk csatlakozhatnak a MotoGP-ben az adott évben debütáló motorosok. Jövőre egyébként ennek épp semmi jelentősége nem lesz, hiszen csak Brad Binder és Iker Lecuona érkezik, de mivel mindketten az engedményekkel bíró KTM-mel mennek, így ők eleve részt vehettek volna a shakedown-teszten is.

A másik legfontosabb változás, hogy jövőre ismét indulhatnak szabadkártyások a Moto2-es kategóriában. Idén erre az új Triumph-blokkok limitált elérhetősége miatt nem kerülhetett sor, 2020-ban viszont ismét láthatunk beugrókat a középső géposztályban is – azzal a kikötéssel az egységes Magneti Marelli ECU és szoftver elérhetősége és működtetése okán, hogy a mezőnyben amúgy is szereplő csapat színeiben indulhatnak.

A MotoGP-t illetően azt is elfogadta a testület, hogy a Phillip Island-i hétvégéken engedélyezik az aero-elemek eltávolítását a motorburkolatok oldaláról. Ezt a döntést elsősorban Miguel Oliveira szél miatt hatalmas FP4-es bukása válthatta ki. Fontos azonban, hogy ez esetben minden elemeket el kell távolítani, ez pedig nem módosíthat a homologizált burkolat külső profilján – és persze a MotoGP technikai igazgatójának rá kell bólintania ezekre a változtatásokra. A szabály amúgy lehetőséget ad rá, hogy az időjárási körülmények függvényében a versenyirányítás más helyszíneken is engedélyezze ezt a lépést.

Fotó: Red Bull Content Pool


Hozzászólások