MotoGP

Nakagami hosszabbított, de kihagyja az utolsó három futamot

A Honda bejelentette, hogy 2020-ban is a japán motoros lesz Cal Crutchlow csapattársa az LCR-nél, de egyúttal azt is megerősítették, hogy vállműtét miatt nem áll rajthoz az idei ausztrál, maláj és valenciai versenyeken.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Takaaki Nakagami 2018-ban lépett fel a MotoGP-be, s idén a második szezonjában kifejezetten biztató teljesítményt nyújtott a tavalyi Honda nyergében: legjobb eredménye a mugellói ötödik hely, de azon kívül is rendszeresen az első tízben végez. Ennek fényében meglepő, hogy mostanáig húzták a japán versenyző hosszabbítását, miközben a szaksajtó tényként kezelte a maradását. A hazai nagydíja előtt azonban végre megtörtént a hivatalos bejelentés: Nakagami 2020-ban is az LCR Hondánál fog versenyezni Cal Crutchlow oldalán.

Egyéves szerződést írt alá a HRC-vel, így szinkronba kerül a mezőny többi tagjával a kontraktusok lejártát illetően. Azt ugyanakkor nem tartalmazza a Honda közleménye, hogy pontosan milyen specifikációjú motort kap jövőre Nakagami – pedig a hírek szerint elsősorban ezen mehetett a huzavona –, viszont a paddockbeli pletykák szerint csak 2019-es gépben sikerült megállapodniuk.
Emellett arra is fény derült, hogy a néhány napja szárnyra kapott híreszteléseknek megfelelően a japán kihagyja az utolsó három nagydíjat idén. A versenyző vállával adódtak gondok, hasonló jellegűek, mint amelyekkel tavaly év végén Marc Marqueznek is szembe kellett néznie. Éppen a spanyol elhúzódó rehabilitációja miatt döntöttek úgy, hogy Motegi után megműtik Nakagamit, hogy megfelelő idő álljon a rendelkezésére a 2020-as évad előtt – igaz, emiatt a novemberi szezon utáni teszteket is kénytelen lesz kihagyni, csak a februári sepangi gyakorláson tér vissza a pályára.

„Először is örülök, hogy a Hondánál és az LCR-nél maradhatok” – idézi Nakagami szavait a közlemény. „Sokat tudtam fejlődni idén, és a Honda is komoly támogatást nyújtott azzal, hogy erős csomagot biztosított számomra. Biztos vagyok benne, hogy 2020-ban is folytathatjuk ezt együtt. Ami a sérülésemet illeti: az asseni balesetem után fájdalmaim voltak, és hiányzott az erő a vállamból. Elmentem az orvoshoz, hogy teljes képet kapjak a helyzetről, és bár a sérüléssel együtt is képes voltam motorozni, nem volt ideális az állapotom, ezért meghoztuk azt a nehéz döntést a Hondával és az LCR-rel, hogy most essünk túl a műtéten.”

Arról nem tesz említést a mai közlemény, hogy ki ülhet fel Nakagami motorjára Phillip Islanden, Sepangban és Valenciában (valószínűleg nem akarták, hogy elterelődjön a figyelem a japánról), de megbízható sajtóértesülések szerint Johann Zarco lesz a befutó. A KTM-től Misano után távozó franciát állítólag szeretné kipróbálni a Honda arra az esetre, ha mégis úgy döntenének, hogy Jorge Lorenzo nem tölti ki 2020 végéig szóló repsolos szerződését. Olyan pletykák is keringenek, hogy emiatt a HRC arra kérte Zarcót, hogy várjon ki a Yamaha által felajánlott tesztpilótai szerződés aláírásával, amíg biztossá válik a spanyol helyzete. Mindenesetre a mai bejelentés egyúttal azt is jelenti, hogy ha a Lorenzo-Repsol bizonytalanságot nem számítjuk, már csak Zarco megüresedett helye kiadó a 2020-as rajtrácson a KTM gyári alakulatánál.

Fotó: LCR Honda


Hozzászólások