Egyéb motorsport

Rea: „Győzött a józan ész”

Óriási érzelmi hullámvasútként élték meg a Kawasaki versenyzői a végül az ő győzelmükkel záruló suzukai nyolcórás motorversenyt és az azt követő órákat.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Minden idők egyik legemlékezetesebb suzukai 8 órását láthatta a nagyérdemű vasárnap: a három gyári alakulat, a Kawasaki Racing Team, a Yamaha Factory Racing és a Red Bull Honda gyakorlatilag végig egymást nyüstölte, etapról etapra változott, hogy kinek áll a zászló és ki vezet. A KRT részéről Jonathan Rea volt az, aki rendre előnyt tudott kiépíteni, s bár ezt Leon Haslam rendre elveszítette a hondás Takumi Takahashival szemben – miközben a yamahások is végig ott voltak az élmezőnyben –, a négyszeres Superbike-világbajnok mindig vissza tudott térni az élre. A befutó is Rea-é volt, így ő élte át a legnagyobb drámát, amikor az utolsó körben a Suzuki Endurance Racing Team által korábban elfolyatott olajon elcsúszott. Eleinte úgy tűnt, ezzel bukták is a győzelmet a piros zászló ellenére, ám a Kawasaki fellebbezése után kiderült, hogy a versenyirányítás egy olyan szabályt alkalmazott, ami az endurance-vb-n nincs is érvényben, így visszaadták az első helyet a „zöldeknek”, akik így 1993 után második alkalommal győztek az ikonikus viadalon.

„Nem hiszem el, mi történik” – vágott bele az értékelésbe Rea a Kawasaki közleményében. „Úgy éreztük, minden kicsúszott a kezeink közül, és már vissza is mentem a hotelbe, miután könnyek között elbúcsúztam a srácoktól. Már az étteremben rendeltem a vacsorát, amikor a mérnököm, Uri felhívott, és kérdezte, hogy leültem-e már. Azt hittem, arra fog kérni, menjek át egy másik étterembe, de aztán mondta, hogy megnyertük a nyolcórást. Úgy vélem, a józan ész győzött ebben az esetben. Nem találom a szavakat, nagyon boldog és érzelmekkel teli vagyok. A stratégiánk az volt, hogy az üzemanyagfogyasztásra koncentráljunk, kiegyensúlyozottak legyünk és ne kövessünk el hibákat. Úgy érzem, ezt elég jól meg is valósítottuk, bár a végére már eléggé elfáradtam. A korlátozott időnk ellenére a lehető legjobban felkészültünk. Rendkívül büszke vagyok, hogy a projekt részese lehetek, és micsoda erőfeszítés volt ez a KRT-től, a KHI-től és a KMJ-től, akik két teszt alatt készültek fel a versenyre. A futam maga a pokol, a legkeményebb verseny, amit csak el lehet képzelni, de egy ilyen eredmény után mindig vissza szeretnék térni ide. Hihetetlen, milyen érzelmi hullámvasút volt ez.”
Haslam így foglalta össze a versenyt és az azt követő órák eseményeit: „Azok után, hogy mindenki sírt, egy étteremben kaptuk meg a hírt, hogy nyertünk – nincsenek szavak, amelyekkel le tudnám írni az érzést. A suzukai 8 órás mindig az év egyik legkeményebb versenye. A részünkről, valamint a csapat és a Kawasaki részétől tett erőfeszítések, hogy győzzünk, egy óriási érzelmi hullámvasúttá tették a futamot. Amikor felolajozták a pályát és ami a végén történt – nem tudjuk elmondani, mennyire mélyen voltunk akkor. Viszont amikor megérkeztek a jó hírek, az öröm is ugyanakkora volt. Minden etapom második felében nagyon küszködtem fizikailag, de a motor remekül működött. Rendkívül boldog vagyok, és szeretném megköszönni a Kawasakinak ezt a lehetőséget, és persze a teljes csapatnak, Topraknak és Johnnynak, a tőlünk telhető legkeményebben nyomtuk. Kár, hogy nem állhattunk fel a dobogó tetejére, de megjöttek az eredmények, és megnyertük a suzukai 8 órást.”

A #10-es egység harmadik tagja Toprak Razgatlioglu volt, ám őt a mostani sajtóközlemény tartalékversenyzőként említi, s a török valóban nem is ült motorra a futamon. Ennek ellenére hivatalosan ő is suzukai győztesnek számít: „Rettenetesen elfáradtam abban, hogy nyolc órán keresztül néztem a versenyt! De nagyon örülök Johnnynak és Leonnak, mert hihetetlen munkát végeztek ma. Mindannyian boldogok vagyunk, és köszönjük mindenkinek. Én először voltam itt, és a csapatunk győzött” – fogalmazott röviden Razgatlioglu. Guim Roda, a KRT csapatmenedzsere a leghihetetlenebb suzukai 8 órás versenynek nevezte az ideit, a Kawasaki számára pedig az tette teljessé az örömöt, hogy a SERT említett futam végi drámája miatt az SRC Kawasaki zsebelte be a világbajnoki címet, a csapat történetében először.

Fotó: Kawasaki Racing


Hozzászólások