MotoGP

Marquez: „Rátaláltunk a helyes útra”

A hétfői tesztnap kezdetén még teljesen elveszettnek érezte magát a spanyol és a Honda is, de a nap végére megtalálták a probléma forrását és annak megoldását is.
Lapigazgatót keresünk! Részletek ide kattintva.

Távolról sem alakult ideálisan Marc Marquez és a Honda tesztidénye: nem elég, hogy a nyolcszoros világbajnok válla még nincs tökéletes állapotban, szemlátomást a 2020-as RC213V is okozott bőven fejtörést a japánoknak. Már Malajziában is voltak gondok, amelyek aztán a katari teszten csak felerősödtek: Cal Crutchlow például úgy fogalmazott, hogy „amatőr” módjára kell vezetnie a gépet, de maga Marquez is aggodalmát fejezte ki a formájuk miatt a második nap után.
 
A hétfői tesztnap kezdetén így akkora volt a krízis a HRC bokszában, hogy elkérték Takaaki Nakagami egyik 2019-es motorját, hogy Marquezt azt is tesztelhesse. Nos, úgy tűnik, ez bevált, mert a repsolos a nap végén a hetedik legjobb idővel zárt, ám ennél is fontosabb, hogy az előző napi aggodalomnak nyoma sem volt rajta az értékelések során. A megoldást – legalábbis annak egy részét – az hozta el, hogy az idei új aero-csomag helyett a 2019-es idomot használta a spanyol, vagyis vélhetően elsősorban ott, és nem pedig például a motorblokkon csúszott félre az eddigi holtszezon.
 
„Azt hiszem, már 2016-ban is az itteni utolsó napon találtunk rá a helyes útra” – idézett fel egy korábbi hasonló helyzetet a motoros, akit a Motorsport.com idéz. „Már Malajziában is volt néhány problémánk, amit nem értettem: néhány furcsa bukás a gyors kanyarokban, amelyeket általában meg szoktam menteni, de nagyon küszködtem, és aztán tegnap újabb furcsa esést mutattam be. Talán mindig a fizikai állapotomra gondoltam, azt mondtam magamnak, hogy ugyanúgy motorozom, mint bármikor máskor, de aztán láttam, hogy az összes hondás szenved: nemcsak a csapattárs, aki újonc, hanem Cal is.”
 
„Szeretnék köszönetet mondani a Hondának, a teljes csapatnak és a szerelőimnek, mert nagyszerű munkát végeztek. Minden erejüket az én bokszomra koncentrálták, és megtaláltuk a helyes utat. Nagyon jól motoroztam, több dolgot is megértettünk: kipróbáltunk néhány 2019-es elemet, hogy rájöjjünk, hol van a probléma, és meg is találtuk. Ez nem is csak a nap, hanem az egész előszezon legfontosabb fejleménye, mert előző nap még nagyon messze voltunk, nem élveztem a motorozást, ma viszont már igen, és sokkal közelebb is vagyunk.”

 
Arra a kérdésre, hogy előrelépett-e a Honda a motor eleji stabilitás és a kanyarodás terén, így felelt a címvédő: „Hiányzott az érzés a motor elejével kapcsolatban. Nem volt jó a kanyarbemenetünk, s így aztán nem volt meg a megfelelő kanyartempónk sem. Így próbáltuk ezt a kanyarok kijáratán visszanyerni, emiatt pedig tapadást veszítettünk. Szóval javultunk a kanyarbemenet terén, így javultunk a kanyarok közepén, s ezáltal a kijáraton is gyorsabbak vagyunk” – mondta Marquez, aki hozzátette: a nap végén egy új vázat is kipróbáltak, viszont mivel az előszezon során több területen is vakvágányra futottak és kénytelen voltak visszatérni a kiindulási pontra, néhány dolgot még az évadnyitó hétvégéjén is újra kell majd próbálniuk.
 
Fotó: Repsol Media


Hozzászólások