Superbike

Bautista elismerte: megkereste őt a Honda

A Superbike-világbajnokság korábbi összetettbeli éllovasa elárulta: egyeztetett ugyan a 2020-as tervekről a japán gyártóval, ám minden bizonnyal további két évig a Ducati kötelékeiben marad.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Nem a legszebb időszakát éli a Superbike-világbajnokságon a Honda, amely ugyan idén már újra gyári támogatást kap a HRC-től, az eredmények még talán gyengébbek, mint az utóbbi néhány idény során. A hírek ugyanakkor arról szólnak, hogy a japánok a 2019-es szezont arra használják, hogy információt gyűjtsenek 2020-ra, amikor egy teljesen új motorral terveznek harcba szállni a WSBK-ban a mostani Fireblade helyett, hogy a James Toselanddel szerzett 2007-es vb-cím után újra feljussanak a széria csúcsára.

A nagyratörő terveket most gyakorlatilag megerősítette Alvaro Bautista is, a Ducati vb-esélyes spanyolja ugyanis a Radioestadiónak nyilatkozva elárulta: megkereste őt a Honda, amelynek pontosan ilyen terveire vannak a jövőre nézve. „A Honda célja, hogy ugyanúgy versenyezzen a Superbike-ban, mint a Ducati: egy szupererős motort terveznek, amellyel megpróbálnak harcba szállni a vb-címért” – magyarázta Bautista. „Beszéltek velem és el is magyarázták a terveiket nekem. Nem gondoltam, hogy a Honda ennyire komolyan gondolja a WSBK-s projektet, hiszen nagyon messziről kell felzárkózniuk, évek óta nem nyertek.”

A MotoGP-ből átigazolva a szezon első harmadát letaroló, mostanra azonban sorozatos bukásai miatt Jonathan Rea-vel szemben 81 pontos hátrányba kerülő spanyolt tehát valóban megkereste a Honda, amely újabb jele annak, hogy a HRC igyekszik komolyan venni a Superbike-os jelenlétet (korábban egyébként Johann Zarco kapcsán röppentek fel hasonló pletykák). Mindezek ellenére úgy tűnik, Bautista marad a jelenlegi helyén – igaz, az új szerződést még nem írták alá:

„A Ducati felajánlotta, hogy további két évig együtt folytassuk. Most a szerződés részleteiről egyeztetünk. Bár a célunk az, hogy közösen folytassuk, egyelőre még nem írtunk alá semmit. Ők elégedettek velem, én elégedett vagyok a Ducatival. Néhány dologban még nem egyeztünk meg, ezeket a részleteket igyekszünk tisztázni.”

Fotó: Ducati Corse


Hozzászólások