MotoGP

Zarco a Honda Superbike-világbajnoki csapatához kerülhet?

Elsőre meredeknek tűnő pletykák kezdtek el terjedni a MotoGP mugellói hétvégéjén, melyek szerint a francia nem töltené ki kétéves szerződését az osztrákoknál, sőt a királykategóriának is hátat fordíthatna.
Szeretnél élőben szurkolni kedvenc motorversenyződnek az augusztus eleji brnói futamon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megrendelheted belépődet jegyshopunkon keresztül a MotoGP Cseh Nagydíjára – a jelenlegi áron már csak június végéig!

Ha azt mondjuk, hogy Johann Zarco KTM-es kalandja eddig nem alakul túl fényesen, akkor meglehetősen finoman fogalmaztunk: miközben Pol Espargaro már rendszeres tagja a top 10-nek, addig a francia legjobb eredménye a 13. hely, legutóbb Mugellóban ráadásul a tökutolsó helyen végzett. Nem meglepő ezek fényében, hogy a hírek szerint a kétszeres Moto2-es világbajnok és a csapat vezetése már többször is összekapott, sőt Stefan Pierer, a KTM elnök-vezérigazgatója nemrég konkrétan elfogadhatatlannak nevezte versenyzője eddigi produkcióját.
 
A küszködés és a tapintható feszültség hívhatta életre azt a pletykát – ez ugyanis egyelőre szigorúan csak pletyka, viszont a MotorCycleNews.com szerint több forrás is egybehangzóan állította a MotoGP Olasz Nagydíjának hétvégéjén –, miszerint a Honda Superbike-világbajnoki gárdájánál köthet ki 2020-ban Zarco. Fontos hangsúlyozni, hogy a franciát kétéves szerződés köti a KTM-hez, ez persze nem feltétlenül jelent sokat a gyorsasági motorsport világában, így az elsőre – sőt, sokadikra is – meredeknek tűnő híresztelésnek még akár lehet is valóságalapja.
 
Bár egyelőre ez az átigazolás a csöbörből vödörbe minősített esete lenne Zarco számára, az a tény, hogy a HRC az idei évtől újra gyári támogatással van jelen a Superbike-vb-n az Althea és a Moriwaki partnereként, mindenképp azt mutatja, hogy a Honda az eddiginél komolyabban gondolja a WSBK-s szereplést, ráadásul a hírek szerint jövőre egy új Superbike-géppel jelentkeznének, amely leváltaná a Fireblade-et. Az építkezés következő lépése lehetne egy igazi sztárversenyző megszerzése, mert azért valljuk be, hogy sem Leon Camier, sem Ryuichi Kiyonari nem sorolható ebbe a kategóriába. A MotoGP-ben dobogókat szerző Zarco viszont már igen – igaz, olasz lapértesülések szerint nem ő az egyetlen, akit kiszemelhetett a Honda, hanem szívesen vinnék Alvaro Bautistát, a Superbike-vb jelenlegi vb-éllovasát is.
 
Nem a Zarco-Honda WSBK az egyetlen furcsának tűnő pletyka egyébként, amelyről az általában azért jól értesült MCN beszámolt a napokban. A szaklap szerint ugyanis nem kizárt, hogy jövőre csapatok szintjén is változik a mezőny összetétele a MotoGP-ben: állítólag a Moto2-ben szereplő Stop and Go (SAG Team), amely idén Remy Gardnert és Tetsuta Nagashimát indítja, átveheti az Avintia Racing helyét a rajtrácson, s ők lehetnek a Suzuki új szatellit alakulata. Ha lehet, ez a pletyka még inkább ingatag lábakon áll, ugyanis Davide Brivio szerint „nem lehetséges” szatellit csapat szerepeltetése 2020-ban, s bár a Dorna szeretné, ha négy GSX-RR lenne a mezőnyben, nyomást nem helyeznek a japán gyárra emiatt.

Fotó: Red Bull Content Pool

Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !


Hozzászólások