Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.
Úgy tűnik, az időjárás ezúttal nemcsak Valenciában nem fogadta kegyeibe a MotoGP mezőnyét a 2018-as szezonzárón, hanem a WEC idei utolsó futamán, Sanghajban is az eső játszotta a főszerepet. Ha nagyon szigorúan vesszük, akkor az eredetileg 6 órás hosszútávú futamból jó, ha kétórás komolynak mondható verseny lett. Magát a futamot többször szakították meg piros zászlóval, a safety car is kis híján nevezhetett volna a versenybe, annyit volt a pályán, ám ez sem tudta megakadályozni azt, hogy a Toyota újra kettős győzelmet arasson. Igaz, ezúttal nem az évet két diadallal kezdő 8-as autó – Fernando Alonso, Kazuki Nakajima és Sebastien Buemi – végzett az élen, hanem zsinórban másodszor lett első a 7-es számú autóval a Mike Conway, Kamui Kobayasi és Jose Maria Lopez trió.
A tavalyi 195 kör helyett az időjárási viszonyok miatt 113 kört tett meg a győztes Toyota, amely 1,4 másodpercet adott Alonsóéknak, akik az utolsó hat körben szinte bekísérték a célba Conwayékat, egyszer sem támadva meg őket, kizárólag a biztonságos célba érkezést szem előtt tartva. A történethez persze az is hozzátartozik, hogy Alonso és két társa állt az élen a verseny első felében, ám a kerékcserét a 7-es akkor abszolválta, amikor éppen a bokszutcában haladt a karaván a biztonsági autó mögött, míg a kétszeres F1-es világbajnok spanyol éppen akkor hajtott a bokszba, amikor piros lámpát kapott a pályán történtek miatt, így tovább kellett várakoznia. Ugyan sikerült a végére a felzárkózás, de a sorrend nem változott az élen. Akárcsak az összetettben, ám az Alonso, Nakajima, Buemi hármas csak azért őrzi az első helyét, mert a 24 órás Le Mans megnyeréséért több pont jár, mint egy sima hatórás győzelemért.
A harmadik helyre ezúttal – hosszútávú pályafutása során először – Jenson Button ért oda, két orosz társával, Mikhail Aleshinnel és Vitalij Petrovval, azaz 2009 F1-es világbajnokának is megvan az első dobogós helye a WEC-ben. Button idei szezonja igencsak eredményes, hiszen nemrég megnyerte a japán Super GT bajnokságot, míg most a hosszútávú versenysorozatban is van már dobogós helye. A sanghaji futam negyedik helyére az 1-es autóval a Rebellion ért be a Lotterer, Bruno Senna, Neel Jani hármassal. A sorozat 2019-ben folytatódik, méghozzá a március 16-án, Sebringben rendezendő 1500 mérföldes versennyel.
A verseny végeredménye:
rajtszám | Versenyzők | Autó | Kategória | Körök | Hátrány | |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 7 | Kamui Kobayashi Mike Conway Jose Maria Lopez |
Toyota TS050 Hybrid | LMP1 | 113 | |
2 | 8 | Fernando Alonso Kazuki Nakajima Sébastien Buemi |
Toyota TS050 Hybrid | LMP1 | 113 | 1.419 |
3 | 11 | Jenson Button Vitaly Petrov Mikhail Aleshin |
BR Engineering BR1 | LMP1 | 112 | 1 kör |
4 | 1 | Andre Lotterer Bruno Senna Neel Jani |
Rebellion R13 | LMP1 | 112 | 1 kör |
5 | 3 | Mathias Beche Thomas Laurent Gustavo Menezes |
Rebellion R13 | LMP1 | 110 | 3 kör |
6 | 10 | Renger van der Zande Ben Hanley James Allen |
BR Engineering BR1 | LMP1 | 110 | 3 kör |
7 | 95 | Marco Sorensen Nicki Thiim |
Aston Martin Vantage AMR | LMGTE PRO | 109 | 4 kör |
8 | 38 | Ho-Pin Tung Stéphane Richelmi Gabriel Aubry |
Oreca 07 | LMP2 | 109 | 4 kör |
9 | 91 | Gianmaria Bruni Richard Lietz |
Porsche 911 RSR | LMGTE PRO | 109 | 4 kör |
10 | 92 | Michael Christensen Kevin Estre |
Porsche 911 RSR | LMGTE PRO | 109 | 4 kör |
11 | 97 | Maxime Martin Alex Lynn |
Aston Martin Vantage AMR | LMGTE PRO | 109 | 4 kör |
12 | 31 | Anthony Davidson Pastor Maldonado Roberto Gonzalez |
Oreca 07 | LMP2 | 109 | 4 kör |
13 | 51 | James Calado Alessandro Pier Guidi |
Ferrari 488 GTE EVO | LMGTE PRO | 109 | 4 kör |
14 | 36 | Nicolas Lapierre Pierre Thiriet Andre Negrao |
Alpine A470 | LMP2 | 109 | 4 kör |
15 | 71 | Sam Bird Davide Rigon |
Ferrari 488 GTE EVO | LMGTE PRO | 109 | 4 kör |
16 | 66 | Stefan Mücke Olivier Pla |
Ford GT | LMGTE PRO | 109 | 4 kör |
17 | 64 | Oliver Gavin Tommy Milner |
Chevrolet Corvette C7R | LMGTE PRO | 109 | 4 kör |
18 | 81 | Nick Catsburg Martin Tomczyk |
BMW M8 GTE | LMGTE PRO | 109 | 4 kör |
19 | 67 | Harry Tincknell Andy Priaulx |
Ford GT | LMGTE PRO | 109 | 4 kör |
20 | 82 | Antonio Felix da Costa Tom Blomqvist |
BMW M8 GTE | LMGTE PRO | 108 | 5 kör |
21 | 77 | Christian Ried Matt Campbell Julien Andlauer |
Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 108 | 5 kör |
22 | 56 | Jörg Bergmeister Patrick Lindsey Egidio Perfetti |
Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 108 | 5 kör |
23 | 88 | Matteo Cairoli Riccardo Pera Khaled Al Qubaisi |
Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 108 | 5 kör |
24 | 37 | Nabil Jeffri Weiron Tan Jazeman Jaafar |
Oreca 07 | LMP2 | 108 | 5 kör |
25 | 54 | Giancarlo Fisichella Francesco Castellacci Thomas Flohr |
Ferrari 488 GTE | LMGTE AM | 108 | 5 kör |
26 | 98 | Pedro Lamy Paul Dalla Lana Mathias Lauda |
Aston Martin Vantage | LMGTE AM | 108 | 5 kör |
27 | 70 | Olivier Beretta Eddie Cheever III Motoaki Ishikawa |
Ferrari 488 GTE | LMGTE AM | 107 | 6 kör |
28 | 61 | Matthew Griffin Mok Weng Sun Keita Sawa |
Ferrari 488 GTE | LMGTE AM | 107 | 6 kör |
29 | 90 | Jonathan Adam Salih Yoluc Charles Eastwood |
Aston Martin Vantage | LMGTE AM | 105 | 8 kör |
30 | 86 | Michael Wainwright Benjamin Barker Thomas Preining |
Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 100 | 13 kör |
31 | 29 | Giedo van der Garde Nyck de Vries Frits van Eerd |
Dallara P217 | LMP2 | 99 | 14 kör |
32 | 50 | Enzo Guibbert Romano Ricci Erwin Creed |
Ligier JSP 217 | LMP2 | 88 | 25 kör |
33 | 28 | Loic Duval François Perrodo Matthieu Vaxiviere |
Oreca 07 | LMP2 | - | - |
34 | 17 | Stéphane Sarrazin Matevos Isaakyan Egor Orudzhev |
BR Engineering BR1 | LMP1 | - | - |
35 | 4 | Oliver Webb Tom Dillmann James Rossiter |
ENSO CLM P1/01 | LMP1 | - | - |
Fotó: Toyota Motorsport