MotoGP

Nakagami: „Óriási az ugrás a 2017-es és a 2018-as Honda között”

A japán motoros maga sem számított rá, hogy első helyen zárja a MotoGP idei utolsó, jerezi tesztjét, de egyelőre nagyon jól érzi magát csapattársa, Cal Crutchlow idei versenygépével.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Takaaki Nakagami szolgáltatta a jerezi MotoGP-teszt legkellemesebb meglepetését: már szerdán felhívta magára a figyelmet azzal, hogy harmadikként zárt, csütörtökön viszont mindenkinél gyorsabbnak bizonyult, így az ő elsőségével ért véget a 2018-as esztendő. Az LCR japánja a sérülés miatt távolmaradó Cal Crutchlow idei, azaz 2018-as Hondájára ült át a teszteken, amellyel jövőre is versenyezni fog, miközben a repsolosok már jórészt a 2019-es géppel köröztek, Nakagami ennek ellenére 25 ezreddel még Marc Marquezt is lenyomta.

„Természetesen nagyon örülök, hogy így zárhatom a szezont. Nem számítottam az első helyre” – ismerte el Nakagami, akit a Crash.net szakoldal idéz. „Ez csak egy teszt, szóval nem tudom, a többiek mennyit adtak bele – néhányan száz százalékot, mások csak nyolcvanat. De végül mi futottuk a leggyorsabb kört, az 1:37-es idő egy elég komoly szint, és jó érzés látni az első helyet. Néhány szektorban gyorsabb voltam, mint Marc, aki viszont főleg a harmadikban roppant erős, két tizeddel jobb volt nálam. Én viszont a másodikban voltam két tizeddel jobb, szóval így állt össze, de szeretném megnézni az adatokat és összehasonlítani a stílusunkat.”
A japán megerősítette azt a vélekedést is, hogy a 2018-as Honda már jóval kezelhetőbb elődjeinél, ami nem is véletlen, hiszen Crutchlow-ék elsősorban ezt tűzték ki célul maguk elé a fejlesztéseknél: „A valenciai teszt után is maradtunk Cal 2018-as gépénél. Nehéz százalékban kifejezni, mennyivel jobb, de óriási az ugrás. Az erőleadás sokat javult, különösen a közép fordulatszámtól fölfelé érezni több erőt. Alacsony fordulatszámnál pedig simábban, egyszerűbben vezethető a gép, ezért is jóval konstansabbak a köridők használt gumikon is. Próbáltunk a hátsó tapadásra koncentrálni, és csütörtökön jobban is éreztem magam, mint előző nap. Elég könnyű megállapítani, hogy pozitív vagy negatív a végeredmény, amellyel roppant elégedett is vagyok, főleg a kanyarkijáratokon tapasztalható hátsó tapadással.”

Arra a kérdésre, hogy a mostani teljesítménye és egy esetlegesen hasonló 2019-es szereplés nagyobb Honda-támogatást váltana-e ki az irányába, Nakagami így válaszolt: „Természetesen az elsődleges prioritás a Repsolé, de ha erős versenyeket produkálunk, akkor talán néhány elemet mi is kaphatunk. Mindenesetre egyelőre nagyon örülök a 2018-as csomagnak. Tudom, hogy Cal, Marc és Lorenzo a 2019-es motort használja, de ott nem akkora a különbség, mint a 2017-es és a 2018-as gépek között. Meglátjuk, mit hoz a jövő.”

Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások