MotoGP

Rossi nem érti, miért szenved jobban a márkatársainál

Bár ezúttal Quartararo és Vinales sem állhatott dobogóra, de a „Doktor” különösen pocsék tempót diktált az aragóniai futamon, aminek maga az olasz sem találja egyelőre az okát.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Meglehetősen harmatos versenyt tudhat maga mögött Valentino Rossi, aki csupán a nyolcadik helyen ért célba az Aragóniai Nagydíjon. Ez az előző három futamon elért negyedik helyezések fényében különösen csalódás, mert bár ezúttal sem Fabio Quartararo, sem Maverick Vinales nem fért fel a dobogóra, ők csak az utolsó körökben küszködtek, míg az olasz már gyakorlatilag a verseny eleje óta.

„Tudtam, hogy a tempóm nem elegendő ahhoz, hogy a dobogóért harcoljak, de jobbra számítottam és jobb eredményben reménykedtem” – értékelt Rossi, akinek szavait a Crash.net szakoldal idézi. „Rendkívül nehéz volt a verseny, mert a többi yamaháshoz hasonlóan a kemény keverékű hátsó gumin rajtoltunk. Quartararónak és Mavericknek volt némi problémája a verseny vége felé, de nekem már öt-hat kör után komolyan visszaesett a gumi teljesítménye. Szóval sajnos vissza kellett lassítanom, és eléggé gyenge volt a tempóm.”

Bár a három dobogós, Marc Marquez, Andrea Dovizioso és Jack Miller egyaránt a lágy hátsó abroncsra szavazott, Rossi szerint nem a gumiválasztás okozza a gondjaikat: „Nem a gumival van gond, sokkal inkább velünk, a beállításokkal, mert a szezon második felében a módosításoknak köszönhetően összességében versenyképesebb vagyok, de mindig problémánk van a hátsó tapadással, és jobban küszködünk, mint Vinales és Quartararo. Tovább kell dolgoznunk, hogy megértsük, hogyan fejlődhetünk és lehetünk versenyképesebbek.”

Felmerülhet, hogy esetleg a kilencszeres világbajnok azért marad el két márkatársától, mert velük ellentétben ő újfent a Yamaha új kipufogójával és karbon lengővillájával állt rajthoz, ám a 40 éves motoros szerint ez sem állja meg a helyét: „Ausztria vagy Silverstone óta küzdök ezzel a tapadáshiánnyal, ahol még a régi alkatrészekkel mentem, szóval szerintem nem. Másról van szó, mert főként a gumi szélén hiányzik a tapadás. Sokat csúszkálok, és ilyenkor jobban tönkreteszem a gumi szélét. Ezért pedig lassabban kell mennem. Megoldást kell találnunk, hogy javulhassunk.”

Fotó: Yamaha Racing


Hozzászólások