MotoGP

Sajtó: Zarco a szerződése felbontását kérte a KTM-től

Úgy tűnik, a francia eddig viselte el a szenvedést az osztrák gyártónál: Stefan Pierer vezérigazgató szerint Spielbergben a motoros maga kérte, hogy távozhasson – már csak az a kérdés, hogy ki érkezik a helyére, s ő hol köthet ki.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Annak ellenére, hogy úgy tűnt, gyakorlatilag már összeállt a MotoGP 2020-as rajtrácsa, az utóbbi szűk egy hét meglehetősen izgalmasan telt a pilótapiaci híresztelések szempontjából. Először Jorge Lorenzo kapcsán merült fel, hogy esetleg repsolos szerződése ellenére jövőre már újra a Ducati kötelékeiben versenyezhet a Pramac Racingnél, vasárnap este pedig az terjedt el, hogy Johann Zarco és a KTM útjai a kétéves kontraktus ellenére elválhatnak az idény végén. Sőt, ez azért több, mint egyszerű pletyka, Stefan Pierer ugyanis a SpeedWeek.com szakportálnak konkrétan így fogalmazott: „Igen, megkérdezte tőlem Spielbergben, hogy felbonhatjuk-e kölcsönösen a szerződésünket” – mondta el a KTM elnök-vezérigazgatója, hozzátéve, hogy a francia azt is eldöntheti, hogy akar-e maradni a 2019-es évad végéig.

A lépés ha meglepő is, nem teljesen váratlan, Zarco eddigi KTM-es kalandja ugyanis jórészt a küszködésről szólt. A kétszeres Moto2-es világbajnok nem igazán tudott alkalmazkodni az RC16-oshoz, miközben csapattársa, Pol Espargaro rendre a top 10-ben vagy annak környékén szerepelt, sőt az utóbbi hetekben már Miguel Oliveira is meggyőzőbb produkcióval rukkolt elő. Ráadásul ha ez nem lett volna elég, a feszültség is tapintható volt közte és az istálló között: a motoros is elég kritikus volt a versenygéppel kapcsolatban, ahogy a vezetőség is többször nyíltan kritizálta a Tech3 Yamahával az előző két évben remek eredményeket elérő franciát.

Bár hivatalos bejelentés még nincs – igaz, nem lehet kizárni, hogy pár órán belül arra is sor kerül –, az tehát egyértelműnek tűnik, hogy Zarco már nem a KTM-mel kezdi meg a 2020-as szezont. Adódik a kérdés, hogy van-e alternatívája? Első blikkre úgy tűnhet, hogy a MotoGP-ben nincs, hiszen ahogy fentebb említettük, gyakorlatilag mindenki érvényes szerződéssel rendelkezik: állítólag Lorenzo is maradásról biztosította a Repsol Hondát, ahogy Jack Millerék is végre tisztáztak minden részletet a futam után a Pramac Racinggel. Így Zarco számára egy Moto2-es visszatérés, egy Superbike-világbajnoki kiruccanás vagy akár egy év pihenő is opció lehet.

A másik kérdés, hogy kivel helyettesíti Zarcót a KTM. Elsőre Miller neve merült fel, de olybá tűnik, hogy az ausztrál most már tényleg aláírt a Pramackal – jóllehet, a hivatalos bejelentés még mindig várat magára. Ha Zarco már esetleg idén távozna az osztrákoktól, egyik tesztpilótájuk bevetése magától értetődő lenne, s mivel Dani Pedrosa kategorikusan kijelentette, hogy nem szeretne versenyezni, Mika Kallióra eshetne a választásuk. Hosszabb távon már nem biztos, hogy a finn az első számú jelölt: házon belülről Oliveira előléptetése lenne logikus, emellett a nemzetközi sajtóban Bradley Smith neve került még elő, aki tavalyig a KTM-et erősítette, idén viszont már az Aprilia tesztelője (a MotoE-s szereplés mellett), de a MotoMatters.com gyors megkeresésére úgy reagált a brit, hogy nyitott lenne a visszatérésre.

Fotó: Red Bull Content Pool


Hozzászólások