MotoGP

Lorenzo: „Nincs más választás, el kell fogadni ezt az eredményt”

Mindössze a 20. helyen ért célba Aragónban a Repsol spanyolja, de úgy érzi, a sérülése és a hátsó tapadás hiánya miatt ez volt a maximum. Arról is beszélt, hogy szerinte a Honda képes lenne az ő igényeit is kielégíteni, nemcsak Marquezéit.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Az Aragóniai Nagydíjon is tovább folytatódott Jorge Lorenzo vesszőfutása: mindössze Hafizh Syahrint előzte meg a célba érkezők közül, ami a 20. helyezést jelentette számára. Ráadásul azt a célkitűzést sem sikerült teljesítenie, hogy fél percen belül fusson be a győzteshez képest, mivel 46 másodperces lemaradást szedett össze csapattársával, Marc Marquezzel szemben. A Repsol Honda motorosa értelemszerűen nem is volt elégedett, bár azért így is talált pozitívumokat a hétvégéjében – minderről a Crash.net hasábjain beszélt:

„Mindig a legjobbamat próbálom nyújtani, nem számít, hogy vezetem a versenyt vagy épp a 20. helyen állok. Ha a legjobbam azt jelenti, hogy a győzelemért harcolhatok, akkor nyerek is. Ha pedig a legjobbam egy olyan eredmény, amit most elértem, akkor el kell fogadnom ezt a helyzetet és célba kell érnem. Nincs más választás. Az eredményt leszámítva, ami persze nagyon nem jó, hiszen a 46 másodperces hátrány rettenetesen sok, még így is találhatunk pozitívumokat. Úgy vélem, néhány edzésen, de még a futam elején is lendületesebben tudtam motorozni, mint ahogy a szezon elején tettem. De természetesen a sérülésem alaposan rányomja a bélyegét a fizikai állapotomra, és fájdalmat is érzek motorozás közben.”
Lorenzót más is hátráltatta a vasárnapi versenyen: „Ma nagyon-nagyon visszaesett a hátsó gumi teljesítménye. Úgy tűnik, a jelenlegi hátsó abroncsokkal a standard beállítások esetén nem tudunk elég tapadást nyerni a hátsó gumin, főleg a futamra. Ezért egész versenyen próbálom menedzselni a kipörgést, próbálom óvni a gumit, és még így is elfogy. Dolgoznunk kell ezen, megoldást kell találnunk. Tény, hogy ha a beállítások terén elmozdulok kicsit Marc és Cal irányába, akkor nem érzem olyan biztosnak magam a motor elejével, ezért szoktam inkább kicsit feláldozni a hátsó tapadásból, hogy stabilabbnak érezzem az elejét. Erre kell megoldást találnunk, és ha ez sikerül, akkor hiszem, hogy versenyképesebbek lehetünk a következő versenyeken.”

Az ötszörös világbajnok azt is elismerte, hogy nem tud ugyanúgy menni egyelőre a 2019-es RC213V-vel, mint Marquez vagy akár Cal Crutchlow. Ennek oka pedig az, hogy őt még jobban sújtja az, amit Takeo Yokohama technikai igazgató is megerősített, nevezetesen az, hogy a több motorerő oltárán feláldozták valamennyit a gép kanyarodási képességéből. „Egyértelmű, hogy amiatt, hogy motorerőt nyertünk, problémáink adódtak a kanyarokban” – mondta ennek kapcsán Lorenzo. „Marc pedig képes kiaknázni a motorerő-növekedés előnyeit anélkül, hogy túl sokat veszítene a kanyarokban. De amint Jerezben kipróbáltam az új motort, éreztem, hogy valami hiányzik a kanyarokban. Mondtam a mérnököknek is, de lehet, hogy már késő volt megoldást találni erre, ezért ezzel a motorblokkal kell versenyeznünk.”

„Nyilvánvaló, hogy a Honda most azon dolgozik, hogy megtartsa ezt az erőnövekedést, ami egyértelműen nagy előnyt, de közben megoldást találjon a kanyarodási problémákra a jövő évre. De az is tény, hogy amióta megérkeztem a MotoGP-be, a motor a leggyorsabb versenyzőnek kedvező irányt követte, aki most Marc. Marcnak eléggé speciális, agresszív és kemény féktávokkal operáló stílusa van, és fontos, hogy a motor is képes legyen ezt megadni neki, neked pedig hasonlóan kell motorozni, mint Marcnak, hogy kihozd a maximumot a gépből. Egyértelmű, hogy a Honda a leggyorsabb versenyzője általi irányt fogja követni, ahogy az normális is. De az is igaz, hogy elég nagy gyártóról beszélünk ahhoz, hogy valamelyest mindkét motorosának a vágyait kielégítse. Nem minden téren, de sok téren igen, azt hiszem. Reménykedjük ebben a következő idényre.”


Fotó: Repsol Media


Hozzászólások