MotoGP

Dall’Igna: „Csökkentettük a különbséget a Hondával szemben”

Sok szakértő szerint idén már a Ducatié volt a legjobb motor a mezőnyben, a bolognai gyártó első embere azonban óvatosan fogalmaz: elmondása szerint tovább kell dolgozniuk, hogy a fő gyenge pontjuknak számító kanyartempó tekintetében is végleg felzárkózzanak.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Az elmúlt két évben a Ducatival induló Andrea Dovizioso második helyezéssel zárta a világbajnokságot – mindkét alkalommal Marc Marqueztől kapott ki –, ami egyértelmű jele a bolognaiak fejlődésének, sőt egyes vélemények szerint idén már az övék volt a legjobb motor a MotoGP-ben. Gigi Dall’Igna, a Ducati Corse első embere szerint azonban még hol fejlődniük, hogy 2019-ben esélyesek legyenek a végső győzelemre. Az olasz szakember így vélekedik a Crash.net oldalán:

„Úgy gondolom, csökkentettük a lemaradásunkat a kanyar közepi tempót illetően. A múltban meglehetően sokat küszködtünk ezzel. Biztos vagyok benne, hogy csökkentjük a különbséget a Hondával – és nem csak a Hondával – szemben ezen a területen, mindezt anélkül, hogy bármit veszítenénk más területeken. De még mindig úgy gondolom, hogy tovább kell dolgoznunk azért, hogy még jobban fejlődtünk ezen a téren.”

A 2019-es rajtrácson kettővel kevesebb Ducati fog szerepelni, mint idén, mivel az Aspar csapat helyét a Petronas Yamaha veszi át. Dall’Igna ezzel kapcsolatban így nyilatkozott: „Jövőre kettővel kevesebb motorunk lesz, ezért nyilván kár anyagi szempontból, hiszen a több csapat segít nekünk gazdaságilag. De végül is egyszerűsödött a helyzet, mert 2018-ig három verziójú motorunk volt a pályán, és ezt nem könnyű kezelni. Jövőre három versenyzőnk indul 2018-as motorral (Tito Rabat, Karel Abraham és Francesco Bagnaia), és három a 2019-essel (Andrea Dovizioso, Danilo Petrucci és Jack Miller). Bizonyára kevesebb pénzt hoz ez így, de egyszerűsítés szempontjából ez előrelépés, és jobban szeretek úgy tekinteni a dolgokra, hogy a pohár félig tele van.”

A Ducatival kapcsolatban egyébként 2016 óta fel-felmerült, hogy esetleg belekezdenének egy Moto3-as projektbe is. Dall’Igna szerint ez valóban fontos is a gyártó számára, de egyelőre elsőbbséget élvez a MotoGP-ben folyó munka befejezése. „Úgy gondolom, a Moto3 a legfontosabb kategória abból a szempontból, hogy fejlesszük a versenyzőket és megértsük a bennük rejlő potenciált. Meggyőződésem, hogy fontos csatlakozni ehhez a géposztályhoz, de először be kell fejeznünk a munkát a MotoGP-ben.”

Írta: Dányi Göngyi; Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások