MotoGP

Hét kanyaron múlt, hogy nem fogyott ki Marquez üzemanyaga

Bár simának tűnhetett a spanyol Japán Nagydíjon aratott győzelme, majdnem problémákba ütközött a hajrában. A repsolos tudja, a csapat-vb-cím megszerzése keményebb dió lesz, mint volt a gyártói.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Tulajdonképpen csak az első körben veszítette el néhány kanyar erejéig a vezetést Marc Marquez Motegiben, azt leszámítva végig kontrollálta a Japán Nagydíjat, s végül meg sem állt idei tizedik sikeréig. Ez egyben az 54. győzelme volt a MotoGP-ben, ezzel pedig utolérte Mick Doohant a vonatkozó örökranglistán: már csak Valentino Rossi (89) és Giacomo Agostini (68) rendelkezik nála több elsőséggel a királykategóriában. A vasárnapi győzelem azonban csak kívülről nézve volt problémamentes, Marquez ugyanis a határon mozgott az üzemanyag-fogyasztással, a levezetőkörön ki is fogyott az üzemanyaga. Minderről így beszélt a leintés után:

„A csapattal 1:46 eleji tempóval kalkuláltunk, de képes voltam 1:45 végét is futni, és bár ez jó hír volt, az üzemanyag-fogyasztás szempontjából már kevésbé” – magyarázta a nyolcszoros világbajnok, akit a Crash.net idéz. „Ezért volt az, amikor kicsit visszalassítottam, mert tudtam, hogy különben nem érek célba. Visszalassítottam, és igyekeztem megtalálni a módját, hogyan motorozhatok a legsimábban. Képes voltam némi előnyre szert tenni, aztán ott is maradtam ennél a két másodpercnél, viszont másfél körrel a vége előtt felvillant az üzemanyagfogyásra figyelmeztető jelzés a műszerfalamon. Ez azt jelentette, hogy három körre elegendő volt még, és mivel a különbség másfél másodperc volt, vissza tudtam venni kicsit, de nem nagyon, mert jöttek azért mögöttem. Igyekeztem menedzselni a helyzetet, s végül a cél után hét kanyarral állt meg a motor.”
Marquez mostani sikere azt is jelentette, hogy a Honda is bebiztosította az elsőségét a gyártói világbajnoki pontversenyben: 25. alkalommal nyerték meg ezt a trófeát. Érdekesség, hogy az Amerikai Nagydíjat leszámítva, ahol a spanyol bukott, minden alkalommal Marquez szerezte a HRC pontjait (ebben az értékelésben futamonként csak az adott gyártó legjobbja által elért eredmény számít), Austinban számított egyedül Takaaki Nakagami tizedik helyezése. Éppen ezért van nehéz dolga a Repsolnak a csapatok táblázatán, hiszen Jorge Lorenzo az évad elején is alig szerzett pontot, mostanában pedig a közelébe sem nagyon tud kerülni a top 15-nek, így Marqueznek kvázi egymagának kellene megnyernie ezt a titulust (itt már mindkét motoros helyezése számít). Pillanatnyilag 17 pont a hátrányuk a Ducatival szemben, de például Motegiben is hoztak rajtuk két vb-egységet.

„Nehéz lesz, mert Petrucci és Dovi is rendkívül kiegyensúlyozott, de a csapat szempontjából reméljük, hogy Jorge javulni tud” – fogalmazott ezzel kapcsolatban a 26 éves versenyző. „Úgy tűnik, igyekszik megtalálni ennek a módját. Reméljük a legjobbakat neki, mert az segítene nekünk megnyerni a csapatok világbajnoki címét is. Amikor reggel találkoztam az elnökkel, a köszönés után rögtön mondta, hogy ma akarja megnyerni a gyártói címet, mire mondtam neki, hogy ’oké, nem kell aggódni’. Legutóbb Thaiföldön is volt rajtam nyomás, ahogy itt is, de én szeretem a nyomást. Megérdemlik ezt a címet, hiszen a csapat és a HRC is roppant keményen dolgozott a szezon során. Ez most már zsebben, maradt a csapatok bajnoksága, ami kicsit nehezebb lesz, de megpróbáljuk.”

Fotó: Repsol Media


Hozzászólások