F1

Hivatalos: jön a leggyorsabb körért járó pont az F1-ben

Miután a Motorsport Világtanács már a múlt héten rábólintott, a szezonnyitó hetének első napján az F1 Bizottság is elfogadta az újítást, amelyhez hasonló rendszer legutóbb 1959-ben volt érvényben az F1-ben.
Szeretnél élőben szurkolni kedvenc motorversenyződnek az augusztus eleji brnói futamon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megrendelheted belépődet jegyshopunkon keresztül a MotoGP Cseh Nagydíjára!

A múlt héten röppent fel előbb pletykaként, majd sajtóhírként, hogy már az idei évtől kezdődően pont járhat a versenyben futott leggyorsabb körért a Formula-1-ben. A Motorsport Világtanács rá is bólintott az elképzelésre, ám azt még az F1 Bizottságnak el kellett fogadnia (általában amúgy fordított a sorrend). Ez hétfőn egy online voksolás során meg is történt, így most már teljesen biztos, hogy már a hétvégi évadnyitó Ausztrál Nagydíjtól kezdődően az új szisztéma lesz érvényben.

Van azonban egy fontos kitétel: a leggyorsabb körért járó pontot csak akkor osztják ki az adott futamon, ha a versenyző, akinek a nevéhez ez fűződik, az első tízben ér célba a versenyen. Ellenkező esetben senki sem kapja meg az egy pontot az adott nagydíjon: ebben tehát eltérés van a Formula-E-ben jelenleg érvényben lévő rendszerhez képest, ahol épp a hétvégi hongkongi versenyen esett meg az, hogy André Lotterer futotta meg a leggyorsabb kört, ám ő a végén kiállt, így az egyébként őt éppen kiütő Sam Bird zsebelte be a pontot mint a második legjobb időt elérő pilóta.

A ma kiadott közlemény azt is hangsúlyozza, hogy a pont az egyéni és a konstruktőri tabellán is számítani fog. A futamon elért helyezésekért járó egységek – azaz, hogy a győztes 25, a második helyezett 18, a harmadik 15 ponttal gazdagodik és így tovább – nem változik. Nem teljesen ismeretlen az F1 számára amúgy a leggyorsabb körért járó pont: a világbajnokság történetének első évtizedében, 1950 és 1959 között is érvényben volt ez a rendszer.

A döntéshozók azt várják az újítástól, hogy ez extra elemet hoz majd a top 10-ben versenyző pilóták stratégiájába, azzal pedig, hogy a tízen kívülieket kizárják a mókából, azt akarták megakadályozni, hogy a sereghajtók vagy az élmenők közül peches napot kifogók csak erre menjenek rá a futam során – ahogy azt például a Formula-E második szezonjának drámai bajnoki döntőjét láthattuk Londonban, amikor az első kanyarban ütköző Sebastian Buemi és Lucas di Grassi ki-be járt a bokszból annak érdekében, hogy szabad pályán autózva megfuthassa a leggyorsabb kört és ezzel megnyerje a bajnokságot (ez végül a svájcinak sikerült).

Fotó: Red Bull Content Pool


Hozzászólások