MotoGP

Folger dilemmája: Yamaha-tesztpilótaság vagy Moto2-es ülés?

A német szerint az utóbbi kockázatosabb lépés lenne, hiszen semmi garancia rá, hogy újra az élmezőnyben mehetne – ráadásul elmondása alapján eleve nem ő a Petronas első számú jelöltje.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Azok után, hogy Jonas Folger a 2017-es idény végét és a komplett 2018-as szezont kihagyta betegség miatt, idén újra feltűnt a gyorsaságimotoros-vb-n. Egyfelől a Yamaha az európai tesztmotorosává választotta, másrészt a német több futamon is helyettesítette a sérült Khairul Idham Pawit a Petronas Sprinta Racing Moto2-es alakulatánál (Silverstone-ban már Bradley Smith lesz a beugró). Folger a Motorsport.com szaklapnak elárulta: a Yamaha 2020-ban is szeretné vele folytatni a tesztprogramot, amely intenzívebb lenne az ideinél, sőt akár néhány szabadkártyás MotoGP-s indulást is tartalmazhat, éppen ezért a motoros még nem tudja, hogy ezt válassza vagy azt, hogy megpróbál teljes szezonra ülést találni magának a Moto2-ben.

„Át kell gondolnom, melyik lenne jobb nekem: ha teljes állású versenyző vagyok vagy ha tesztpilóta szabadkártyás indulásokkal, ahogy azt Stefan (Bradl – a szerk.) is csinálja a Hondánál. Ez nagyon csábító lenne számomra, mert a Moto2-ben rengeteg dolgok félrecsúszhat. A Moto2-ben egyszerűen nagyobb a kockázat, hogy hiába próbálok mindent, akkor sem tudom utolérni az élmezőnyt. Ugyanakkor persze nehéz lenne újra tesztmotorosnak lenni. Most el kell döntenem, hogy vállalok-e nagyobb kockázatot és keresek magamnak Moto2-es ülést, és megpróbálok újra az élbolyba kerülni, vagy inkább a Yamaha tesztelője leszek, ahol lehetőségem lesz évi két-három alkalommal szabadkártyásként bizonyítani a MotoGP-ben” – magyarázta Folger a Motorsport.com hasábjain.

A német, aki a beugrásai alkalmával egyszer sem tudott pontot szerezni idén a Moto2-ben, elismerte, hogy nem számított rá, hogy ennyire nehéz lesz számára a visszarázódás. Mindez nem segíti elő a 2020-as tárgyalásokat sem, főleg annak fényében, hogy a Petronas állítólag közel van ahhoz, hogy aláírjon Valentino Rossi féltestvérével, a VR46-ot elhagyó Luca Marinivel. Ráadásul a MotoGP-ből kikerülő Hafizh Syahrin is esélyes lehet arra, hogy a várhatóan kétversenyzőssé váló alakulat versenyzője legyen, így nem könnyű Folger helyzete: „Logikus lenne tárgyalni a Petronasszal, s ezt meg is tettük. De persze ezek a versenyek nem könnyítik a helyzetünket. Őszinte leszek, nem én vagyok az első számú opció. Van néhány ajánlatom, de először meg kell várnom, amíg az élversenyzők elfoglalják a maguk helyeit, aztán jön az én köröm.”

Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások