MotoGP

Vinales kísérleti beállítással próbálkozott, de nem jött be

A spanyol úgy érzi, ha marad a szokásos megoldásoknál, előrébb juthatott volna a spielbergi futamon, de szerinte ezek a kísérletezgetések is szükségesek ahhoz, hogy fejlődjön a Yamaha.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Maverick Vinales a negyedik rajthelyről az ötödik pozícióban ért célba a MotoGP Osztrák Nagydíján. A leintés után a spanyol elmondta: másfajta beállítással kísérletezett, hátha javulni tudnak a gyengébb tapadási körülmények között, amellyel már régóta szenvednek a Yamahánál. A döntés nem bizonyult jónak, de nem is bánt meg semmit a motoros – minderről a Crash.net hasábjain beszélt:

„Ezen a hétvégén egy másfajta beállítást választottunk, talán nem volt a legjobb a versenyre, de fel kellett derítenünk ezt a területet a motorozási stílusomhoz. Hasonló geometriával mentem, mint vizes pályán, amikor jóval „rövidebb” motort használunk. Tegnap, amikor jó volt a tapadás, akkor rendben volt, de tapadás nélkül szerintem túlmelegítjük a gumit: sokszor kipörgött a kerék, így tönkretettem az abroncsot. Szóval többször nem megyünk el ebbe az irányba.”

„Egyértelmű, hogy a szokásos motorral jobban alakult volna a futam, de olykor kísérleteznünk kell olyannal, ami talán nem tetszik, mert rosszabb lesz tőle az eredmény, mert ha nem változtatunk, akkor nem is fog fejlődni a motor. Lehet, hogy jó eredmény a mostani a Yamahának, hiszen harmadik-negyedik-ötödik helyen értünk be, de ez még nem elég. Marc és Dovi más szintet képviseltek.”

„A motorunk jó, a vázunk kiváló, ha van tapadás, bármire képesek vagyunk, de meg kell értenünk, hogyan hozhatjuk ki a maximumot belőle, ha nincs tapadás. Olyan pályákra fogunk érkezni, ahol nem lesz sok tapadás a versenyen, mint például Misano, ezért ki kellett próbálnom, nyerek-e ezzel valamit, de nem ez a jó irány”
– fogalmazott Vinales, aki hozzátette: az is nehezíti a dolgukat, hogy a Yamaha versenygépe meglehetősen szűk beállítási tartományban működik megfelelően.

Az összetettben Valentino Rossi mögött egypontos hátránnyal hatodik versenyző szerint a közepes hátsó gumi is hibás döntésnek bizonyult, hiszen például a dobogóig jutó márkatárs, Fabio Quartararo puha abronccsal ment: „Szombaton nagyon elégedett voltam a közepes gumival. Amikor 1:24 eleji köröket tudsz futni egy 25 körös gumival, akkor úgy érzed, az a helyes választás. Azt hiszem, Fabio a lágy abronccsal dolgozott, mi pedig a közepessel. Egyértelmű, hogy nem ez volt a jó döntés, a lágy jobbnak bizonyult. Ugyanakkor Fabio is remekül motorozik. Jól megértik a motort, nem csinálnak semmi mást, csak motoroznak.”

Fotó: Yamaha Racing


Hozzászólások