Superbike

Redding: „Az alapok nem rosszak, de még nem tudunk mindent kiaknázni”

Elégedetten értékelte második hivatalos Superbike-világbajnoki tesztjét a Ducati brit motorosa, aki szerint azonban még dolgozniuk kell azon, hogy erősebbek legyenek a 2020-as évad rajtjára.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

A tavaly még a MotoGP-ben szereplő, idén a Brit Superbike-ban bajnoki címet szerző Scott Redding a néhány héttel ezelőtti aragóniai gyakorlást követően második kétnapos WSBK-s tesztjén vett részt a héten a Ducatival Jerezben. A pénteki eredménylistán a bolognaiak legjobb versenyzőjeként az ötödik helyen záró brit a WorldSBK.com kameráinak értékelte az elmúlt két nap tapasztalatait: 

„Igyekeztünk némileg több hátsó tapadást találni, ezzel az első jerezi napunk óta küszködünk. A végén sikerült találnunk valamit, amit segít valamelyest: még mindig nem tartunk ott, ahol szeretnénk, de fejlődtünk, ami biztató. Tovább kell dolgoznunk az elektronikával és a vázzal is, hiszen például a Superbike-vb-s elektronika újdonság számomra. Összességében elégedett voltam a teszt végén, elég sok mindent kipróbáltunk.”

„Számomra és a Ducati számára is fontosak voltak ezek a tesztek, hogy kipipálhassunk néhány dolgot a listánkon, s így a télen összerakhassunk egy „mestertervet”, hogy még egy kicsit erősebbek legyünk. Az alapok nem rosszak, egyszerűen csak úgy érzem, még nem tudjuk kiaknázni a motorban rejlő teljes potenciált”
– tette hozzá Redding, aki a WSBK-s elektronikát is összevetette a MotoGP-s technológiával:

„Egyszerre ugyanolyan és más. Mindig azt mondtam, hogy ha egy motor jó, akkor nem kell olyan sok elektronikát használnod, s úgy tűnik, ez a helyzet a V4-es Panigaléval is: nagyon jól működik, de persze így is segít bizonyos területeken. Jó helyzetben vagyunk, mert a MotoGP-ben például mindig szenvedtem a hátsó tapadással, és ezért az elektronikára próbáltam támaszkodni. Így viszont sosem leszel igazán gyors, s most erre nincs is szükség, teljes mértékben ki tudom használni az elektronikát.”

Fotó: Ducati Corse


Hozzászólások