Supersport 300

Kétcsoportossá válik jövőre a Supersport 300-as vb

Mivel a mezőny még az ideinél is nagyobb lesz, a szervezők úgy döntöttek, az edzéseken és az időmérőkön kétfelé osztják a versenyzőket, s csak a legjobbak állhatnak fel a vasárnapi futam rajtrácsára.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

A 2017-ben életre hívott Supersport 300-as világbajnokság kétségkívül nagy sikereket ért el az elmúlt két esztendőben: a Moto3-hoz hasonlóan izgalmas futamokat produkált a mezőny, amely ráadásul tavalyról idénre is jelentős létszámnövekedésen esett át, hiszen átlagosan 38-40 motorost láthattunk a rajtrácson a néhány hete véget ért szezonban, Ana Carrasco történelmi vb-címe nyomán pedig a nemzetközi sajtóba is bekerült a sorozat.

A szervezők szerint 2019-ben még a jelenleginél is több indulóval kell számolni, ezért úgy döntöttek, hogy jövőre két csoportra osztják a motorosokat az edzéseken és az időmérőkön. A kvalifikáció után az összesített lista alapján a 30 legjobb idővel rendelkező versenyző alakítja ki a vasárnapi futam rajtrácsát. Azok, akik nem esnek bele ebbe a körbe, kapnak egy utolsó lehetőséget is a kvalifikálásra: szombat délután lesz egy úgynevezett „utolsó esély futam” számukra, s az első hat helyen befutó motoros szintén felállhat a rajtrácsra a másnapi versenyen.

Ezzel a formátumváltoztatással a szervezők még több lehetőséget biztosítanak a fiatal tehetségek számára, egyúttal pedig a nézőknek is több akcióban lesz részük, amelyre szükség is van a Superstock 1000-es Európa-bajnokság megszüntetése után – részben ezt a célt szolgálja egyébként a Superbike-ban a vasárnapi sprintverseny bevezetése is. Ezenkívül még egy újítást is bejelentett a FIM és a Dorna: 2019-ben a Supersport 300-as mezőny is elutazik a katari szezonzáróra, ezzel a széria történetében először rendeznek majd Európán kívüli fordulót a legkisebbek számára.

Fotó: WorldSBK Media


Hozzászólások