F1

Damon Hill: „Várjunk a Mercedes megkoronázásával” – nyilatkozatok

Az idei Formula-1-es világbajnokság első edzésnapját követően máris elkezdődött a vita, hogy a mindkét tréninget megnyerő Mercedes tényleg ekkora fölényben van-e a többiekhez képest, vagy a riválisok egyelőre altatnak, és majd az időmérőn láthatjuk a valódi erősorrendet. Nyilatkozatok a pénteki szabadedzések után.
Szeretnél élőben szurkolni kedvenc motorversenyződnek az augusztus eleji brnói futamon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megrendelheted belépődet jegyshopunkon keresztül a MotoGP Cseh Nagydíjára!

Nem kellett sokáig várni arra, hogy a 2019-es Formula-1-es világbajnokság pénteki szabadedzéseit követően a sportág résztvevői – szakértők és versenyzők – között fellángoljon a vita, vajon mekkora lehet a tréningeken leggyorsabbnak bizonyuló Mercedes fölénye. Mindenesetre az tény, hogy egyik edzésen sem azonos programot futott a három élcsapat – Mercedes, Ferrari és Red Bull –, azaz könnyen előfordulhat az, hogy a Sky F1 szakértőinek lesz igaza, és a pénteki napból nem kell messzemenő következtetéseket levonni. A korábbi F1-es pilóta, Karun Chandhok szerint éppen az mutatja, hogy a Ferrari és a Red Bull egyelőre rejtegeti, mit is tud az autója, hogy Kimi Raikkönen az Alfa Romeóval meg is előzte egyiket-másikat, míg a Renault is csak egy tizedre van a Red Bulltól, ráadásul Charles Leclerc-t a Ferrariban meg is előzte.

„Ne mondjunk máris ítéletet, ám az tény, a Mercedes már pénteken nagyon éles volt, de a Red Bull és a Ferrari is remekül teljesített bizonyos etapokon” – vélekedett Martin Brundle, akivel teljesen egyetértett Damon Hill is: „Várjunk még a Mercedes megkoronázásával, hiszen a belső kamerás felvételeken egyértelműen látszik, milyen könnyen vezethető a Ferrari. Nem dőlt még el semmi…” – jelentette ki 1996 világbajnoka.
Mindenesetre a vetélytársaknak nem jósol sok jót, hogy Lewis Hamilton ezúttal nem panaszkodott, hanem közölte, problémamentesen körözött. „Nagyszerű így visszatérni a pályára, hogy az autót így lehet vezetni. Mindent elvégeztünk, nagyon pozitívan zártuk a napot. Most jöhet az adatok kiértékelése, hiszen fejlődnünk kell, ha ezt a helyet meg akarjuk tartani. Ám tény, kezdésnek ez nagyon nem volt rossz” – állította az ötszörös világbajnok.

Sebastian Vettel nem tagadta, kicsit meglepte a Mercedes tempója a sok siránkozást követően, és úgy érzi, hogy a Ferrari viszont még nem mutatta meg, mit tud maximumon. „Egyértelmű, hogy a sok nyafogás ellenére nagyon erős a Mercedes, sokkal erősebbek, mint hittük. Mi még nem voltunk olyan gyorsak, amilyenek szerettünk volna, de hát ez még csak a pénteki nap volt. Nem vettem még fel teljesen a ritmust, de remélem, az időmérőre már minden összeáll majd” – fogalmazott a négyszeres világbajnok. 
A Red Bull végzett a pénteki összetett eredménylista második helyén, ám ezzel még nem szabad hátra dőlniük. Max Verstappen szerint az autó rendben van, de a Mercedes már most nagyon gyorsnak tűnik. „Rengeteg munkánk van még hátra, hogy az időmérőre tovább tudjunk javulni. Nem szabad különösebben messzemenő következtetéseket levonni a pénteki napból, de az látszik, a Mercedes már most is nagyon gyors, és a Ferrari sem mutatta meg, valójában mit tud. Az autóval elégedett vagyok, ráadásul a Honda-motorok is jól teljesítettek. Az időmérőn már konkrétan láthatjuk, hol is tartunk mi és a vetélytársaink” – fogalmazott a holland pilóta.

A Honda erőforrásainak működéséről azért nem csak pozitívan lehet nyilatkozni, hiszen csapattársa, Pierre Gasly a második szabadedzés végén motorgondokról beszélt, volt egy kis erővesztés az utolsó körben. A japán gyártó szakemberei ugyanakkor bejelentették, nincs komoly gond a francia motorjával.
Ahogy arra számítani lehetett, az Alfa Romeo máris bebizonyította, jogosan pályázhat a vb negyedik helyére, hiszen az úgynevezett „B-ligát” mindkét alkalommal megnyerte Kimi Raikkönen. „Bőven vannak olyan területek, ahol fejlődhetünk tovább, hiszen messze vagyunk még az ideális teljesítményünktől, igaz, egy-egy gyors körre már képesek vagyunk. Holnap az időmérőn meglátjuk, reális-e a pénteki hatodik helyünk, mert akkor tisztán látjuk majd, hol tartanak a többiek” – mondta a Jégember, aki arra sem tudott konkrétumokkal szolgálni, vajon elérhetőek lesznek-e a számukra az élcsapatok a futam alatt.

Mindenesetre a legnagyobb riválisuk a Renault lehet, ráadásul a franciáknál dupla motivációval ül autóban Daniel Ricciardo: az ausztrál szeretne új csapatában minél jobb eredménnyel bemutatkozni a hazai közönsége előtt. „Már most, pénteken fantasztikus volt kimenni a pályára, és a rengeteg rajongó előtt autózni. jelenleg az volt a legfontosabb, hogy tovább ismerkedjek a kocsival, illetve még jobban megértsem a gumik működését. Természetesen az a célunk, hogy versenyképesek legyünk, ám ehhez sokat kell fejlődnünk az időmérőig, ahol azért már kapunk egy támpontot, hol is tartunk jelenleg” – állította a hétszeres futamgyőztes ausztrál.
A Racing Point pilótái sem voltak elájulva a pénteki teljesítményüktől, de mind Sergio Perez, mind pedig Lance Stroll abban bízik, szombatra összeáll majd egy versenyképesebb csomag. „A legnagyobb gondot az autó egyensúlya jelenti, és sokat kell dolgoznunk, hogy erre megtaláljuk a megfelelő megoldást. Nem akármilyen kihívás előtt állunk” – mondta a mexikói, míg kanadai csapattársa annyit tett hozzá, teljesen más a barcelonai és a melbourne-i pálya karakterisztikája, így több módosítást kell az autón végrehajtani, hogy a középmezőny többi tagjával szemben versenyképesek legyenek.

A Williams egyre inkább egy vicc kategóriába tartozik, hiszen körönként négy másodpercre vannak az elejétől, míg a közvetlenül előttük lévőtől is kaptak 2,5 másodpercet. A nagy visszatérő Robert Kubica nem is csinált titkot abból, hogy komoly gondjaik vannak. „Nehéz vezetni az autót, alig van tapadásunk, és alkatrészből is nagyon kevés áll a rendelkezésünkre. Nagyon nehéz úgy bármilyen pozitívumot találni, ha nagyon lassú vagy, és csak azzal küzdesz, hogy a pályán tudd tartani az autót” – közölte Kubica, akinek csapattársa, az újonc George Russell annyit tett hozzá, sajnos mindenki nagyon messze van tőlük, és őszintén meglepődne, ha nem ők lennének az utolsók a szezonnyitó futamon.

Fotók: Daimler Media Site; Ferrari S.p.A.; Red Bull Content Pool; Renault Sport


Hozzászólások