WTCR

Michelisz: Most először erőből is lehet esélyünk

A Slovakia Ringre kiosztott büntetősúlyok optimizmussal töltik el a Hyundai magyar pilótáját, aki a sok kilátogató szurkoló miatt második hazai versenyének tekinti az északi szomszédunknál rendezett futamot.
Szeretnél élőben szurkolni kedvenc motorversenyződnek az augusztus eleji brnói futamon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megrendelheted belépődet jegyshopunkon keresztül a MotoGP Cseh Nagydíjára!

Mi is beszámoltunk róla, hogy a WTCR hétvégi, szlovák fordulóján már életben lépnek a kompenzációs súlyok, amelyek értelmében a Hondák továbbra is maximális pluszsúllyal mennek majd, a Hyundaiok viszont 30 kilogrammot könnyülnek az első két állomáshoz képest. Éppen ez az, amiért úgy fogalmazott Michelisz Norbert legfrissebb blogbejegyzésében, hogy a szezon során először erőből is lehet esélyük a jó szereplésre a versenyen, amelyet a sok kilátogató magyar szurkoló miatt a Hungaroring mellett általában az egyik legjobban szokott várni a naptárból.

„Megtévesztő volt, ahogyan a legutóbbi forduló zárult a Hungaroringen. Megnyertem a második időmérőt, a harmadik futamon pedig kettős győzelmet arattunk Gabriele Tarquinivel a Hyundai számára. Ha valaki csak az eredményeket nézte, azt gondolhatta, hogy megoldódott az összes problémánk, amelyet az esélykiegyenlítő-rendszer okozott, aminek következtében a top 10-be való bekerülés is kihívást jelentett a Hyundai számára. Ugyanakkor, aki látta az időmérőt, különösen a Q3-at és a futamot is, az tudhatja, hogy a váratlanul erős szerepléshez nagymértékben hozzájárult a körülmények szerencsés alakulása. Bár az élen végeztünk, messze nem a mi autónk volt a legjobb, ami a köridőkből is kitűnt. Azt láttam a Hungaroringen, hogy két jelentősebb kasztra szakadt a mezőny: a Honda és a Lynk & Co egyértelműen kiemelkedett, mi pedig nagyjából az Audi, Volkswagen, Cupra trióval voltunk egy szinten, majd kis lemaradással következett az Alfa Romeo. Ezeket az erőviszonyokat keverheti meg a Slovakia Ringen életbe lépő kompenzációs súlyrendszer” – írta a BRC Racing versenyzője.
„Konkrét helyezésekben nehéz gondolkodnom, de az a megérzésem, hogy ezúttal lehet reális esélyünk a top 10-be jutásra mindkét időmérőn. Nem úgy, mint eddig, hogy egy jó fordított rajtrácsos helyezésben kell bízni, hanem remélhetőleg erőből közelebb tudunk kerülni a mezőny elejéhez, amiből jó esetben egy újabb Q3-as szereplés is összejöhet a második kvalifikáción. Tavaly emlékezetes hétvégém volt a Slovakia Ringen, hiszen rajt-cél győzelmet ünnepeltem, az ilyesmi pedig mindig plusz önbizalmat ad. Vezetési élmény szempontjából is az egyik kedvenc pályámról van szó, amelyen többször tudtam dominálni márkán belül. Most is az az elsődleges célom, hogy a Hungaroringhez hasonlóan én gyűjtsem a legtöbb pontot Hyundaion belül Szlovákiában is” – fogalmazott Norbi.

A magyar pilóta hozzátette: a szokatlan időterv miatt a pénteknek különös fontos lesz, hiszen akkor rendezik mindkét időmérőt, ezért „óriási jelentősége lesz annak, hogy az autók tökéletes műszaki állapotban legyenek pénteken, hiszen az a pár óra az egész hétvége eredményességére nagy hatással lesz, és nincs javítási lehetőség, mint egy szokványos versenyhétvégén másnap. Már az időmérőkön oda kell majd figyelni a bal első gumira, hiszen sok nyújtott jobbos kanyar van a pályán, és ha valaki túlerőlteti a gumikat, annak már egy körön is negatív hatása lehet az időeredményre. A 2019-es új gumikeverékek miatt ez tőlem is nagy odafigyelést követel majd meg, de összességében pont a kanyargós részek miatt bízom benne, hogy a Slovakia Ring idén is fekszik majd a Hyundainak” – zárta optimistán gondolatait Michelisz.

Forrás: Michelisz Norbert versenyzői blogja; Fotók: Rákóczi Ádám (P1race.hu)


Hozzászólások