Superbike

Ducati: „Minimálisra csökkent az esélye, hogy Bautista velünk marad”

Bár néhány hete még biztosnak tűnt a spanyol hosszabbítása, most úgy tűnik, mégis egy másik gyártó színeiben láthatjuk jövőre – erről a bolognaiak sportigazgatója beszélt.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Alvaro Bautista parádésan mutatkozott be idén a Superbike-világbajnokságon, az első tizenegy futamát megnyerte, azóta azonban sorozatos bukásaival 81 pontos hátrányba került a címvédő Jonathan Rea-vel szemben. A formahanyatlás ellenére is biztosnak tűnt azonban, hogy a spanyol marad a Ducatinál 2020-ra is, hiszen bár a motoros elismerte, hogy egyeztetett az új motorral készülő Hondával, néhány hete még úgy fogalmazott, hogy közel van a szerződéshosszabbítás.

Nos, azóta radikális fordulat állhatott be a tárgyalások során, ugyanis a Ducati sportigazgatója, Paolo Ciabatti most már arról beszélt, hogy nem sok esélyt lát Bautista megtartására. A versenyző menedzsere, Simone Battistella a Motorsport.com értesülései szerint elutazik a MotoGP Osztrák Nagydíjára, viszont a bolognaiak már új jelölt után néznek, ha a jövő hétig nem írják alá a felek az új szerződést.

„Hacsak nem lesznek utolsó pillanatos fejlemények, akkor azt hiszem, minimálisra csökkent annak az esélye, hogy Alvaro velünk marad. Kiváló kétéves ajánlatot tettünk neki, a legjobb technikai és anyagi feltételekkel. Nem tudunk ennél tovább menni. Van egy kedvezőbb ajánlata egy másik gyártótól, szóval most a válaszára várunk” – fogalmazott Ciabatti, vélhetően az említett hondás egyeztetésekre utalva.

Sajtóhírek szerint már meg is van a jelölt Bautista helyére Scott Redding személyében, aki ugyancsak tavaly távozott a MotoGP-ből, s jelenleg vezeti a Brit Superbike összetettjét. A brit korábban maga is bevallotta, hogy hosszútávú célja a BSB-s szerepléssel, hogy versenyképes üléshez jusson a vb-n, s úgy tűnik, a Ducati elégedett vele: „Nagyon tetszik nekünk, amit Scott csinál a Brit Superbike-ban egy sokkal kevésbé kiforrott elektronikával felvértezett motorral és kevésbé fejlesztett csomaggal. Még mindig fiatal, hiszen csak 26 éves, szóval egyértelműen egy érdekes lehetőség.”

Azt ugyanakkor Ciabatti határozott kizárta, hogy lecsapjanak a Kawasakitól a suzukai nyolcóráson való mellőzése miatt vélhetően távozó Toprak Razgatlioglura: „Toprak egy nagyon erős versenyző, de sosem ült még Ducatin. Olyan versenyzőt részesítenénk előnyben, aki már bizonyította, hogy gyors tud lenni a motorunkkal” – mondta el a sportigazgató. Razgatlioglut egyébként elsősorban a Yamahával hozták szóba, s egyre valószínűbb, hogy jövőre már a hangvillásokat fogja erősíteni.

De még visszatérve Bautista állítólag felszabaduló üléséhez: az olasz sajtóban egy a fentieknél is őrültebb pletyka kezdett el keringeni a minap. Ők ugyanis úgy értesültek, hogy Jack Miller is esélyes lehet a Superbike-világbajnoki váltásra. Az ausztrál már többször elmondta, csak apró részletek hiányoznak a Pramac Racinggel való hosszabbításhoz – konkrétan az, hogy meglegyen a költségvetés a két GP20-as Desmosedicire –, de tény, hogy mindezidáig nem történt hivatalos bejelentés.

Az olasz sajtó egyébként Miller átigazolását arra építi, hogy látták Jorge Lorenzo menedzsereit ducatis vezetőkkel tárgyalni, s ez alapján arra következtettek, hogy a jelenleg sérült spanyol elhagyhatja a Repsol Hondát a bolognaiak szatellit gárdájának kedvéért. Az vitán felül áll, hogy Lorenzo eddig alulteljesít a Hondánál, miközben a Ducatira tavaly már ráérzett, viszont eléggé valószínűtlennek tűnik, hogy az ötszörös világbajnok egy szatellit csapathoz kerüljön – főleg úgy, hogy a két 2020-as gép mellett még az ő fizetését is össze kellene szedniük valahonnan (kivéve persze, ha maga a gyár fizetné azt).

Fotó: Ducati Corse


Hozzászólások