MotoGP

Yamaha: „Jó az irány, de még mindig nagy a hátrányunk”

Maverick Vinales és Valentino Rossi szerint is előrelépést jelent a 2020-as motor a végsebesség terén, de továbbra is nagy a lemaradásuk a rivális gyártókkal szemben.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Az idei futamokon is egyértelműen látszott, hogy a Yamaha egyik fő gyengesége a végsebesség, így nem meglepő, hogy a 2020-as versenygéppel elsősorban ezt szeretnék orvosolni. A versenyzők visszajelzése szerint ez valamelyest már most sikerült is, de még mindig nagy a hátrány – legalábbis a valenciai teszten az élen záró Maverick Vinales, akinek szavait a Crash.net szakoldal idézi, így vélekedett:

„Egyértelmű, hogy valamelyest még több motorerőre van szükségünk: egy kis plusz már érkezett, de ez nem elég, az ellenfeleink továbbra is messze vannak tőlünk, szóval továbbra is dolgoznunk kell ezen a területen, miközben máshol nem veszítünk. Próbáltam többször is szélárnyékot fogni, hogy felmérjem, jobb-e a helyzet, de még mindig 8 km/h a különbség. A szélárnyékban sokkal jobb a helyzet tavalyhoz képest, ennek örülök, de továbbra is ott van körönként az 5-6 km/h különbség a végsebességben, ezt kellene ledolgoznunk. A tervünk az volt erre a tesztre, hogy a lehető legtöbb információt gyűjtsük a motorról, hogy a Yamaha újabb lépést tehessen előre.”

A hangvillások számára a másik cél az lehet, hogy a motor még simábban adja le az erőt, mint eddig, hogy jobban életben tudják tartani az abroncsokat. Erről így beszélt a spanyol: „Hogy őszinte legyek, nagyon hasonló, főleg az alacsony sebességi fokozatokban, ami biztató, mert idén már jól álltunk ezen a téren. Ez egyelőre pozitív, de a magasabb fokozatokban még többre van szükségünk” – vélekedett Vinales, aki a vázról is beszélt: „Még nem hasonlítottuk össze, de jól működik, elégedett vagyok. Igazából az a csomag, amellyel a szezont befejeztük, az egyik legjobb volt, amióta itt vagyok a Yamahánál, szóval nehéz lesz onnan javulni, de mindent megpróbálunk.”
A teszt eredménytáblázatán kilencedikként záró Valentino Rossi is hasonló gondolatokat fogalmazott meg a 2020-as motorblokkról, mint csapattársa: „Próbálunk gyorsabbak lenni az egyenesben, és jobb is a motor, de még mindig nagy a távolság. Szerintem jó irányba haladunk, de még mindig túl a hátrányunk végsebesség terén. Ez a harmadik verzió, és már most javult a motorblokk, de reméljük, a Yamaha nem adja fel, mert további előrelépésre van szükségünk Malajzia előtt. A MotoGP-ben az egész egy nagy csomag, de a motorblokk terén kell fejlődnünk” – mondta el az olasz, hozzátéve: egyelőre a 2020-as Michelin-gumikat is jobbnak érzi. A váz kapcsán azonban szerinte vannak előnyök és hátrányok is: „Összességében igyekszünk több tapadást elérni, de ez máshol problémákat okoz, szóval kicsit másképp kell vele motorozni.”

A Petronas Yamaha motorosai is azonos gépekkel fognak körözni a 2020-as szezonban, mint a gyári duó, Fabio Quartararo és Franco Morbidelli viszont egyelőre nem próbálhatta ki a jövő évi motort. Mindketten apróbb újításokon dolgoztak Valenciában, de már alig várják, hogy felülhessenek a 2020-as motorra: „Eléggé egyértelmű, hogy a végsebesség az a terület, ahol hátrányban vagyunk, de úgy tűnik, a 2020-as motor már most egy lépéssel gyorsabb. Már várom, hogy tesztelhessem azt a motort” – mondta el Quartararo. Vajon ez már a jövő heti jerezi gyakorláson meg fog történni? „Reméljük, de még nem tudom, mikor fogjuk kipróbálni.”

Fotó: Yamaha Racing


Hozzászólások