WTCR

Michelisz: Nemcsak ajándék, felelősség is az elengedés

Norbit is váratlanul érte, hogy az utolsó zandvoorti futam végén Farfus átadta neki a dobogós helyezést, de ezentúl is azért fog dolgozni, hogy továbbra is rászolgáljon a Hyundai bizalmára annak legjobb pilótájaként.
Szeretnél élőben szurkolni kedvenc motorversenyződnek az augusztus eleji brnói futamon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megrendelheted belépődet jegyshopunkon keresztül a MotoGP Cseh Nagydíjára – a jelenlegi áron már csak június végéig!

Úgy vágott neki a hollandiai hétvégének Michelisz Norbert, hogy tudta, hogy nehéz dolguk lesz a Hyundai maximális kompenzációs súlya miatt. Az első időmérőn ennek megfelelően 13. lett, a szombati futama pedig csak három körig tartott: „Már a rajt után éreztem, hogy nehezen tudom jobbra kormányozni az autót. Először azt gondoltam, hogy csak a guminyomással nem stimmel valami, és bíztam benne, hogy gyorsan rendeződik a helyzet, ezért a lényegesen lassabb autóval is igyekeztem védeni a helyemet. Csakhogy a várt javulás helyett további romlás következett be, ezért a harmadik körben jutottam el odáig, hogy nincs értelme tovább küzdeni a nálam jóval gyorsabb ellenfelekkel egy nehezen irányítható autóval, mert ez előbb-utóbb versenybalesethez vezethet. Miután kiálltam a boxba, és kerékcsere után visszatértem a pályára, szerencsére már minden rendben volt a kocsival. Kiderült, hogy lassú defektem volt a bal első gumiban. Minimális hiányérzetem egyedül emiatt a futam miatt van, mert a 12. rajtpozíciómat jó eséllyel megtarthattam volna, tehát négy pontot veszítettem” – írta legfrissebb blogbejegyzésében a BRC Racing pilótája.
A Hungaroringhez hasonlóan aztán vasárnapra Zandvoortban is javult Norbi és a csapat is, amelynek egy újabb Q3-as szereplés és Yvan Muller kizárása után egy harmadik rajthely lett az eredménye. A fordított rajtrácsos viadalon egy pozíciót javítva hetedikként futott be, értékes pontokat szerezve ezzel, a lényeg azonban a hétvége záró versenye volt. „A rajtnál ugyanaz a hiba következett be, mint a Hungaroringen és a Slovakia Ringen: kipörögtek a kerekeim. Ellenben mellettem Augusto Farfus tökéletes rajtot vett, már a telemetriát is nézegettem, mert valamit elképesztően jól eltalált, amiből próbálok tanulni a jövőre nézve. Miután megelőzött, az volt a célom, hogy a negyedik helyet megvédjem Mullerrel szemben, aki ezen a hétvégén a leggyorsabb volt a pályán. Az első öt-hat körben nem sok nyugalmat hagyott nekem, folyamatosan próbálkozott, de a jó előzési pontokon időben megkezdtem a védekezést, így nem tudott beszúrni mellém. Ezután szerintem elhasználta a gumijait, és kicsit leszakadt. A 8-10. kör tájékán én is küszködni kezdtem az első gumikopással, így sajnos picit lemaradtam az élbolytól” – magyarázta Michelisz.
A magyar versenyző végül csapatutasítás révén kapta meg a harmadik helyet Farfustól, erről így írt: „Engem is váratlanul ért, amikor a futam legvégén, az utolsó körben, nagyjából három kanyarral a vége előtt rám szóltak a csapatrádión, hogy előzzem meg Farfust. Amikor az embernek ilyen lehetősége adódik, egyszerűen el kell fogadni a plusz pontokat. Én is voltam már hasonló helyzetben, amikor nekem kellett figyelembe vennem a csapatérdeket. Ezen a szinten a legtöbb versenyző erre fel van készülve, bár senki sem örül, ha át kell adnia a pozícióját. Augusto megérdemelte volna, hogy felálljon a dobogóra, és én is csak tiszta küzdelemben élveztem volna az előzést, ugyanakkor a csapat döntése nekem lelkileg sok pluszt adott. Ez nem egyszerű ajándék, nagy felelősség jár vele, hiszen a folytatásban tartanom kell a szintet, hogy a márka legjobbja maradjak. Zandvoortban zsinórban a harmadik alkalommal sikerült a legtöbb hyundaios pontot szereznem. Ezt szeretném folytatni a Nürburgringen!”

Forrás: Michelisz Norbert versenyzői blogja; Fotók: WTCR Media


Hozzászólások