MotoGP

Ducati: Hosszú idő, mire megoldjuk a kanyarodási gondjainkat

Ezt a bolognaiak technikai igazgatója ismerte el, hozzátéve azt is, hogy a hagyományaik miatt elképzelhető, hogy könnyebben fejlesztenek motorblokkot, mint vázat.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

A Ducati fő gyengeségének hosszú évek óta a kanyarodás számít: bár az előző néhány évben már léptek annyit előre, hogy Marc Marquez fő kihívóivá váltak, továbbra is a Desmosedici kanyarokban való viselkedése okozza a legtöbb nehézségeket a versenyzőknek. Andrea Dovizioso a Sachsenringen elért ötödik helye után úgy fogalmazott, a bolognaiaknak teljes erőbedobással ennek megoldására kellene koncentrálniuk a Marquez elleni harc helyett. Davide Barana, a Ducati technikai vezetője ugyanakkor rámutatott: nem koncentrálhatnak csak erre az egy területre, mert az az erősségeik feladásával is járhatna.

„Tisztában vagyunk vele, hogy a kanyarodás terén nyerhetjük a legtöbbet. Ugyanakkor fontos, hogy ne felejtsünk el tovább fejlődni azokon a területeken, amelyeken az erősségeinknek számítanak, mert ha csak egy területre koncentrálunk, akkor abban megvan a kockázat, hogy máshol viszont veszítünk” – magyarázta a szakember, akit a Motorsport.com idéz. „Szóval hosszú folyamat lesz a jobb kanyarodási teljesítmény elérése. Sajnos mostanában még csak a próbálgatási fázisban járunk. Elég hosszú időt vesz ez igénybe, mert le kell tesztelnünk mindent, hogy kiderüljön, tényleg eredményes-e, s csak utána tehetjük meg a következő lépést.”

Miközben a kanyarokban küszködik a Ducati, a motorerő és a végsebesség terén viszont legendásan kiemelkednek a mezőnyből – igaz, idén a Honda is jelentősen előrelépett ezen a téren. Barana elismerte, hogy ezen a téren hagyományosan jobban szerepelnek, de úgy érzi, hogy a vázfejlesztés terén is minden tőlük telhetőt megtesznek:

„Egyértelmű, hogy a MotoGP-s kalandunk 2003-as kezdetét nagyon más megoldásokat használtunk a váz terén, mint az ellenfeleink. Akkoriban nehéz volt összevetni ezeket, mert nagy volt a különbség. 2013 óta viszont elég hasonló vázkoncepciót használunk, s onnantól együtt fejlesztettük a vázat és a motorblokkot. Lehet, hogy motorblokk terén nagyobb a történelmi tapasztalatunk, komoly hagyományai vannak a motorblokkok fejlesztésének a Ducatinál. Talán tényleg igaz, hogy könnyebben fejlesztünk erőforrást, mint vázat. Viszont maximális erőbedobással dolgozunk a váz fejlesztésén is.”

Fotó: Ducati Corse


Hozzászólások