MotoGP

Megállapodtak az indonéz utcai MotoGP-futamról

Sajtóhírek szerint eldőlt, hogy Indonézia 2021-től kezdődően három évig vendégül látja a gyorsaságimotoros-vb mezőnyét, méghozzá egy újonnan felépítendő utcai pályán.
Indonézia a világ egyik legnagyobb motorkerékpár-piaca, nem véletlen, hogy több MotoGP-s csapat is már ellátogatott oda, sőt a Monster Energy Yamaha idén is Jakartában tartotta a bemutatóját. Az is időről időre felmerül, hogy újra gyorsaságimotoros-világbajnoki nagydíjat rendezne az ország (1996-ban és 1997-ben már vendégül látták a mezőnyt Sentulban, a jelenlegi mezőnyből Valentino Rossinak van is győzelme onnan), s úgy tűnik, rövidesen ez tényleg megvalósulhat. Néhány hónapja már pletykálták, hogy Lombok szigetén felépülhet egy utcai pálya – maga Carmelo Ezpeleta Dorna-elnök már korábban elhintette egy utcai verseny lehetőségét egy megfogalmazása szerint „forró égövi” városban –, egybehangzó sajtóértesülések szerint pedig most meg is született a megállapodás.
 
Abdulbar M. Mansoer, az állami tulajdonú Indonéz Turisztikai Fejlesztési Vállalat vezetője a Motorsport.com szakoldalnak nyilatkozva megerősítette, hogy január 21-én, Madridban hároméves szerződést írtak alá a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dornával. „Brazília volt a másik jelölt, de mi nyertük el a futamrendezési jogot” – idézi Abdulbart a Bola.com honlap. Ez a részlet azért is érdekes, mivel tavaly a Dorna bejelentette, hogy Brazíliával előszerződést kötött egy új helyszínen való verseny rendezése kapcsán, viszont ha igazak Abdulbar szavai, ez mégsem fog bekövetkezni. Az Indonéz Nagydíj kapcsán ez még nem tekinthető hivatalos megerősítésnek, bár az is tény, hogy Ezpeletáék nemrég valóban meglátogatták a tervezett helyszínt.
 
Ami magát a Mandalika üdülőrészen felépítendő pályát illeti: ez lenne a MotoGP-éra első utcai helyszíne, amelynek vonalvezetése a tervek szerint 4,32 km hosszú lenne és 18 kanyart tartalmazna. „Nulláról fogjuk felépíteni az utcai pályánkat, ellentétben Monacóval vagy Szingapúrral. Amikor nem lesz rajta verseny, rendes országútként fog üzemelni. Gyors konstrukciós folyamatra számítunk, mivel csak utakat és a paddockot kell felépítenünk” – magyarázta Abdulbar. Az építkezést a francia Vinci Construction cég fogja végezni, a tervek szerint idén szeptemberben kezdenék az aszfaltozást. Nagy kérdés, hogy az indonéz viadal melyik jelenlegi futam helyére kerülne be a naptárba, hiszen a mostani, 2021-ig érvényes szabályok legfeljebb 20 fordulót tesznek lehetővé egy évben, márpedig a jövőre minden bizonnyal érkező finn Kymi Ringgel már meglenne ez a szám.
 
Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások