Superbike

Hivatalos: Rinaldi a Barni Racingnél folytatja

Bár Xavi Fores korábbi nyilatkozata alapján már eddig is biztosra lehetett venni, most megtörtént a bejelentés is, miszerint az idén csak az európai futamokon szereplő olasz a Ducati privát csapatánál indul 2019-ben.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Michael Ruben Rinaldi 2017-ben megnyerte a Superstock 1000-es Európa-kupát, ezek után mutatkozhatott be idén a Superbike-világbajnokság mezőnyében – igaz, nem futott teljes szezont, csupán az európai fordulókon állhatott rajthoz a Ducati juniorcsapatának színeiben. Ennek ellenére is volt néhány villanása: többször befért a top10-be, legjobb eredménye pedig egy hatodik helyezés Brnóból.

Hosszú ideje nyílt titok volt, hogy Rinaldi jó eséllyel 2019-ben már a teljes idényben indulhat, s pénteken végre megtörtént a hivatalos bejelentés is: az olasz a Barni Racingnél folytatja jövőre. Az alakulat jövőre is egyetlen privát Ducatit – immár az új V4-es Panigalét – indítja, ezzel az is eldőlt, hogy Rinaldi az idén a három gyári alakulat mögött hetedikként végző Xavi Fores helyét veszi át a csapatnál, aki emiatt nemrég ki is fakadt, s akinek így továbbra sincs ülése a következő szezonra.

A mostani bejelentéssel elvileg 15 hely kelt el hivatalosan a Superbike-vb 2019-es rajtrácsán: az öt gyári istálló, azaz a Kawasaki (Jonathan Rea, Leon Haslam), a Ducati (Chaz Davies, Alvaro Bautista), a Pata Yamaha (Alex Lowes, Michael van der Mark), a BMW SMR (Tom Sykes, Markus Reiterberger) és a Honda (Leon Camier, Ryuichi Kiyonari) mellett a minap fény derült a fellépő GRT Yamaha összeállítására (Sandro Cortese, Marco Melandri) is, valamint az is biztos, hogy Toprak Razgatlioglu jövőre is a Puccetti Kawasakinál folytatja, illetve a Pedercini Kawasaki is még korábban bejelentette Gabriele Ruiu szerződtetését az azóta kirúgott Yonny Hernandez mellé.

Fotó: WorldSBK Media


Hozzászólások