E-sport F1

Tíz éven belül e-sportoló juthat az F1-be?

Ezen a véleményen van a száguldó cirkusz marketingvezetője, Ellie Norman, főként azok után, hogy a Bajnokok Tornáján egy szimulátoros legyőzte Lucas di Grassit.
A szimulátorozás világa az elmúlt években egyre népszerűbbé vált, s erre a valós versenysorozatok vezetői is felfigyeltek már: többek között a WTCR, a MotoGP és a Formula-1 is elindított hivatalos e-sport-bajnokságát. Utóbbiban tavaly a Ferrarin kívül az összes F1-es istálló részt is vett, a győztes pedig a Mercedest képviselő Brendon Leigh lett, aki csapattársát, Bereznay Dánielt előzte meg az összetettben. A McLaren pedig külön tehetségkutató programot is indított, amelynek győztese, a brazil Igor Fraga szimulátoros szerepet is kapott a wokingiaknál.

Amikor Ellie Normant, az F1 marketingvezetőjét arról kérdezték, hogy elképzelhetőnek tartja-e, hogy rövidesen akár a száguldó cirkuszban is lehetőséget kapjon egy e-sportoló, a Race of Championsön történt eseményt hozta fel, amikor a szimulátoros világból érkező Enzo Bonito kiejtette a Formula-E korábbi bajnokát, Lucas di Grassit: „Egyértelműen azt mondanám, hogy figyelnünk kell rájuk, különösen a Bajnokok Tornája után. Ez megmutatta, hogy az e-sport profi kategória, nemcsak egy játék. Hihetetlen, milyen gyorsan változik a technológia, szóval úgy vélem, tíz éven belül ez megtörténhet.”

Az FIA-nak és az F1-nek is egyértelműen kirajzolódó célja, hogy a szimulátorozást és a valós versenyzést egyre közelebb hozza egymáshoz, ennek okait következőképp magyarázta Norman a Motorsport.com hasábjain: „Különböző közönségeket lehet így kiszolgálni. Van a valóságos, fizikai verseny a pályákon, egyesek csak ezt akarják nézni akár a tv-ben, akár a helyszínen. Viszont egy teljesen új réteg úgy szereti nézni a futamot, hogy ugyanabban az időben ő is versenyez virtuálisan. Ők ilyen élményeket szereznek az F1-ről. Ez egyik félnek sem rossz, ők csak ezt a módját választják annak, hogyan élvezzék a sportot.”

Fotó: RoC Media


Hozzászólások