Superbike

Sykes: „A BMW-vel van a legjobb esélyem újra vb-t nyerni”

A Kawasakitól távozó brit motoros lesz a Shaun Muir Racing BMW egyik versenyzője 2019-ben: a 2013-as Superbike-világbajnok elmondta, miért döntött a bajorok mellett és milyen opciói voltak még.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Kedden jelentette be hivatalosan a BMW, hogy – az Althea és a Moriwaki mögé beálló HRC-hez hasonlóan – jövőre újfent gyárilag támogatott csapatot indítanak a Superbike-világbajnokságon, méghozzá a Shaun Muir Racing képében. A motorokon Markus Reiterbergert és Tom Sykest láthatjuk majd: a német érkezése borítékolható volt, hiszen évek óta a bajor gyártót képviseli, míg utóbbinak a Kawasakitól való kényszerű távozása után kellett új munkahely után néznie. De vajon miért pont a BMW mellett tette le a voksát? „Miért ne?” – kérdezett vissza Sykes a SpeedWeek.com szakoldalnak adott interjújában. „A régi S1000RR alapjai is kiválók voltak, most pedig itt az új gép, és komoly színvonalon kezdenek el dolgozni a Superbike-vb-n. Én is rendkívül motivált vagyok, szóval már várom a 2019-es szezont.”

Arra a kérdésre, hogy tényleg úgy gondolja-e, hogy a BMW utolérheti a Kawasakit, a Ducatit és a Yamahát, így felelt a 2013-as vb-győztes: „Igen, nagyon optimista vagyok. Természetesen rengeteg munka vár még ránk, főleg az elején. De ha ránézek a motorra, minden a tervek szerint halad, és minden megvan benne, hogy versenyképes legyen. A teljesítmény a Superbike-vb-n nagyban függ az utcai verzió szintjétől. Szerintem a BMW jelenti a legjobb lehetőséget, hogy újra világbajnok legyek” – fogalmazott a brit, hozzátéve, hogy papíron a motor fekszik a „stop-and-go” stílusának is, bár ezt teszt nélkül még nehéz pontosan megjósolni.

Sykesnak ugyanakkor nemcsak a bajoroktól volt ajánlata, hanem például a Hondától is, amely végül a Leon Camier, Ryuichi Kiyonari duóval vág majd neki a 2019-es évnek. De vajon fontolóra vette-e a HRC-t is a brit? „Természetesen. De amikor mindent összevetettem, a mostani helyzetem sokkal jobban izgalomba hozott” – mondta el Sykes, aki kapcsán korábban yamahás átigazolást pletykáltak, s elmondása szerint valóban nem voltak messze a megállapodástól: „Az előző években nagyon közel voltam hozzá, és idén is komoly tárgyalások folytak. Számos alkalommal beszéltem velük, korábban pedig dolgoztam is velük. De elégedett vagyok azzal, ahol végül kikötöttem. Minden jó okkal történik.”

A versenyző oldaláról tehát így nézett ki a dolog, de a BikeSportNews.com hasábjain Shaun Muir csapatvezető is beszélt arról, miként választották ki a jövő évi felállásukat: „Beszéltem Eugene-nel (Laverty – a szerk.), de nem sok más versenyzővel. Melandri túl későn került képbe, Tom viszont nagyon érdeklődött. Markus már egy tucat tesztnapot teljesített a motorral, természetesen választás volt. A második versenyzőről az SMR és a BMW közösen döntött, a BMW kijelentette, hogy az elérhető leggyorsabb motorost szerződtessük, és végül Tomot választottuk. Én 50-50 százalékos állásponton voltam, de azt nem lehet elvitatni, hogy Tom világbajnok, rengeteg futamot nyert és főleg rengeteg pole-t szerzett, szóval nehéz volt nem egyetérteni a döntéssel.”

Fotó: BMW Motorrad


Hozzászólások