WTCR

Michelisz marad a Hyundainál, két új márkatársat is kap

A koreai gyártó hétfőn megerősítette, hogy jövőre is négy pilótával képviseltetik magukat a WTCR-ben: a bajnok Gabriele Tarquini és magyar társa mellé az Yvan Muller Racing kiválása után Augusto Farfus és Nicky Catsburg érkezik.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

A Hyundai hétfő délelőtt közleményben jelentette be, hogy jövőre is négy pilótával fognak rajthoz állni a WTCR Túraautó-világkupában, amelynek első szezonjában egyértelműen a koreai márka autója volt a rajtrács legjobbja. Miután az Yvan Muller Racing duója, Yvan Muller és Thed Björk már biztosan az újonnan érkező Lynk & Co színeiben indul 2019-ben, a kérdés csupán annyi volt, hogy Gabriele Tarquini és Michelisz Norbert marad-e, s kit kapnak márkatársnak.
 
Nos, minden a korábbi híreszteléseknek megfelelően alakult: az 56 évesen bajnoki címet szerző olasz és magyar csapattársa is marad a Hyundai kötelékeiben, melléjük pedig két nagyágyú, Nicky Catsburg és Augusto Farfus érkezik – azt viszont egyelőre nem tudni, hogy pontosan mi lesz a kétautós csapatok neve és felállása, de az egyik szinte biztosan marad a BRC Racing Team, ahol várhatóan jövőre is Tarquini és Norbi alkotja majd a pilótaduót, az viszont még kérdés, milyen alakulat érkezik az YMR helyére.
 
Elsőként természetesen Michelisz nyilatkozatát idézzük a Hyundai közleményéből: „Mindenki láthatta idén, milyen erős a Hyundai i30 N TCR a WTCR-ben a saját magam és Gabriele által elért eredmények révén. Együtt elég erős szezont futottunk a BRC Racing Team számára a csapatértékelésben. 2019-ben újra az élen kell harcolnunk, főleg a Hyundai által támogatott további versenyzőknek köszönhetően. Jó eredménnyel zártam a szezont a makaói dobogóval, és már alig várom, hogy újra munkába álljunk és felkészüljünk a következő idényre.”
 
Tarquini a következőket mondta el a bejelentés kapcsán: „Miután az első évben megnyertem a WTCR-t, természetesen nagyon örülök, hogy visszatérhetek megvédeni a címemet egy Hyundaijal. Idén rendkívül versenyképes volt a sorozat, és arra számítok, hogy jövőre még szorosabb lesz a küzdelem, hiszen több márkával és versenyzővel – beleértve az új csapattársaimat – kell majd megharcolni. Együtt felkészülhetünk a tél folyamán, hogy jövőre ismét az élen végezzünk az összesítésben.”
 
Catsburg 2015 és 2017 között versenyzett a WTCC-ben, idén azonban nem volt helye az új világkupa rajtrácsán. Jövőre viszont a BMW GT-programja mellett immár a WTCR-ben is láthatjuk: „Nagyon örülök, hogy visszatérhetek jövőre a túraautózáshoz azzal, hogy csatlakozom a WTCR mezőnyéhez. Szinte az összes versenyt láttam idén, és nem tagadom, hogy nagyon a részese akartam lenni ennek jövőre. Gabrielével és Augustóval már dolgoztam együtt korábban, Norbit pedig jól ismerem a WTCC-s időkből. Már alig várom, hogy együtt dolgozhassam velük. Még nem versenyeztem TCR-es autóval, de Gabriele nemrég lett bajnok egy ilyennel, szóval biztos vagyok benne, hogy hamar rátalálok majd a tempóra neki köszönhetően.”
 
Farfus a hollandhoz hasonlóan marad a BMW kötelékeiben is – bár a DTM-et hosszú évek után elhagyja, így csak a sportautó-programban vesz részt. A brazil klasszis legutóbb 2010-ben állt rajthoz a WTCR-ben, azaz hosszú idő után tér vissza a túraautózás nemzetközi elitjébe: „Nagyon hálás vagyok a GT-ben eltöltött időmért és sikereimért, de miután láttam, milyen a versenyek színvonala a WTCR-ben, rendkívül izgatott vagyok, hogy 2019-ben én is csatlakozhatok a mezőnyhöz. Új kihívás lesz ez számomra, hiszen még nem vezettem TCR-autót, sőt elsőkerék-meghajtásúval is 2006-ban versenyeztem utoljára. Alig várom, hogy nekiálljunk dolgozni, hogy én és csapattársaim erősen vághassunk neki a következő szezonnak.”

Fotó: WTCR Media


Hozzászólások