Superbike

Hivatalos: Visszatér gyárilag a BMW, Sykes és Reiterberger a nyeregben

Igaznak bizonyultak a néhány héttel ezelőtti sajtóértesülések: valóban BMW-re vált a Shaun Muir Racing, ráadásul a bajorok gyári támogatást biztosítanak a Tom Sykes, Markus Reiterberger párost indító alakulatnak.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Néhány hete már beszámoltunk arról a sajtóhírről, miszerint Shaun Muir alakulata két év apriliázás után jövőre visszatérhet a BMW-hez a Superbike-világbajnokságon. Nos, a milánói EICMA keretein belül a bajor márka hivatalosan is megerősítette ezeket az értesüléseket, sőt az is biztossá vált, hogy több év után újra gyári szinten szállnak be a küzdelmekbe. Ennek nyomatékosítása érdekében nemcsak a gyári visszatérésüket jelentették be, hanem egyúttal bemutatták a BMW S 1000 RR vadonatúj változatát, amely többek között új felfüggesztést, könnyebb motorblokkot és még számos fejlesztést kap az előző verzióhoz képest.
 
Egyúttal az is kiderült, hogy az értesüléseknek megfelelően a Tom Sykes, Markus Reiterberger párost láthatjuk majd a Shaun Muir BMW-nél. A brit hosszú évekig volt a Kawasaki motorosa, 2019-re azonban Leon Haslamet szerződtették Jonathan Rea mellé a „zöldek”, így a 2013-as világbajnoknak új csapat után kellett néznie. „Nagyon izgatott vagyok, hogy csatlakozok az új BMW-s projekthez a Superbike-világbajnokságon. Úgy vélem, óriási lehetőséget jelent a BMW és a Shaun Muir Racing kapcsolata, hiszen közösek a céljaink. Már várom, hogy elkezdődjenek az előszezoni tesztek, ahol először próbálhatom ki az új BMW S 1000 RR-t” – fogalmazott Sykes a bejelentés kapcsán.
Reiterberger már hosszú ideje a BMW-t képviseli a különböző sorozatokban, így volt ez korábbi WSBK-s kalandja során is, s idén is a bajorok gépével nyerte meg a Superstock 1000-es Európa-bajnokságot. „Rendkívül boldog vagyok, hogy a BMW családjában maradhatok, és hogy egy erős és versenyképes csapat színeiben versenyezhetek. Azt is nagyon várom, hogy új csapattársammal, Tom Sykesszal együtt dolgozhassak. Nagyon tisztelem őt, világbajnok és évek óta az egyik legjobb. Ugyanakkor vigyáznunk kell arra, hogy ne helyezzük túl magasra az elvárásainkat. Új motorunk lesz, új istálló színeiben fogunk indulni. Folyamatosan fejlődnünk kell és alaposan felkészülnünk a szezon kezdetére. Már nagyon várom ezt a kihívást, optimista vagyok. Köszönöm mindenkinek, aki támogatott és megadta ezt a második lehetőséget a Superbike-vb-n.”
 
A Shaun Muir és a BMW bejelentésével egy nagyon fontos eleme a kirakósnak a helyére került, de így is maradtak bőven kérdőjelek a jövő évet illetően. Így például az sem dőlt el, mi lesz az istállótól távozni kényszerülő Lorenzo Savadori és Eugene Laverty sorsa, de rajtuk kívül többek között Marco Melandrinak sincs még ülése 2019-re. Egyúttal azt sem tudni, mi lesz a BMW eddigi partnerének, az Althea Racingnek a sorsa, bár velük kapcsolatban elég erősen azt pletykálják, hogy összeállhatnak a Moriwakival, amely a hírek szerint a Honda gyári alakulata lehet a Ten Kate csapat helyett, mivel a HRC megunta az elmúlt években látott szenvedést. Leon Camier egyébként szerződéssel rendelkezik a Hondával, a MotorCycleNews.com pedig arról értesült, hogy Laverty, Melandri és Xavi Fores mellett Ryuichi Kiyonari neve is szóba került a brit csapattársaként, mivel a gyártó szeretne egy japán motorost látni az egyik gép nyergében. Kiyonari annak idején három futamot is nyert a Superbike-vb-n, 2010 óta azonban nem indult a sorozatban, jelenleg hazája bajnokságában szerepel a Moriwakival.

Fotó: WorldSBK Media


Hozzászólások