Superbike

Hivatalos: Bautista a Honda gyári csapatában folytatja 2020-ban

A HRC hosszú hetek találgatásai után végre hivatalosan is megerősítette, hogy a Ducatitól egy év után távozó spanyol motoros a japán márka új gyári alakulatában húzza majd a gázt a Superbike-vb következő idényében.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Alvaro Bautista idén csatlakozott a Superbike-világbajnokság mezőnyéhez, miután nem maradt helye a MotoGP-ben, s rögtön győzelmek egész sorát szerezte a vadonatúj Ducati Panigale V4R-rel. Sokáig egyértelműnek tűnt, hogy a spanyol, aki aztán bukásai révén most már hatalmas hátrányban van az összetettben Jonathan Rea-vel szemben, jövőre is marad a bolognaiaknál, ám az utóbbi hetekben már egyértelművé vált, hogy távozni fog. A Ducati be is jelentette Scott Redding szerződtetését, most pedig arra is hivatalosan fény derült, hogy a híreszteléseknek megfelelően Bautista a Honda új gyári alakulatában folytatja 2020-ban. A HRC már idén is nagyobb gyári jelenléttel van jelen a Superbike-vb-n, de jövőre full gyári csapattal fognak részt venni, méghozzá egy vadonatúj motorral – úgy tűnik, mindez pedig meggyőzte a versenyzőt a váltásról:
 
„Nagyon örülök, mert nagyon bízom a HRC új projektjében. Teljesen gyári csapatként szeretnének visszatérni a Superbike-világbajnokság mezőnyébe, ez pedig engem is motivál” – nyilatkozta Bautista a széria hivatalos honlapjának. „Rendkívül fontos, hogy a HRC-hez csatlakozhatok, hiszen egy fontos gyártóról beszélünk, akik újra győzni szeretnének a WSBK-ban. Komoly kihívást fog jelenteni a jövő év, de egyértelmű, hogy igyekszem az idei tapasztalatokat felhasználva segíteni a motor fejlesztését, és remélhetőleg győzelmekért harcolhatunk majd. Nem volt persze egyszerű a döntés, mivel remekül érzem magam a Ducati családjában is. Új motorral és projekttel kezdtünk, és rengeteg versenyt nyertünk. Nem volt könnyű, de rendkívül motivált, amit a HRC ajánlott, mivel a nulláról indulhatunk. Úgy érzem, én vagyok az egyik legfontosabb ember ebben a projektben.”
 
Yoshishige Nomura, a HRC elnöke így fogalmazott a gyár közleményében: „Rendkívül boldogok vagyunk, hogy a WSBK-s projektünkben köszönhetjük Alvaro Bautistát jövőre. Az érkezése a Honda családjába megmutatja, mennyire elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy minden motorsport kategóriában a legnagyobb erőbedobással harcoljunk a legjobb eredményekért, és emellett olyan technológiai innovációkat kutassunk, amellyel a rajongóink és a vásárlóink kiváló termékekben részesülhetnek tőlünk. Alvaro egy roppant gyors és tapasztalt motoros, aki már megmutatta az erős versenyzői hozzáállását és versenyképességét a MotoGP-s időkben és első WSBK-s évében is. Biztosak vagyunk benne, hogy jelentős hozzájárulást fog jelenteni az izgalmas és komoly kihívást jelentő Superbike-világbajnokságon való fejlődésünkhöz.”
 
Azt egyelőre nem jelentették be, ki lesz Bautista csapattársa, de a hírek szerint a suzukai 8 óráson is remeklő Takumi Takahashi lesz a befutó. Az is valószínűnek tűnik, hogy az új gyári istállót Barcelonából fogják működtetni, kvázi összebútorozva a Repsol Honda MotoGP-s csapatával. Azt viszont még nem tudni, mi lesz így a Moriwaki és az Althea sorsa, maradnak-e szatellit gárdaként a Superbike-vb-n.

Fotó: Ducati Corse


Hozzászólások