MotoGP

Crutchlow és Espargaro elmondta, mi is történt a verseny elején

Furcsa incidens történt az Osztrák Nagydíj első köreiben: a spanyol KTM-e megadta magát, mögötte pedig elesett a brit – most mindketten felidézték az eseményeket.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Már a második körben véget ért néhány motoros futama a Red Bull Ringen: az egészet az váltotta ki, hogy a 3-as kanyarban hirtelen megállt a motor Pol Espargaro alatt a motor, mögötte pedig többen koccantak. Cal Crutchlow járt a legrosszabbul, mivel ő Tito Rabat motorjának hátulját eltalálva el is esett, így pont nélkül zárta az Osztrák Nagydíjat – érthető, hogy a nap végén nem túl örömittasan értékelt az LCR Honda britje, akinek szavait a Crash.net szakoldal idézi:

„Nyilván csalódáskeltő volt a vasárnap, hiszen még eredménynek sem igazán nevezhetjük, amit elértünk. Alig egy kört tudtam megtenni a versenyen: peches voltam, hogy belekeveredtem az incidensbe, amelyet Pol Espargaro leálló motorja váltott ki. Az egyik előttem haladó eltalálta az ő gépét, én pedig nekimentem hátulról Rabatnak. Nagyon kis tempónál ütköztem neki, de a motorja eltalálta a kormányomat, így elestem. Nagyon bizakodó voltam a futam előtt, úgy éreztem, jó eredményt érhetünk el, szóval csalódáskeltő, hogy így ért véget a verseny, és nem tudtunk információkat gyűjteni egy tanulási szempontból is hasznosnak ígérkező nagydíjból. De olykor ilyen a versenyzés, és most már a silverstone-i hazai futamomra koncentrálunk.”

De mi is történt Espargaróval és az RC16-ossal? A spanyol a KTM sajtóközleményében idézte fel az eseményeket: „Problémát éreztem a motorral, és ezek a gépek már annyira összetettek, hogy ha a szenzor hibát érzékel, azonnal teljesen leállítja a motort. Szerencsére amikor ez megtörtént, épp Takaakit előztem a belső íven, így csak fel kellett állítanom a motort. Kár ezért, egész hétvégén az első tízben voltunk, és a negyedik edzésen is biztató versenytempót mutattunk. Ugyanazt a gumit és stratégiát választottuk, amit Miguel, és ez bizonyult a helyes döntésnek. Miguel egész hétvégén gyors volt, szóval gratulálok neki, nagyszerű, hogy volt egy KTM a top 10-ben” – utalt a Tech3 színeit képviselő márkatárs, Miguel Oliveira parádés nyolcadik helyére Espargaro.

Fotó: LCR Honda


Hozzászólások