Az Estorilban az első futamon elért harmadik hely nem katasztrófa Jonathan Rea számára. Azonban a Kawasaki versenyzője sokáig lehetségesnek tartotta a győzelmet, de rossz gumit választott.
A futam elején nagyon izgalmas és kiélezett csata zajlott Rea és Razgatlıoğlu között. Jó ideig úgy tűnt, hogy az első hely kettejük között fog eldőlni, azonban jött Álvaro Bautista és mindent felülírt.
Rea-nek elfogyott a gumija, így fékezési hibája után végül a dobogó harmadik foka maradt az északír versenyzőnek. A Kawasaki pilótája az utolsó körökben nem tudott már tempót motorozni, így 4,8 másodperccel lemaradva haladt át a célvonalon.
„A végén a motorom egyszerűen feladta. Egyre többet csúszkáltam, és egyre kevesebb tapadásom volt” – magyarázta Rea a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában. „Az SC0 volt a motoromon, és nagyon sokat esett vissza a teljesítménye. Az SCX gyorsabb volt, de a kopás még nagyobb volt. A keményebb versenyabroncs lassabb volt, de tovább tartott. Melegebb is lett, mint amire számítottunk. Mi 28 fokra spekuláltunk, de az aszfalt hőmérséklete 30 Celsius-fok felett volt. Ha újra megismételhetném a versenyt, az SCX-et választanám.”
A verseny első felében Rea még hitt a győzelemben. A 14. körben azonban egy elfékezés miatt az 1. helyről Bautista mögé, a 3. pozícióba esett vissza.
„Boldog voltam, hogy az első tíz körben a győzelemért tudtam motorozni. Ekkor úgy éreztem, hogy gyorsabb tudok lenni, mint Toprak” – mondta az északír. „Aztán az 1-es kanyarban történt az elfékezés. Az első féket már áthúztam a kormányon, ez volt minden, amit tehettem. Így a hátsó féket használtam, hogy lelassítsam a motort, és szélesre mentem. Álvaro megelőzött, és reméltem, hogy visz magával Toprak után, de a motorom már nem volt elég jó ehhez. Elégedett vagyok a helyezéssel és a pontokkal, de természetesen megpróbálunk egy jobb csomagot összerakni vasárnapra.”
Razgatlioglu és Rea pozícióharca lehetővé tette Bautistának, hogy felzárkózzon az élre. Nem lett volna bölcsebb, ha Toprakkal együtt nagyobb előnyre tesznek szert? – kérdezték tőle.
„Láttam, hogy Álvaro egyre közelebb jön – de nem tudok Toprakkal együtt dolgozni, hogy megverjem Álvarót. Toprak az én ellenfelem is, és meg kell küzdenem vele” – mondta el a kawasakis versenyző. „Az volt az érzésem, hogy gyorsabb vagyok nála. Az egyenes végén, még ha nem is fékezett ki, az 1-es kanyarban megelőzött. Ez az oda-vissza nem tett jót a futamnak. Mindkettőnknek ugyanaz volt a stratégiája és vezetni akartuk a versenyt. De Álvarónak volt a legjobb ritmusa, aki utolért minket, és meg tudta nyerni a versenyt.”
Az összesített tabellán Rea 107 ponttal a második helyen áll a világbajnokságot vezető Bautistától 27 ponttal van lemaradva, a vb-harmadik Razgatlıoğlu előtt pedig 23 ponttal.
A VB pontverseny állása:
1 | ALVARO BAUTISTA | Aruba.it Racing | Ducati | 134 |
2 | JONATHAN REA | Kawasaki Racing | Kawasaki | 107 |
3 | TOPRAK RAZGATLIOGLU | Pata Yamaha | Yamaha | 84 |
4 | ANDREA LOCATELLI | Pata Yamaha | Yamaha | 68 |
5 | IKER LECUONA | Team HRC | Honda | 60 |
6 | M. RUBEN RINALDI | Aruba.it Racing | Ducati | 50 |
7 | XAVI VIERGE | Team HRC | Honda | 41 |
8 | ALEX LOWES | Kawasaki Racing | Kawasaki | 37 |
9 | AXEL BASSANI | Motocorsa Racing | Ducati | 34 |
10 | LORIS BAZ | Bonovo Action BMW | BMW | 34 |
11 | SCOTT REDDING | BMW Motorrad | BMW | 27 |
12 | GARRETT GERLOFF | GRT Yamaha | Yamaha | 25 |
13 | PHILIPP OETTL | Team Goeleven | Ducati | 15 |
14 | LUCAS MAHIAS | Kawasaki Puccetti | Kawasaki | 14 |
15 | MICHAEL VAN DER MARK | BMW Motorrad | BMW | 11 |
16 | EUGENE LAVERTY | Bonovo Action BMW | BMW | 11 |
17 | ILLIA MYKHALCHYK | BMW Motorrad | BMW | 9 |
18 | ROBERTO TAMBURINI | Yamaha Motoxracing | Yamaha | 9 |
19 | LUCA BERNARDI | BARNI Spark Racing | Ducati | 9 |
20 | CHRISTOPHE PONSSON | Gil Motor Sport | Yamaha | 8 |
21 | XAVI FORES | Team Goeleven | Ducati | 5 |
22 | LEON HASLAM | Pedercini Racing | Kawasaki | 3 |
23 | KOHTA NOZANE | GRT Yamaha | Yamaha | 2 |
24 | LEANDRO MERCADO | MIE Racing Honda | Honda | 1 |
25 | ISAAC VINALES | Pedercini Racing | Kawasaki | 0 |
26 | OLIVER KONIG | Orelac Racing | Kawasaki | 0 |
27 | MARVIN FRITZ | Yamaha Motoxracing | Yamaha | 0 |