Formula-E

Új autók, új pilóták, új versenyformátum – előzetes

Szinte hihetetlen, de már az ötödik idénye kezdődik meg szombaton a Formula-E-nek, a 2018/2019-es évad azonban minden eddiginél több újdonságot tartogat a nézők számára – ezeket gyűjtöttünk most össze.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Eleinte sokan eleve halálra ítélt koncepciónak tartották a Formula-E-t – amelynek immár az elnöke, nem pedig az elnök-vezérigazgatója Alejandro Agag (utóbbi pozíció új birtokosát később nevezik meg), mostanra azonban az autósport egyik leggyorsabb fejlődő szakága lett, amely a szombaton rajtoló ötödik szezonban gyökeres megújuláson fog keresztülmenni. Kezdjük a legnyilvánvalóbb változtatással: az eddigi autókat leváltják a sokkal dögösebb, futurisztikusabb, agresszívebb megjelenésű és nagyobb teljesítményre képes második generációs autók. A külső mellett a legfontosabb újdonság, hogy immár autócserére sem lesz szükség a verseny közben – igaz, a futamok távja valamelyest csökken, mostantól 45 perc plusz egy körig tartanak majd.

S ha már a versenyek szóba kerültek: az autócserék megszűnése és a táv rövidülése mellett is lesz egy fontos változás. A FanBoost továbbra is megmarad – igaz, a nézői szavazatok alapján három helyett immár öt pilóta élhet a plusz energia felhasználásával –, de újdonságként érkezik emellé az úgynevezett „támadó mód”, amely még inkább videojátékszerűvé teszi az elektromos bajnokságot. A lényege, hogy a pilóta a pálya egy kijelölt pontján, az ideális ívről letérve „veheti fel” az extra energiát, amely gombnyomásra aktiválva segítheti őket az előzésben vagy épp a védekezésben.

A futamok lebonyolítása mellett a mezőny összetétele is átalakul. Először is, a Formula-E történetében első ízben lesz tíz helyett tizenegy csapat a HWA érkezésének köszönhetően, így összesen 22 autót láthatunk majd felsorakozni a rajtrácsra. Az eddigi négy bajnok – Nelson Piquet Jr., Sebastien Buemi, Lucas di Grassi és Jean-Eric Vergne – egyaránt ott lesznek az indulók között, de számos izgalmas újoncot is köszönthetünk: csatlakozik a sorozathoz többek között Felipe Massa, Pascal Wehrlein (a német Marrakeshben áll rajthoz először, a szezonnyitón Felix Rosenqvist ül a Mahindrájába), Stoffel Vandoorne, Gary Paffett és Alexander Sims (a teljes nevezési lista ide kattintva érhető el).

Noha októberben három napig teszteltek az istállók Valenciában, az erőviszonyokat az eddigieknél is nehezebb megjósolni. Az biztos, hogy Spanyolországban úgy tűnt, az immár gyári csapatként szereplő BMW nagyon ráérzett a második generációs autókra, hiszen Antonio Felix da Costa és Sims uralta a gyakorlást, így többen őket kiáltották ki a szezon favoritjának. Nem ment rosszul ugyanakkor a DS gyári partnerévé váló Techeetah, valamint a tavaly óriási hajrát bemutató Audi sem – előbbinél Vergne, utóbbinál Di Grassi lehet a húzónév –, de nem szabad leírni a Renault-ból Nissanná alakuló gárdát sem. Szombaton már tisztább képet kaphatunk az erősorrendről a pilóták első benyomásai alapján roppant trükkös Ad Diriyah-i pályán – a hétvége programja a közvetítésekkel együtt IDE KATTINTVA tekinthető meg.

Fotó: Formula-E Media


Hozzászólások