MotoGP

Kallio: Többet kell mutatnom a 2020-as üléshez

Két verseny, nulla pont – eddig ez a mérlege a Johann Zarcót leváltó finn motorosnak, aki a Thaiföldi Nagydíjon a pontszerző zónán kívül haladva bukott.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Mika Kallio az Aragóniai Nagydíjon vette át az idő előtt elküldött Johann Zarco helyét a KTM gyári csapatában, s akkor még úgy nyilatkozott az osztrák márka vezetősége, hogy az őket évek óta tesztversenyzőként segítő finn lehet a fő esélyes arra is, hogy 2020-ban is Pol Espargaro csapattársa maradjon. Azóta azonban Kallio Aragónban a pontszerző zónán kívül futott be, míg Buriramban bukott a futamot. A motoros nem is elégedett a teljesítményével, és tudja, hogy több kell ahhoz, hogy jövőre is versenyezhessen: „Első körben ezt az idényt kell befejeznünk, és ahhoz, hogy megtartsam az ülést 2020-ra is, szerintem kicsit mást kell mutatnom, mint ma. Célba kell érnem a versenyeken, méghozzá jobb pozíciókban” – idézi a Motorsport.com szakoldal Kalliót, aki vasárnap azok után esett el, hogy a 16. helyért csatázva megelőzte Cal Crutchlow-t. Erről így nyilatkozott:

„Mit mondhatnék? Nagyon csalódott vagyok a történtek miatt, és nyilván mindig legalább részben a versenyző hibája egy bukás, de az adatokból látjuk, mi történt, mert nem volt annyira világos, miért is ment el a motor eleje. A 8-as kanyarnál, a féktáv utolsó részén éreztem valamit, mintha egy kisebb hupli lett volna a pályán, aztán hirtelen elment a tapadás egy része az első keréken, és ennyi. Mindig nagyon szűk a határmezsgye, és nyilván rendesen húztam a gázt, megpróbáltam utolérni az előttem haladókat. Igazából a rajtom jól is sikerült, sikerült ott néhány pozíciót nyernem, és mondhatjuk, hogy az első két-három kör is biztató volt. Jobban éreztem magam a motoron, amikor teli volt a tank és nehezebb volt a motor. Éppen ezért kár, hogy nem tudtunk több kört megtenni, hogy megnézhessük, hogyan tudjuk menedzselni a gumikat és a versenyt. Sajnálom a KTM-et, mert nyilván nem így akarunk befejezni egy hétvégét. Ilyen a versenyzés persze, bármikor eleshetsz, most csak el kell valahogy ezt felejtenünk és a következő futamra koncentrálnunk.”

Fotó: KTM Images


Hozzászólások