MotoE

Gibernau: „Mindig az a legjobb motor, amelyiken ülsz”

A Pons Racing 45 éves versenyzője pályafutásának egyik legnagyobb kihívása előtt áll, miután a 2019-ben induló MotoE Világkupában visszatér a versenypályára. A spanyol motoros bevallotta, a nemrég született kisgyermeke miatt még nincs topon fizikailag.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Vélhetően akkor nyugodtak meg a jövő évben debütáló MotoE Világkupa szervezői, amikor a Pons Racing vezetői bejelentették, a csapat versenyzője a tíz esztendő után visszatérő Sete Gibernau lesz. A 45 éves spanyol a gyorsasági motorsport egyik élő, és immár újra aktív legendája, aki sosem feledhető csatákat vívott Valentino Rossival, és 2003-ban és 2004-ben végül a második helyet szerezte meg a MotoGP-ben. És Gibernau már tesztelt is, hiszen Jerezben ő is ott volt a MotoE kollektív tesztjén, és a 18 fős mezőnyben abszolút nem vallott szégyent. A spanyol versenyző egyébként elégedett az Energica Ego Corsával, és elárulta, jelenleg önmagát kell a megfelelő szintre felhozni.

„Az első dolog, amit javítani kell a motoron, nos, az én vagyok. Sem fizikailag, sem szellemileg nem vagyok még tökéletesen felkészülve, hiszen mindössze három hete dőlt el, hogy visszatérek. Most képzeljék el, otthon éppen a picivel foglalkoztam, amikor négykor kaptam egy üzenetet Pons vezetőjétől, Sitótól. Bevallom, sosem gondoltam volna, hogy valaha úgy jövök Jerezbe, hogy egy világkupa-sorozatra készülök egy hivatalos teszten” – jelentette ki Gibernau, aki hozzátette, az elmúlt nyolc hónapban alig aludt a kisbaba miatt, így elég fáradtan érkezett meg Jerezbe. 

Arra a kérdésre, miként érezte magát az elektromos motoron, elmondta, sosem gondolta volna korábban, hogy valaha ilyen versenygépet fog vezetni. Őt egyébként nem zavarja a „csend”, ugyanis a motorzaj a külvilágnak hiányozhat, ő a motoron ülve teljesen másra figyelnie. „Miután a pályafutásom alatt számos motort kipróbáltam, a kéthengerestől az öthengeresig, és azt mondom, mindig az a legjobb motor, amelyiken éppen ülsz. Emlékszem, amikor megérkeztem a HRC-hez, a motort Takuma Aokira építették, nekem pedig igencsak küzdenem kellett, hogy végül a nekem megfelelő beállításokat megtaláljam. Aztán amikor ez megvolt, akkor a következő évre, 1999-re már nem volt ilyen gond, nekem is remek motort készített a csapat” – állította a 45 éves spanyol.

Nem titkolja, nagy vágya lenne valamennyi MotoGP-ben található motort kipróbálni. „Tavaly már megadatott, hogy a Repsol Hondánál vezethettem Marc Marquez és Dani Pedrosa motorját is. Nem titok, Marcé sokkal jobban tetszett, ugyanis Dani túl kicsi, így kényelmetlen volt” – idézte fel Gibernau. Tökéletesen ledöbbent viszont azon a kérdésen, hogy most melyik pilóta bőrébe bújna bele szívesen, Valentino Rossiéba vagy inkább Marc Marquezébe. „Én inkább Sete lennék” – válaszolta nevetve, majd hozzátette, ha választania kéne, akkor Marquezre esne a választása, de csak a mögötte lévő teljes csomag miatt.

Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások