WTCR

Michelisz: Még többet megtudtunk az autóról a portimaói teszten

Három napig gyakorolt a portugál pályán a Hyundai, amelynek kötelékeiben a címvédő Gabriele Tarquini és magyar márkatársa mellett Nicky Catsburg és Augusto Farfus először ülhetett be az i30 N TCR-be.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Bár néhány nap múlva karácsony, több WTCR-es márka is tesztelt még a héten. Az Alfa Romeo például Vallelungában, méghozzá négy pilótával, de a 2018-as idény legerősebb gyártója, a Hyundai sem lazsált: az ő négy versenyzőjük Portimaóban gurult pályára. Természetesen elsőként a bajnok Gabriele Tarquini ülhetett be a volán mögé, de aztán sorban lehetőséget kapott Michelisz Norbert, valamint a két új igazolás, Nicky Catsburg és Augusto Farfus is (azt majd csak az új évben jelenti be a koreai márka, hogy mely csapatok és pontosan milyen felállásban vesznek majd részt a 2019-es világkupa-szezonban). Természetesen elsőként Norbi értékelését idézzük a Hyundai közleményéből:
 
„Fontos, hogy minden alkalmat kihasználjunk arra, hogy még többet megtudjunk a Hyundai i30 N TCR-ről. A teszt azt jelenti, hogy meg tudjuk támogatni a gyárban dolgozó mérnökök munkáját azzal, hogy részletesebb visszajelzéseket adunk a beállítás-változtatásokról. Portimao tökéletes helyszín volt ehhez. A szintkülönbségek miatt itt jobban megdolgoztatjuk a felfüggesztést, mint máshol. A teszten szerzett tudást most hozzátehetjük a szezon közbeni tapasztalatokhoz, így tovább tudunk javítani az autó teljesítményén a következő szezonra. Emellett jó lehetőség volt ez Augusto és Nicky mellett tesztelni, és elkezdeni együtt dolgozni az ügyfélcsapatok számára.”
A két új szerzemény közül Catsburg így összegezte tapasztalatait: „Amikor először vezettem a Hyundai i30 N TCR-t, azonnal éreztem, hogy teljesen más jellegű autó, mint amivel korábban versenyeztem. Most először vezettem TCR-t, viszont a kezelhetősége nagyon hasonló az egyéb elsőkerék-meghajtású autókhoz, amelyekkel eddig mentem. Hasonlóan kell nyomni, hogy kihozzuk belőle a teljesítményt. Egyértelmű, hogy Gabriele remek munkát végzett az autó fejlesztésével, és hogy a Hyundai Motorsport és az ügyfeleik nagyon erős csomagot raktak össze. Már várom, hogy még többet megtudjak az autóról a téli tesztek során, és persze azt is, hogy versenyezzek vele jövőre.”
 
Farfus a következőket mondta el a portugál gyakorlás kapcsán: „Utoljára 2006-ban versenyeztem elsőkerék-meghajtású autóval, de a Hyundai i30 N TCR-rel az első köröktől kezdve kényelmesen éreztem magam és tudtam nyomni neki. Az etapjaim előtt Gabriele és Norbi is elmondta, mire is számítsuk az egyensúlyt illetően, és rendkívül hasznosnak bizonyult a tapasztalatuk. Még így is kellemesen meglepődtem, milyen gyorsan felvettem a ritmust. Nagyon jó érzés úgy elmenni a karácsonyi ünnepekre, hogy egy sikeres teszten vagyunk túl, és jól érzem magam az autóval. Már most úgy érzem, hogy jó szezonunk lesz!”

Fotók: Hyundai Motorsport


Hozzászólások