F1

Véglegesítették a 2019-es versenynaptárt és szabályokat

Pénteken ülésezett az FIA Motorsport Világtanácsa, amelyen változtatások nélkül elfogadták a korábban kiadott előzetes kalendáriumot, valamint néhány szabálymódosítást is bejelentettek.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Kezdjük a 2019-es versenynaptárral: a Liberty Media már néhány héttel korábban kiadott egy tervezetet, most pedig az FIA Motorsport Világtanácsa rábólintott a menetrendre. Ennek értelmében március 17-én, az Ausztrál Nagydíjjal rajtol majd a Formula-1 70. idénye, amely hosszú évtizedek óta először decemberben, egész pontosan 1-jén, Abu Dhabiban zárul majd. Az április 14-i Kínai Nagydíj azért lesz különleges, mert az lesz a száguldó cirkusz történetének 1000. versenye, ami pedig a Magyar Nagydíjat illeti: ezúttal nem júliusban, hanem augusztus első hétvégéjén látogat a Hungaroringre a mezőny.
 
A végleges 2019-es F1-es versenynaptár:
Március 17. Ausztrál Nagydíj Melbourne
Március 31. Bahreini Nagydíj Szahír
Április 14. Kínai Nagydíj Sanghaj
Április 28. Azerbajdzsáni Nagydíj Baku
Május 12. Spanyol Nagydíj Barcelona
Május 26. Monacói Nagydíj Monte-Carlo
Június 9. Kanadai Nagydíj Montreal
Június 23. Francia Nagydíj Le Castellet
Június 30. Osztrák Nagydíj Spielberg
Július 14. Brit Nagydíj Silverstone
Július 28. Német Nagydíj Hockenheim
Augusztus 4. Magyar Nagydíj Hungaroring
Szeptember 1. Belga Nagydíj Spa-Francorchamps
Szeptember 8. Olasz Nagydíj Monza
Szeptember 22. Szingapúri Nagydíj Szingapúr
Szeptember 29. Orosz Nagydíj Szocsi
Október 13. Japán Nagydíj Suzuka
Október 27. Mexikói Nagydíj Mexikóváros
November 3. USA Nagydíj Austin
November 17. Brazil Nagydíj Interlagos
December 1. Abu Dhabi Nagydíj Yas Marina
 
Emellett néhány apróbb szabályváltoztatást is elfogadtak: talán mind közül a legfontosabb, hogy 2019-től kezdődően csak a rajt-célvonaltól lehet előzni a biztonsági autós fázisok után – eddig ezt már az első safety car vonalat követően megtehették a pilóták. Ezen kívül változni fog az onboard kamerák helye, hogy a halo kevésbé zavarjon bele a képbe, valamint a visszapillantó tükrök elhelyezkedése is, hogy a versenyzők jobban láthassanak hátrafelé. Fontos újítás lesz még, hogy jövőre a hátsó szárnyak véglapjain kötelező lesz lámpát elhelyezni, ezzel is biztosítva a jobb láthatóságot az esőben.

Fotó: Daimler Media Site


Hozzászólások