Supersport

Sebestyén Peti az Oxxo Hungary Yamaha – Toth Team színeiben folytatja

Csütörtökön egy sajtótájékoztató keretében jelentették be, hogy az idén legjobb hondásként a 11. helyen végző magyar motoros 2020-tól az újonnan összeálló Oxxo Hungary Yamaha – Toth Team csapatánál húzza majd a gázt.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Sebestyén Péter eddigi karrierje talán legerősebb idényét futotta 2019-ben: a PTR Hondával folyamatosan a top 10-ben vagy annak környékén szerepelt a Supersport-világbajnokság futamain, s végül összetettben az előkelő 11. helyet szerezte meg, ezzel márkatársai közül ő szerepelt a legjobban. Azt azonban már néhány hete tudni lehetett, hogy Peti nem folytatja a csapattal, hiszen a PTR Hikari Okubót és Patrick Hobelsbergert szerződtette 2020-ra.

Csütörtökön aztán egy sajtótájékoztatón fény derült arra, hol fog szerepelni jövőre a magyar motoros. Egyszerre lesz ismerős és új is a csapat, hiszen az Oxxo Hungary Yamaha – Toth Team színeiben fog versenyezni a következő idénytől kezdődően. Az alakulat a motorsportban már több mint egy évtizedes múlttal rendelkező, s idén Petihez hasonlóan a Supersportban szereplő Team Toth és a főként a kamionozás területéről ismert Oxxo Racing „fúziójából” jött létre.

A sajtóeseményen Sebestyén Peti mellett jelen volt a versenyző eddigi menedzsere, Stefano Favaro,  az ő pozícióját átvevő Újvári Viktor, Tököly László, az Oxxo Racing elnöke, ifj. Tóth Imre, a Team Toth csapatvezetője, valamint Sárosi Brúnó, az Oxxo Racing csapatvezetője. A résztvevők elmondták: az alapvető hátteret a motoros tapasztalatai révén Tóth Imre adja majd, az Oxxo Racing szerepe inkább a versenyző felépítésében és a különböző események megszervezésében és egyéb segítségnyújtásban rejlik. Tóth Imre hangsúlyozta: úgy érzik, végre összeállt a megfelelő és stabil háttér ahhoz, hogy megmutassák, mire képesek valójában, s örömteli, hogy mindezt magyar versenyzővel tehetik meg.

Abban mindenki egyetértett, hogy jövőre talán minden eddiginél nehezebb lesz az erős szereplés a Supersport-vb-n, de a csapat és a motor – a Yamaha, amely az elmúlt évek domináns technikája a sorozatban – is adott a jó eredményekhez, Sebestyén Péter pedig Tóth Imre szerint nagyon jó formában van jelenleg fizikailag és mentálisan egyaránt, s mostanra abszolút elsajátította a Supersport-kategória csínját-bínját is. Ami a konkrét célkitűzéseket illeti: 2020-ban a top 6-os eredményeket veszik célba, de hosszabb távon szeretnék elérni, hogy 2021-ben az összetett dobogó, 2022-ben pedig akár a vb-cím is elérhetővé váljon.

A Team Toth egyébként nem csak Petit indítja jövőre a WSSP-ben, hiszen már korábban bejelentették, hogy Loris Cresson is az ő színeikben fog szerepelni, ugyancsak egy Yamahával, ám a csapatfőnök elmondása szerint a fiatal belga hozza magával a saját technikai csapatát, ők csak a háttérért lesznek felelősek, így a fókusz egyértelműen Sebestyén Péter szereplésén lesz majd.

Fotó: Sebestyén Péter Facebook


Hozzászólások