Egyéb motorsport

Fellebbezett a Kawasaki: mégis ők nyertek Suzukában!

Még a piros zászlós leintéssel sem ért véget a 8 órás: a „zöldek” nem nyugodtak bele, hogy Jonathan Rea utolsó körös bukásával elveszítették a győzelmet, a versenyirányítás pedig végül belátta, hogy rosszul értelmezte a szabályokat, az endurance-vb-n ugyanis nincs érvényben az ötperces előírás.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Hihetetlen drámával ért véget a 42. suzukai 8 órás néhány órája: öt perccel a vége előtt elfüstölt a vb-aspiráns Suzuki Endurance Racing Team gépe, az elfolyatott olajon pedig az utolsó körben elcsúszott az élen álló Jonathan Rea. Ezután nem sokkal előkerültek a piros zászlók, a versenyirányítás pedig azok után, hogy a Kawasaki Racing Team motorosa nem tudott visszatérni a bokszba, a második helyen álló Yamaha Factory Racinget nyilvánították ki győztesnek.
 
A Kawasaki azonban nem hagyta ezt annyiban, s fellebbezést nyújtott be. Érvelésüket arra alapozták, hogy a MotoGP és a Superbike-világbajnokság szabálykönyvével ellentétben az endurance-vb előírásai nem tesznek említést az „ötperces szabályról”, miszerint a piros zászlós megszakítást követően ennyi időn belül be kell érniük a versenyzőknek a bokszba, hogy értékeljék őket. A szabály az EWC-ben annyit mond ki, hogy ilyen esetben az utolsó teljesített kör végeredményét kell alapul venni, s azokat lehet értékelni, akik azt a kört befejezték.
 
Így pedig a versenyirányításnál bár úgy érezték, jó döntést hoztak, nem volt más választásuk, mint visszahelyezni a rangsorba a #10-es Kawasakit, így pedig végül a Rea, Leon Haslam, Toprak Razgatlioglu triót hirdették ki győztesnek. Ezzel mégis megszakadt a Yamaha 2015 óta tartó sorozata, a Kawasaki pedig 1993 után másodjára tudta megnyerni az ikonikus nyolcórás viadalt. Haslam amúgy harmadszor, Rea pedig másodszor győzött Suzukában (mindketten a Hondával nyertek korábban), míg Razgatlioglu újoncként értelemszerűen az első sikerét jegyezte – még úgy is, hogy ő motorra se ült magán a futamon.

Fotó: FIM EWC Media


Hozzászólások