F1

„Gasly nem tud előzni, reagálnunk kellett”

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko a tőle megszokott brutális őszinteséggel mondta el, miért döntöttek Gasly lefokozása és Albon előléptetése mellett. Verstappen is reagált a cserére.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

A Red Bull hétfőn jelentette be, hogy a nyári szünetet követő Belga Nagydíjtól kezdődően már nem Pierre Gasly, hanem a Toro Rossónál idén bemutatkozó Alexander Albon lesz Max Verstappen csapattársa, míg a francia visszakerül a fiókcsapathoz. Verstappen a Telegraafnak nyilatkozva reagált röviden a cserére: „Természetesen ez sajnálatos Pierre számára, de személy szerint engem nem igazán izgat, ki a csapattársam. A lényeg, hogy jobban teljesítsünk a másik autóval, és ezáltal több pontot szerezzünk a csapat számára.”

Az energiaitalosok motorsport-tanácsadója, Helmut Marko szokásához híven kegyetlen őszinteséggel vázolta fel, miért döntöttek a csere mellett: „Gaslynak problémái vannak a forgalomban, pozíciókat veszít, aztán nem tud előzni. Ezért reagálnunk kellett és esélyt adnunk Albonnak a szezon végéig. Gasly átveszi a helyét a Toro Rossónál, aztán meglátjuk, ki vezethet jövőre Max oldalán” – nyilatkozta az Auto Bildnek Marko, aki Albon eddigi idényét viszont remeknek nevezte, hozzátéve, hogy a thai-brit pilóta kihozta a maximumot a Toro Rosso autójából.

Marko egyébként ugyanebben az interjúban arról is beszélt, hogy az idei Red Bull tervezésénél alábecsülték a Honda fejlődését: „Túl kicsi leszorítóerővel rendelkező autót építettünk, egyszerűen alábecsültük, milyen fejlődést ért el a Honda, több motorerőt adtak, mint arra számítottunk. Ezért akartuk eredetileg egy aerodinamikailag hatékony karosszériával kompenzálni a hiányzó lóerőket” – magyarázta Marko. „De korrigáltuk ezt az utóbbi versenyeken, ahol majdnem egy szinten voltunk a Mercedesszel, és egyértelműen átléptük a Ferrarit. Úgy vélem, a szezon második felében mindenféle típusú pályán versenyképesek leszünk.”

Fotó: Red Bull Content Pool


Hozzászólások