WTCR

Felfordulhat és az eddiginél is erősebb lehet a WTCR mezőnye 2019-ben

Alaposan átrendeződhet a Túraautó-világkupa felállása a következő szezonra, és sajtóhírek szerint még több nagyágyú tűnhet fel a rajtrácson.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Ha valamire nem lehet panaszunk az új WTCR kapcsán, az a mezőny erőssége, hiszen korábbi legendák, a jelenkor sztárjai és a feltörekvő fiatal tehetségek egyaránt képviseltetik magukat a rajtrácson. Sajtóhírek szerint azonban 2019-ben még több nagyágyút köszönhetünk majd az indulók között, ám egyúttal alaposan össze is kavarodik majd a csapatok felállása – a TouringCarTimes.com elismert szakírója, Neil Hudson összegyűjtötte a pletykákat, s ez alapján az eddiginél is nívósabb mezőny jöhet létre jövőre.

A legnagyobb átrendeződést természetesen az új márka, a Cyan Racing partnereként érkező Lynk & Co beszállása okozza majd. Azt már biztosan tudjuk, hogy Thed Björk leigazolt hozzájuk, de a TCT tudja, a kínai gyártó megszerezte Yvan Mullert és unokaöccsét, Yann Ehrlacher-t is, előbbi alakulata, az Yvan Muller Racing meg gyakorlatilag a projekt részévé válik. Ezen aligha kell meglepődnünk, a paddockban eddig is nyílt titok volt az YMR és a Cyan közötti összefonódás: az autóikon látható 100-0-0-0 is a cián nyomdai színkódjára utal.
A Hyundai tehát gyakorlatilag elveszítené egyik csapatát, cserébe viszont a BRC Racing Team akár négy i30 N-t is indíthat 2019-ben. Jó hír, hogy állítólag mind a bajnokesélyes Gabriele Tarquini, mind Michelisz Norbert maradhat a koreai márka kötelékeiben, de melléjük is két szupersztár érkezik a TCT szerint. Az egyikük Nicky Catsburg lehet, akit a pletykák szerint a Lynk & Co is megpróbált megszerezni, de végül a Hyundainál kötött ki, míg a negyedik autót Augusto Farfus vezethetné: a korábban a WTCC-ben futamgyőzelmekig jutó brazil az elmúlt években a BMW DTM- és GT-programjaiban vett részt, de most visszatérhet a túraautózás nemzetközi porondjára.

Nagy kérdés, hogy kik tűnnek majd fel a Hondánál. Tiago Monteiro visszatérése a suzukai biztató szereplés után gyakorlatilag garantált, ahogy a hírek szerint Esteban Guerrieri maradása sem kétséges. Rajtuk kívül Nestor Girolami visszatérését pletykálják még, ami annak fényében, hogy az argentin feltűnt a suzukai paddockban, egyáltalán nem lenne meglepő. Az Audinál és a Volkswagennél viszont valószínűleg nem lesz túl nagy mozgás: előbbi esetén Frederic Vervisch és Gordon Shedden egyaránt kétéves szerződéssel rendelkezik, de Jean-Karl Vernay maradása is erősen valószínű, míg utóbbi márkánál alighanem továbbra is a szintén 2019-re is érvényes kontraktussal rendelkező Rob Huff, valamint Mehdi Bennani fogja vezetni a Golfokat, méghozzá ugyanúgy a Sebastien Loeb Racing színeiben.

A kisebb márkák szerepvállalása körül ugyancsak sok a kérdőjel. A Romeo Ferraris eleve egy privát istálló, bár nem kizárt, hogy a suzukai eredmények okán az Alfa Romeo is valamelyest támogatni fogja a projektet. A Peugeot is minimális mértékben áll csak a DG Sport Competition alakulata mögött, de elképzelhető, hogy a ralikrossz-világbajnoki projektjük lezárása után nagyobb hangsúlyt fektetnek a WTCR-re. A Cuprákról – így például a Zengő Motorsportról – nem tesz említést a TouringCarTimes.com cikke. Ami pedig a korábban pletykált két nagyágyút illeti: Colin Turkington állítólag továbbra is több ajánlattal is rendelkezik, Andy Priaulx visszatérése azonban kétségessé vált. Mindenesetre az valószínűnek tűnik, hogy a nagy érdeklődésre való tekintettel jövőre már nem 26, hanem 30 főben maximalizálják az állandó indulók létszámát.

Fotók: WTCR Media


Hozzászólások