MotoGP

Hallgat a Ducati az újabb érdekes újításáról

Már nemcsak a rajtoknál, hanem menet közben, a kanyarokból való kigyorsítás során is lejjebb kerül a Desmosedici GP hátulja – a bolognai gyártó versenyzői és vezetése azonban nem árult el részleteket a fejlesztéssel kapcsolatban.
Lapigazgatót keresünk! Részletek ide kattintva.

Amióta Gigi Dall’Igna megérkezett a Ducatihoz, folyamatosan különböző újításokkal jelentkezik az olasz márka a MotoGP-ben, amelyet aztán a többi gyártó is igyekszik lemásolni. Ők hozták be a szárnyacskákat a királykategóriába, majd ők alkalmazkodtak a legjobban, amikor azokat betiltották, míg tavaly év elején a hátsó kerék előtti „kanállal” és a rajtoknál segítő holeshot device-szal keltettek feltűnést. Ez utóbbi lényege, hogy a startoknál a hátsó felfüggesztés összenyomásával lejjebb kerül a motor hátulja és ezáltal a súlypontja is, aminek köszönhetően a piros lámpák kialvásánál sokkal hatékonyabban tud elrugaszkodni a motor, majd az első féktávra érve „kiold” az eszköz.

Eddig tehát csak a versenyek legelején használta ezt a megoldást a Ducati, s ahogy az várható volt, még tavaly előállt az Aprilia is a saját fejlesztésével, idén pedig a Yamaha és vélhetően a Suzuki is csatlakozott hozzájuk. A bolognaiak viszont megint egy lépéssel előrébb járnak, mint a mezőny többi része: Alex Rins már a tavalyi utolsó fordulók során beszámolt arról a jelenségről, hogy a Desmosedici GP-k hátulja menet közben is lejjebb ereszkedik, a katari teszt első napján pedig mind a jelenséget – főleg a pramacos Jack Millernél –, mind az ezt aktiváló kapcsolókat kiszúrták a helyszínen tartózkodó szakértők és fotósok. A „magasság-állító” a holeshot device egyfajta továbbfejlesztése, csak immár menet közben, a kanyarokból való kigyorsítás során is segíteni tudja a versenyzőket.
Természetesen a nap végén igyekeztek kiszedni néhány információt a ducatis versenyzőkből, ám egyikük sem volt hajlandó nyilatkozni: „Nem mondhatok semmit, bocsánat!” – felelte Andrea Dovizioso a fejlesztést firtató kérdésre, míg Danilo Petrucci nevetve csak ennyit mondott: „Nem emlékszem, nem tudom!” – fogalmazott az olasz, aki tavaly például az említett „kanálról” kicsit több információt osztott meg a kelleténél. Maga Davide Tardozzi sem árult el részleteket, sőt igazából az eszköz jelenlétét sem erősítette meg, bár nyilvánvaló, hogy csak nem akart róla beszélni: „Ez az, amiről beszélnek az emberek… ez olyasmi, ami ott lehet a motoron. Mint mindig, a Ducatinak vannak újításai. Büszkén mondhatjuk el magunkról, hogy az utóbbi öt évben minden újítást mi honosítottunk meg a MotoGP-ben” – mondta Tardozzi a MotoGP.com kameráinak.

Mivel az elektronikai rásegítés tiltott a felfüggesztéseknél a MotoGP-ben, így egyértelmű, hogy mechanikus vagy hidraulikus úton magának a versenyzőnek kell aktiválnia az eszközt: erre szolgálnak a Ducati kormányánál kiszúrt kapcsolók, amelyek közül a feltételezések szerint az egyik az újítás aktiválására, a másik annak kioldására szolgál. Tardozzi hangsúlyozta: mint az összes fejlesztésük esetén, most is minden újításukat ellenőriztetik előbb a MotoGP technikai igazgatójával, hogy szabályos-e.

Fotó: Ducati Corse


Hozzászólások