Moto2

A Yamaha vétója eldöntötte: Alex Marquez jövőre is marad a Marc VDS-nél

A csapat hivatalosan is megerősítette, hogy 2020-ban is náluk szerepel majd a Moto2-es világbajnokság jelenlegi éllovasa – ebben állítólag az is közrejátszott, hogy a Yamaha megvétózta a spanyol petronasos átigazolását.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Hosszú hetek óta téma volt Alex Marquez jövője, most pedig végre hivatalosan is kiderült, hogy a spanyol marad a Marc VDS csapatánál a Moto2-ben. Korábban az is felmerült, hogy felléphet a MotoGP-be, ám a királykategóriában már gyakorlatilag nem maradt elérhető ülés számára. Viszont az utóbbi időszakban arról lehetett hallani, hogy átigazolhat a Petronas Moto2-es alakulatához annak reményében, hogy 2021-ben velük debütálhat a legnagyobbak között – ám a híresztelések szerint pont ez utóbbi részlet hibádzott a szerződés aláírásakor.

Ugyanis bár Lin Jarvis, a Yamaha csapatvezetője úgy fogalmazott, hogy nem szólnak bele a szatellit gárda versenyzőválasztásába, több sajtóorgánum is arról számolt be, hogy a hangvillások gyakorlatilag megvétózták az ifjabb Marquez érkezését. Az ok egyszerű: az Alex Marquezt menedzselő Emilio Alzamora a fiatal spanyol bátyjával, Marc Marquezzel is együtt dolgozik, aki pedig a nagy rivális Honda alkalmazottja, ráadásul Alzamora rengeteg időt tölt a HRC garázsában, így a Yamahánál nem látták jónak, ha az ő pártfogoltja náluk versenyez majd.

A mostani bejelentés pontot tett a híresztelések végére: Alex Marquez zsinórban a hatodik szezonját is a Marc VDS-nél fogja tölteni a Moto2-ben. Egyelőre messze az idei a legsikeresebb szezonja a középső kategóriában, hiszen öt győzelmének köszönhetően magabiztos, 43 pontos előnnyel vezeti az összetett tabellát Thomas Lüthi előtt. Ha megnyeri a világbajnokságot, jövőre értelemszerűen a címvédés lesz a célja, valamint az, hogy a 2021-re jobban felszabaduló ülések egyikét megszerezze a MotoGP-ben.
A jövő évi Moto2-es mezőnyt illetően is rendkívül sok amúgy a pletyka. Kezdjük rögtön azzal, hogy a híresztelések szerint Sam Lowes lehet Marquez új csapattársa a Marc VDS-nél. A brit azt már megerősítette, hogy távozik a Gresinitől, azt azonban még nem árulta el, hova igazol, a belga alakulattal viszont talán minden eddiginél jobb esélye lenne jövőre a vb-cím megszerzésére. Állítólag amúgy meg is van Lowes helyettese a Gresininél: a SpeedWeek.com szerint a Sky VR46-tól távozó Nicolo Bulega érkezhet a helyére. A csapat jövőre két motorral szerepelne a Moto2-ben, s Fausto Gresini a pletykák szerint szívesen megszerezné a tavaly még eltiltott, a múlt hétvégén futamot nyerő Romano Fenatit.

Ha már szóba jött a Sky VR46: Valentino Rossi a hírek szerint féltestvérét, Luca Marinit a Petronashoz vinné át, ahol a másik ülésre a MotoGP-ből vélhetően kikerülő – bár Johann Zarco szerződésbontása még megmentheti őt – Hafizh Syahrin pályázhat. Cserébe Rossiéknál Marco Bezzecchi kaphat bizonyítási lehetőséget. Ami viszont biztos, hogy Aki Ajo csapatában a KTM Moto2-ből való kiszállása ellenére is Jorge Martin és a MotoGP-be fellépő Brad Binder helyére érkező Iker Lecuona fog versenyezni. A Dynavoltnál is szerződése van Lüthinek és Marcel Schrötternek, ahogy Ponséknál is valószínűleg marad Lorenzo Baldassarri és Augusto Fernandez, a Speed Upnál pedig Jorge Navarro és Fabio di Giannantonio.

A Moto3-ból felléphet az összetett jelenlegi első két helyezettje: Lorenzo Dalla Porta állítólag az Italtranshoz kerülhet Enea Bastianini mellé, míg Aron Canet főként a Tech3-vel tárgyalt eddig, ám az ő jövőjük kérdéses a KTM Moto2-es kiszállása fényében. Ennek kapcsán érdemes megjegyezni, hogy 2020-ban immár a Kiefer Racing sem lesz tagja a mezőnynek: a csapatot Stefan Kiefer néhány évvel ezelőtti tragikus halála óta irányító Jochen Kiefer azt mondta a Motorsport.com szaklapnak, hogy az ő csapata is áldozatául esett a Dorna törekvésének, miszerint 32-ről 28-ra csökkentse a létszámot. „Munkanélkülivé tettek” – fogalmazott a gyorsaságimotoros-vb-n 2003 óta jelenlévő istálló vezetője.

Fotó: Marc VDS


Hozzászólások