WTCR

Könnyül a Honda a sepangi fináléra

Egy héttel a WTCR-évadzáró előtt közzétették a Malajziára érvényes kompenzációs súlyokat: továbbra is a Lynk & Cók lesznek a legnehezebbek, de a Hyundaiok sem sokkal maradnak el mögöttük.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Már csak alig egy hét választ el minket a Túraautó-világkupa sepangi szezonzárójától, amelynek Michelisz Norbert bajnoki éllovasként vág neki. Az illetékesek pénteken kiadták a kompenzációs súlyok táblázatát (a Balance of Performance-értékek már versenyhétvégék óta változatlanok), amelyből kiderült, hogy mely márka milyen pluszsúllyal köröz majd a mezőny számára új helyszínnek számító maláj pályán.
 
Az elmúlt három hétvége köridői alapján kalkulált táblázat alapján továbbra is a Lynk & Co lesz a legnehezebb, így a Norbi mögött 11 pontos hátrányban lévő Yvan Muller és a magyart 28 egységnyi hátrányból üldöző Thed Björk egyaránt a maximális 60 kg-os ballasztot cipeli majd magával. A Hyundaiok is maradnak a Makaóban is látott 50 kg-os értéken, a Hondák viszont könnyülnek, így a 9 pontos lemaradással második Esteban Guerrieri 40 kg kompenzációs súlyt kapott a jövő hétvégére.
 
Ami a többi márkát illeti: a Volkswagen is 40 kilót kapott a nyakába, az Alfa Romeo 30-at, míg a leglassabbnak ítélt Audi és Cupra 10-10 kg-ot. Érdekesség, hogy ha a BoP-súlyokkal együtt nézzük, akkor a Lynk & Co a Cuprához képest nem kevesebb, mint 130 kilóval lesz majd nehezebb Sepangban (ilyen tekintetben amúgy 30 kg lesz a differencia a Hyundaihoz és 40 kg a Hondához képest).
 
A sepangi BoP- és súlykompenzációs táblázat:
 
Márka Hasmagasság Motorerő BoP-súly Komp. súly Össztömeg
Lynk & Co 80 mm 97,5 % 40 kg 60 kg 1365 kg
Hyundai 90 mm 97,5 % 20 kg 50 kg 1335 kg
Honda 80 mm 100 % 20 kg 40 kg 1325 kg
Volkswagen 70 mm 100 % -40 kg 40 kg 1265 kg
Alfa Romeo 80 mm 100 % -40 kg 30 kg 1255 kg
Audi 70 mm 100 % -30 kg 10 kg 1245 kg
Cupra 70 mm 100 % -40 kg 10 kg 1235 kg
 
Fotó: WTCR Media


Hozzászólások