WTCR

Így változik a pontrendszer a Túraautó-világkupában

Ahogy azt már néhány napja belengették: jövőre már nem az első tíz, hanem az első tizenöt kap bajnoki egységet az egyes futamok után – ráadásul immár mindhárom verseny egyenértékű lesz annak köszönhetően, hogy az első időmérő legjobbjai is kapnak pontokat.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Természetesen nemcsak a versenynaptárat tették közzé a WTCR kapcsán a Motorsport Világtanács szerdai ülése után – a 2019-es menetrend IDE KATTINTVA tekinthető meg –, hanem a néhány napja már a sajtóban megszellőztetett szabálymódosítások nagy részét is. Ezek közül alighanem a legfontosabb a pontrendszer változását érinti: egyfelől most már az első időmérő legjobb öt helyezettje is kap bajnoki egységeket, méghozzá a második kvalifikációhoz hasonlóan 5-4-3-2-1-es leosztásban, másfelől pedig jövőre már nem csak az első tíz, hanem az első tizenöt helyezett szerez pontot a futamok után.

Ami jó hír, hogy a szisztéma egyszerűsödik, ugyanis mindhárom verseny pontozása egyforma lesz – effektíve persze a fordított rajtrácsos második futam így is kevesebbet fog érni, köszönhetően az időmérős egységeknek –, ráadásul olvasóink számára ismerős is lesz a kiosztás, ugyanis a MotoGP-ben és a Superbike-vb-n már régóta használt rendszert vezetik be a Túraautó-világkupában: azaz 25 pont jár a győztesnek, 20 a második, 16 pedig a harmadik helyezettnek, majd 13, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 a további befutóknak a top15-ben.

A pontrendszer bővítésére azért is van szükség, mivel a mezőny megengedett maximális létszáma is nőni fog: a Motorsport Világtanács döntése nyomán jövőre már 32-en indulhatnak az egész szezon során. A várakozásoknak megfelelően hivatalossá vált az is, hogy csak két autót indíthatnak az alakulatok, és bár a márkánkénti négy induló nem szerepelt a WMSC-nél, a WTCR közleménye azt is megerősítette. Az egy-egy futamon szereplők, azaz a szabadkártyások nem szerezhetnek bajnoki pontokat. Ami pedig egy szintén érdekes újítás: időmérőn piros zászlós megszakítás esetén törlik annak a legjobb körét, aki kiváltotta a megszakítást – kivéve néhány rendkívüli esetet. Emellett a büntetőpontok rendszere is ugyanúgy alakul ezentúl a WTCR-ben, ahogy az F1-ben is megszokhattuk, azaz 12 után automatikus egyversenyes eltiltást kap az illető pilóta.

A WTCR által kiküldött közlemény még két érdekességet tartalmaz: mostantól a második időmérő utolsó szakaszában, azaz a Q3-ban a Q2-ben leggyorsabbnak bizonyuló versenyző döntheti el, milyen sorrendben hajtanak pályára az autók. Ez a pilóták kérésére változik, a Q2 első helyezettje ugyanis gyakran panaszkodott rá, hogy hátrány éri azzal, hogy négy másik autó körét ki kell várnia. Ezen kívül pedig az is eldőlt, hogy az első szabadedzéseket ezentúl pénteken rendezik, hogy ne legyen túl sűrű a szombati program, és 30 helyett 45 perc áll majd a mezőny rendelkezésére.

Fotó: WTCR Media


Hozzászólások