F1

F1 Top 10: A 2018-as szezon legjobb versenyzői

Hagyományainkhoz híven idén is pontoztuk a honlapunk szempontjából legfontosabb versenysorozatok szereplőit – az F1-gyel együtt immár négyet –, ezek alapján pedig újfent összeállítottuk a legjobb tíz versenyző listáját. Utolsóként a Formula-1 mezőnyét vettük górcső alá.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Az előző évekhez hasonlóan idén is értékeltük az oldalunk tematikájába tartozó fő szériák, azaz a MotoGP, a WTCR, a Superbike-vb és immár az F1 szereplőit is. A MotoGP, a Túraautó-vk és a Superbike-vb után utolsóként a repertoárunkba idén felvett Formula-1 mezőnye kerül sorra: a szerkesztőségből négyen – Balogh Tamás, Ferenci Péter, Krizsa Gergő és Papdi Tamás – osztályoztuk tízes skálán a versenyzőket, figyelembe véve az eredményeik mellett az autójukhoz, a csapattársukhoz vagy épp a saját korábbi teljesítményükhöz képest nyújtott produkciójukat is. Az így kapott pontszámok átlaga alapján alakult ki az alábbi top 10-es rangsor (a zárójelben a csapatnév mellett a négy pontérték átlaga szerepel, pontazonosság esetén pedig a világbajnoki tabellán elfoglalt helyezés döntött):
10. helyezett: Pierre Gasly (Toro Rosso, 5,88)
Az első teljes idényét töltő francia többször is megvillant, bebizonyítva azt is, hogy a Honda erőforrása valójában jobb annál, mint amilyen képet a McLaren festett róla: kiemelkedik bahreini negyedik és hungaroringi hetedik helye, amellyel alaposan felülmúlta a várakozásokat. Ráadásul csapaton belül a legtöbbször egyértelműen Brendon Hartley fölé nőtt, ilyen szempontból jogosan lépteti előre őt a Red Bull 2019-ben.
9. helyezett: Sergio Perez (Force India, 6,38)

Bár az időmérőkön elmaradt a mezőnyből kikerülő csapattársától, Esteban Ocontól, a futamokon meggyőzőbb teljesítményt mutatott nála: a pontversenyben is sokra tartott francia kollégája előtt végzett, elsősorban a menetrendszerűen szállított bakui meglepetésdobogójának köszönhetően. Ráadásul azt se feledjük el, hogy az ő és környezete által elindított folyamatok vezettek a Force India tulajdonosváltásához és ezáltal megmeneküléséhez, szóval a pályán kívül is tett alakulata sikeres jövőjéért.
8. helyezett: Nico Hülkenberg (Renault, 6,63)

Miközben volt csapattársa, Perez már sokadik pódiumát szedte össze, a németnek idén sem jött össze az első, sőt legjobb eredménye „csak” egy ötödik helyezés volt Hockenheimből. Ugyanakkor a középmezőny pilótái közül ő nyújtotta a legjobb és legkiegyensúlyozottabb teljesítményt, ezzel az összetettben is ő lett a „best of the rest”, azaz a hetedik helyezett – jövőre azonban emelnie kell a szintet Daniel Ricciardo érkezése okán.
7. helyezett: Sebastian Vettel (Ferrari, 6,75)

Hiába volt ismét a Ferrari négyszeres világbajnoka az, aki a leginkább nyomás alá tudta helyezni Lewis Hamiltont és a Mercedest – a turbóérában messze a legnagyobb kihívást jelentve nekik –, a biztató kezdés után a szezon közepén és utolsó szakaszában teljesen szétesett a német, sorozatosan elkerülhető hibákat követett el, egy jóval kiélezettebb végjátéktól megfosztva saját magát és a szurkolókat. Ha ezeket le tudja vetkőzni magáról és a maranellói gárda sem téved el a fejlesztésekkel, mint idén Monza után, 2019-ben még nagyobb fenyegetést jelenthetnek a címvédőkre.
6. helyezett: Daniel Ricciardo (Red Bull, 6,88)

Nyolc kiesésével, amelyeket jelentős részben műszaki gondok okoztak, messze a legkevesebb célba érést produkálta az ausztrál, ám amikor működött alatta az autó, megmutatta, hogy továbbra is kiváló pilóta. Sanghajban parádés előzéseivel, Monacóban hibátlan versenyzésével diadalmaskodott, összességében azonban elmaradt csapattársától, Max Verstappentől – nagy kérdés, jövőre mit érhet el a Renault-nál.
5. helyezett: Fernando Alonso (McLaren, 7,00)

A McLaren történelmi mélypontot súroló szenvedése miatt már-már láthatatlan maradt, hogy a spanyol bombaformában hagyja el a Formula-1-et, de azért Stoffel Vandoorne 21-0-s időmérős legyőzése, melbourne-i ötödik helye és az idény során megszerzett 50 pontja megmutatta, hogy továbbra is a mezőny egyik extraklasszisa. Ráadásul megszerezte a tripla korona második ékkövét is Le Mans-ban (még ha a Toyotának nem is volt érdemi ellenfele idén) – a hisztiből és az érthetetlen nyilatkozatokból viszont visszavehetett volna kicsit búcsúévében.
4. helyezett: Kimi Raikkönen (Ferrari, 7,25)

Aligha számítottunk már rá, de a Jégember második ferraris karrierjének legerősebb idényét produkálta 2018-ban. Noha Sebastian Vetteltől a legtöbbször elmaradt, kiegyensúlyozottsága bámulatra méltó volt: nem kevesebb, mint 12 dobogós helyezést szerzett, Austinban pedig öt és fél év után tudott futamot nyerni – és akkor ne feledkezzünk meg abszolút rekordot jelentő monzai pole-köréről. A sors furcsa fintora, hogy épp ezt követően döntött úgy a Ferrari, hogy megválik a 2007-es világbajnoktól.
3. helyezett: Charles Leclerc (Alfa Romeo Sauber, 7,88)

2016-os GP3-as és tavalyi Formula-2-es bajnoki címe már előre sejtette, hogy a monacói generációjának egyik legjobbjaként érkezik az F1-be, a fiatal pilóta pedig azonnal le is tette a névjegyét a száguldó cirkuszban. Az amúgy is feljavuló Sauberrel nem egyszer a középmezőny legelejében harcolt, az egyébként karrierje talán legjobb szezonját futó Marcus Ericssont simán lenyomta csapaton belül – a következő szezon egyik legérdekesebb kérdése lesz, hogy mire megy majd a Ferrarinál Raikkönen helyén, Vettel oldalán.
2. helyezett: Max Verstappen (Red Bull, 8,13)

Az idényt több saját hibás ütközéssel kezdte, Hamiltonnal és Vettellel is összeért az első futamokon, Sanghajban és Monacóban pedig nem kizárt, hogy a győzelme úszott el a forrófejűségén. A szezon kétharmadától azonban nagyon összeszedte magát a holland, rendkívül éretten, mégis roppant agresszíven versenyzett, sorozatban szállította a dobogós helyezéseket, többször is a mezőny végéről előretörve küzdve fel magát a legjobbak közé. Ha a Red Bull-Honda házasság sikeresnek bizonyul, s ha Verstappen végleg levetkőzi magáról a fiatalságából eredő hevességét, a legnagyobb fenyegetést jelentheti az élmezőny többi tagjára.
1. helyezett: Lewis Hamilton (Mercedes, 10,00)

Miközben Vettel hibát hibára halmozott az évad során, az immár ötszörös világbajnok pilóta gyakorlatilag megingás nélkül vezetett 2018-ban. Tény, hogy olykor óriási mázli is kellett neki a győzelemhez, mint például Bakuban és Hockenheimben, de azt sem lehet elvitatni, hogy ott kellett lennie, hogy lecsapjon a kínálkozó lehetőségekre. Az időmérőkön továbbra is félelmetes formát mutat, de mostanra a futamokon is a mezőny legösszetettebb és legkiforrottabb versenyzőjévé érett – az utolsó két szezonja alapján nem kérdés, hogy ott van a helye a sportág legnagyobbjai között.
 
Természetesen Olvasóink véleményére is kíváncsiak vagyunk: egyetértetek-e szerkesztőségünk rangsorával vagy Ti másokat látottak a legjobbnak az F1 2018-as idényében?
 
Összeállította: Balogh Tamás, Ferenci Péter, Krizsa Gergő, Papdi Tamás
 
Fotók: Red Bull Content Pool, Force India, Renault Sport, Ferrari, Sauber, Daimler Media Site


Hozzászólások